![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Iets met dubbel S was het toch? Wel een tikkie donkerder zodat hij tussen m'n subs wat opvalt! Voor dat metallic ga ik eerst nog wel even maar de Airbrushshop in Almere. Kijken of het wel mooi wordt, ik wil dan niet van die grove flakes metaal erin.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Mooi scheepje Merlijn, alleen jammer dat die huid doorvoeren zo afsteken in de waterlijnbies.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
@ Lex: Haha de kleur gaat inderdaad onder die naam bij ons op de werkvloer
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. Laatst gewijzigd door Jonkje; 10 maart 2011 om 17:52 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Ach ja wat is prijs. Ben wel eens in de bouwloods bij Oceanco geweest in Alblasserdam. Daar lagen toen 2 schepen in. Ze moesten bij wijze van spreken bijna de verfkwast afzagen. Ik denk dat dit bootje daar als bijboot niet zou misstaan.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Lex, als je wilt dat het model opvalt tussen je subs: ![]() ![]() Of zoals eigenlijk mijn favoriet: Witte boot, lichte kleur Esthec dek en antraciet kussenset ![]() ![]() Dat zijn wel weer genoeg voorbeelden voor vanavond, morgen kijk ik er weer de hele dag tegen aan
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Dat valt me nou een beetje tegen. Maar dat kan komen omdat ik een echt teakdek gewend ben. Je laatste plaatje (wit met antraciet) . Ziet er beetje goedkoop uit zo die planken die eindigen in een punt, ipv met een afgeknipte punt. En dan ook niet ingelaten op de midden plank. Misschien dat dit modern is en door anderen wel wordt mooi gevonden.
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Haha voorspelbaar maar.... en je zegt het zelf al een beetje: ( En ik houd ook wel van teakdekken daar niet van, op ons Waarschip ligt er ook een en onze eigen lijn zeiljachten hebben allen een teakdek als optie) 1: Goed teak is momenteel zoals je waarschijnlijk wel weet behoorlijk schaars en erg duur. 2: Een teakdek is onderhoudsgevoelig, Esthec niet. En klanten van dit soort jachten heb geen zin in dat soort onderhoud. 3: Esthec is in meerdere kleuren leverbaar. 4: Er is met opzet gekozen om geen zoals wij dat noemen authentieke visgraat toe te passen in het dek, net zoals het verloop van de planken zelf. Dit omdat de hele boot een strak en flush design heeft en daar past zo'n klassiek concept simpelweg niet bij. Vandaar dat het dek ook strak is. Love it or hate it Persoonlijk vind ik het op deze boot prachtig staan want het past er gewoon bij. Eigenlijk moet je ook het geheel zien. Maar ( ondanks dat ik momenteel alleen aan Vandutch 40 sleutel en testvaar en veel te weinig zeil) ben ik nog altijd een zeiler die ook van een klassiek teakdek houd
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. Laatst gewijzigd door Jonkje; 6 april 2010 om 00:44 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Zo, de boeg zit dicht. De sprayrails zijn nu ook klaar, op naar de zijkanten. De bodem zit dicht. Ziet er toch altijd mooi uit zo in houtbouw. ![]() ![]() Vanaf de boeg gezien. De kiellijn is lekker scherp geworden. Later plamuur ik de oneffenheden nog weg.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Zou bijna zonde zijn als je die zo gaat plamuren!! Kun je hem niet gewoon beitsen en daarna in de lak zetten? Dan zie je die naadjes ook niet meer en het is weer wat apparts! Ga vooral zo door!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 26
|
Petje af voor de strakke bouw! Dat is zo te zien heel wat werk geweest aan de boeg. Modelbouw ten top
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite brushless, Predator rigger brushless, CR-01 Tamiya Unimog |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 22
|
Ben het wel met koen eens, ziet er heel strak uit. erg mooi gedaan.
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Heren, dank voor de lovende woorden! Vandaag weer verder gegaan. De zijkanten zitten er op, en de romp is bevrijd van haar bouwplank. Het geheel is zonder dek nu al behoorlijk torsiestijf. ![]() ![]() De lijnen van de romp zijn nu duidelijk herkenbaar. ![]() (De boeg lijkt op de foto scheef, dit komt omdat de onderste platen van links overlappen en de bovenste rechts.) ![]() (de hond is niet op schaal ... )Nu eerst een standaard maken, dan verder met de spiegel, het zwemplateau en de binnenzijde.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< Laatst gewijzigd door Lex Verkuijl; 10 maart 2011 om 22:28 |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Hoi Lex, Dat ziet er werkelijk angstaanjagend echt uit! En al dat strakke houtwerk is absoluut een verademing t.o.v. al dat hedendaagse kunststof Zo maar weer verder met de duik/ trim trials van de VIIC, vijver bij vaders in de tuin was te ondiep voor de 100% trimfase
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |