![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2010 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 34
| update 12 Het heeft even geduurd, maar heb weer wat tijd gevonden om wat aan het model te werken. Lekker details aanbrengen. Het werd tijd om de rookkanalen af te werken, de schoorsteen is toch vaak het “smoeltje” van het schip. Het ontwerp is het zelfde als van de Rotterdam V, alleen niet zo slank en meer compacter. Het tweede aandachtspunt is de mast op het brughuis. Het model heeft nu alle elementen die haar herkenbare silhouet maakt. Het volgende aandachtspunt zullen de windschermen worden van het sportdek voor de schoorstenen. Gr, Onno |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Ik vond die windschermen bij die sportdekken al zo'n drame, en dan nog drie keer kleiner..... Je hebt eerder uitgelegd waarom je voor donkerbruin gekozen hebt voor de "werkdekken". Krijgt het sportdek nog een andere kleur? Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Hoi Ad, Tja het blijft speculeren. Heb nog steeds geen kleuren luchtfoto gevonden van haar Shalom dagen die uitsluitsel kan bieden. Ik laat het sportdek gewoon bruin. Foto’s later in haar carričre laten zien dat het zeker geen houten dek had, maar een groen vlak met de lijnen van een tennisveld er op geschilderd. Dus blijf ik maar bij het algehele bruine dek thema. Het is maar een lastig bootje om beeldmateriaal over te vinden vooral als de Shalom. Heb nog nooit zo weinig kunnen vinden op het internet of in mijn boeken. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2009 Locatie: Maassluis Leeftijd: 51
|
Hallo Onno, Leuk om te zien, ben hier als kleine jongen nog aan boord geweest. Mijn vader heeft hier op de maidentrip op gevaren,helaas heeft het schip op de maidentrip een aanvaaring met een stolt tanker gehad waarbij het schip flinke schade heeft opgelopen. Ziet er mooi uit wat je doet. Groeten Ernst
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Hoi Ernst, Leuk dat je nog aanboord bent geweest, ik heb, helaas, het schip nooit in het echt gezien. …heb je toevallig nog wat foto’s uit die tijd? (je weet maar nooit Klopt dat de Shalom een aanvaring had met de tanker Stolt Dagali, deze brak in tweeën waarbij het achterdeel zonk. Shalom hield er ook een flinke scheur in haar boeg aan over. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |