![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2010
|
Positie bepaald van de schroefas en het langsspant th van het achterschip doorgezaagd. Vanavond nog even met de Dremel een gootje in het spant gevreesd en hierin de schroefas met tweec omponenten lijm ingelijmd. Morgen verder met de andere spanten vh achterschip. Laatst gewijzigd door Phoenix61; 13 augustus 2010 om 23:43 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 30 oktober 2006 Locatie: den helder Leeftijd: 51
|
Hallo Wim Had je bij het zagen van de spanten rekening gehouden met de dikte van de scheepshuid ,zoniet dan word je boot te breed en word het behoorlijk schuren aan de kop en de kont . groeten desa |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Weer een paar dagen verder. Alle spanten zijn nu gezaagd en de eerste zitten vastgelijmd. Alvast begonnen met het zagen van 7 mm latjes uit een plaat met de Dremel. Hiervoor het zaaghulpstukje gekocht en langs een geleide lat snel en mooie latjes zagen. Weet er nog iemand en adres voor figuurzaagjes voor een Dremel figuurzaag? Wim |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Al een paar dagen niks geplaatst maar toch wat kleine vorderingen. Spanten van het voorschip nu vastgelijmt en motor geplaatst. Oh ja en afgelopen weekend nog lekker gevaren, ook niet onbelangrijk.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Phoenix61; 24 augustus 2010 om 22:40 |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Hoi Wim, Voor je dremel zou ik niks weten ![]() Ik gebruik een gewone elektrische figuurzaag van Proxxon. En een cirkelzaag van proxxon. Een vraag kan je je motor niet wat vlakker zetten?? Onder een hoek heb je dacht ik wat vermogen verlies. Tot zo ver gaat het goed!!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Helaas kan ik niet veel vlakker dan dat die nu staat. De camera hoek vertekend iets. Ik schat zo in dat de hoek wel goed zal gaan werken hoewel ik het met je eens ben dat in rechte lijn met de as de beste oplossing zou zijn. Wil ik geen inbreuk doen op de positie van de as volgens de tekening dan kan die niet hoger dan zijn huidige positie. groet Wim | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
Ik vrees wel dat het zo wat rumoerig word.. door trillingen, ook vermogen verlies treed op. maarja als het niet anders is.. gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 18 mei 2006 Locatie: Meppel Leeftijd: 35
|
Mischien is het een optie om voor een andere overbrenging te kiezen zoals met tandwielen of een (tand)riem. Gr Wilco
__________________ In aanbouw: Marina II Varend Wiesel leef niet om te werken, maar werk om te leven. |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Dit is mijn eerste romp die ik op deze wijze (op spant) aan het bouwen ben. Het resultaat tot op heden valt me niet tegen. Vandaag even met twee balsa blokjes begonnen met het kontje. Zo begint het op een scheepje te lijken.... ![]() Eén zijde al wat grof vorm gegeven ![]() Hoewel er nog veel geschuurd moet worden ben ik niet ontvreden met het resultaat tot nu toe... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |