![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
|
Haha, ja, ik had wel zoiets van; dat kan beter! Maar met uitzondering van de gietrandjes verwijderen gaan ze er zo in hoor. Heb ook (voor dat ze binnen waren) nog zitten denken hoe de waterkoeling gaat werken. Maar dat is ook opgelost, er zitten al aansluitingen op! Op de foto te zien. Alleen even doorboren. Wil er wel messing buisjes in lijmen, ik vertrouw het niet om op dat korte stukje plastic een slangetje te duwen. Dan staat de boot erg snel onder water denk ik. Ik neem morgenavond het zootje wel even mee naar de club. Groet Halmar |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2010 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Jongens, Ik heb die 29mm. KMB-jets van Halmar even van dichtbij mogen bekijken, En ik ben verkocht; de hele tunnel is uit een stuk om de schroefas-koker spuit-gegoten. Graupner 29mm. jets halen het bij lange na niet bij deze jongens; zeer robuust! Wanneer ik een passend rompje heb dan weet ik het wel... Groeten HJ |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
28mm HJ Ben ook weer verder gegaan met het dek. Eerst spantjes gemaakt voor het voordek en daar een dekje op geplakt. Vervolgens de gangboorden gemaakt en deze er tussen gezet. Dan begint het ergens op te lijken Het aluminium profiel moet er voor zorgen dat de delen recht aan elkaar komen te zitten. Ik heb ook niet alle hoeken tegelijk gelijmd, zoveel aluminium heb ik niet liggen Terwijl het dek aan het drogen was begonnen met de inbouw van de jets. Eerst met een meetlat, potlood, passer, timmermansoog enz. de cirkels op de spiegel getekend. Daarna met een 4mm boortje een hoop gaatjes geboord en dan worden kleine gaatjes groot; Met de Dremel de gaten vervolgens mooi rond gemaakt, en precies zo groot dat de jets er iets klemmend in passen. Ze zitten er nu nog met de aanzuig opening naar boven in, de bodem zit nog in de weg . Deze eerst weer afgetekend, daarna met een bijtel de binnenste laag glasvezel er uit gehaald, en vervolgens het balsahout er voorzichtig uit gehaald. De buitenste laag glas blijft nog even zitten, daar liggen de jets op als ze vast gelijmd gaan worden. Pas als de lijm (epoxy) hard is word dat deel open gemaakt. Gratis tip van Kehrer Lijmen is nog even voor een volgende keer. Groet Halmar |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Veel vorderingen zijn er nog niet, een stukje (240x7mm) is niet echt het posten waart, maar het zit op het dek! Wel ben ik nu aan het verhuizen, en als dat in januari achter de rug is hoop ik met wat meer regelmaat verder te kunnen. Als ik dan stand-by ben voor mijn werk kan ik ook bouwen; bouwen in de baas zijn tijd! Groet Halmar |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ik heb vandaag weer wat gedaan! Had liever niet met een ontstoken knie thuis gezeten, maar van de nood een deugt gemaakt. Ik heb een tijdje zitten kijken hoe de buisjes voor de waterkoeling te buigen. Vandaag maar een redelijk interessante optie geprobeerd. Eerst het te buigen buisje uitgegloeid, geen idee of het echt nodig was, maar alle beetjes helpen. Daarna met een stukje tape een kant dicht geplakt, en met een dun slangetje van de andere kant gevuld met water. Door het slangetje blijft er zo goed als geen lucht achter. In een potje zetten zodat het er niet weer uit loopt, en in de vriezer gezet. Na een paar uurtjes is het water hard, ook wel ijs genoemd. Het ijs moet er voor zorgen dat het messing niet knakt, dus nu is het doorwerken, want het smelt snel! Met hulp van een stuk buis van de gewenste diameter (of eigenlijk iets kleiner, want hij veert iets terug) het buisje in vorm gebogen. Zie hier het resultaat. Alleen nog even vast lijmen! Groet Halmar |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Het lijkt mij dat het weliswaar over de bolling van het dak gaat, maar het niet de radius is. Eerder het verschil in hoogte tussen het hoogste deel van het dak, en de randen (100mm = 10cm, dat lijkt het op de foto wel ongeveer te zijn). Áls het een radius is, dan is het de radius van de afronding tussen dak en zijkant van de kap.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Even goed naar het achteraanzicht gekeken, en dat het het hoogteverschil is lijkt wel te kloppen. De radius van de rand staat ook aangegeven, als R300. Mooie foto trouwens Justin, was gister al even op zoek naar zoiets. Op die foto zijn de twee uitlaten ook goed te zien. Ben net begonnen met het maken van de gaten. Waar ze komen is geen probleem, maar de lijndikte op de tekening is wel verwarrend. Ik kom op een maat van 14 tot 16mm. De gaten zijn nu 13mm. Is er iemand die weet (of kan meten) hoe groot de echte zijn? Groet Halmar |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Marken Leeftijd: 22
|
Halmar, Als je met deze vraag een twee weken eerder was gekomen had ik het nog kunnen meten, de Frans Verkade is een week geleden te water gegaan na een de ijsperiode Groeten Justin |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Mooi! Ben meteen maar begonnen met het voordekje. Het vak waar het anker bij het origineel in zit staat niet op de tekening, dus dat heb ik net uit de hand getekend. Lijkt het wat? Ook is de onderkant van het dek inmiddels in de epoxy gezet, en heb ik messing buisjes op de jets gelijmt zodat de assen makelijker te smeren zijn. ![]() Groet Halmar |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |