![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Zo dan, na een wild avontuur met offroad rondscheuren van 2,5cc tot 30cc, onroad rijden met 1:36 tot 1:10, de overstap naar vliegen met alles dat vliegbaar is als het maar elektro is, dan nu de stap naar het varen gemaakt. Je moet immers alle takken van de sport een keer gedaan hebben. Na wat uitzoekwerk en een eerdere registratie voor een zeilnummer (NED 2547 dus) samen met een clublid van de vliegclub Tweede kerstdag, alle sociale verplichtingen achter de rug. Rustmomentje! Best wel akelig heel veel wit als je flitst. ![]() Tsja, en als er eenmaal wat staat, gaat het bouwvirus weer toeslaan. Weg is de rust. Terug is de drukte in het hoofd. Bouwen maar... Knijpers van vrouwlief gepikt, moet toch wat hè. ![]() En al bouwend loop je tegen een eerste ongemak aan. Probleempje is het niet echt te noemen. In de bouwbestschijving staat: "Maak vervolgens verstevigingen B (8 ) en C (9) op maat en lijm ze op elkaar onderaan de bovenzijden van de kielkast." Ja, leuk alleen deeltje B (9) zit helemaal niet in het enige houtje dat nog over is. ![]() Bij de montage van de servohouder staat (in de Duitse handleiding) vermeld dat deeltje 13 uit afvalhout gemaakt moet worden. Dat zal dus ook wel voor deeltje 8 gelden, ook al staat dat dan weer niet vermeld. In ieder geval is dat opgelost. Ondertussen de klont lood voor de kiel op maat gemaakt, onder de juiste hoek aan het zwaard bevestigd, aan één kant voorzien van de ABS omhulling. Ook de houtbouw van de servosteun is klaar, inclusief het stukje op de kielkast. Genoeg geknutseld voor vandaag. Bij gebrek aan Stabilit Express heb ik alles met Bison Kombi Power gelijmd. Goede ervaring mee tijdens de bouw van een tri-copter en ook op diverse fora is men er over te spreken. Nadeel is de lange droogtijd van 24 uur (hard na een dag of 4!!!). Nou ja, varen komt er komende week toch niet van, wordt het een wak hakken in het ijs. *kerst & oud en nieuw* ![]() Alle drukte van de jaarwisseling achter de rug. Weer tijd om te gaan bouwen dus. ![]() Oh ja, die verf had ik toevallig nog liggen. Vind het wel een mooie kleur, alternatief wat transparant blauw of zilver maar dat vond ik niets.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. Laatst gewijzigd door Sleurhutje; 3 januari 2011 om 22:30 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2006 Locatie: Krommenie Leeftijd: 43
|
Tja, als je begonnen bent kan ik niet achterblijven. Gaat op zoek naar deeltjes B.... NED 2546 Nu nog een knappe naam voor de boot.
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
B en C worden volgens mij gemaakt van het latje wat er bij zit...
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT |
| | |
| | #4 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
| Citaat:
mooie boot wordt het.. Voor mij was het eerste model wat ik maakte en ik heb er veel plezier aan beleefd. :"Mad Man Moon" op "de oudere berichten" (link helemaal onder aan) lees je mijn bouwervaringen. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2010 Locatie: Voorhout Leeftijd: 15
|
Hoi, Ik heb hier ook zo'n boot staan die niet echt gebruikt maar ach..( die is gekocht omdat bij ons de hele familie zeilt van top van Nederland tot lekker rustig recreatie zeilen) maar een kleine tip: ik weet niet of het hoort maar wij hebben op dat stukje hout dat naar achteren wijst vanaf de servohouder( waar dus niks op zit) een stukje hout verticaal erop gelijmd, toen de ontvanger en baterij op een stukje afval hout gelegt, uitgezaagd, randjes opgelijmd( ook van afval hout) en vervolgens aan de onderkant weer twee hout- strikjes gelijmd, op zo'n manier dat het al eerder geplaatste stukje hout aan de romp er precies in valt, zodat je nu een soort batterij, ontvanger houdertje hebt waardoor er geen water bij je electronica kan komen als er wat water in staat.( als je dit ook wil doen wel opletten dat je het geheel niet te hoog maakt want dan gaan je grootschoot lijnen en in vast zitten) Ik hoop hierbij een handige tip te hebben gegeven Joris |
| | |
| | #9 (permalink) |
Voedingsaccu wordt een 2S LiPo, een UBEC die is ingegoten in epoxy en een ontvanger een 4-kanaals DSM2 die is ingegoten in epoxy (met lange antenne buiten de romp). Dit concept heeft zich al bewezen in de watervliegtuigen en zal dus ook met succes in de MM worden toegepast.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Die van mij staat nog in de winterstalling. Al wat verder gevorderd?
| | |
| | #11 (permalink) |
Je weet toch, te veel te doen, te kort tijd. Nu eerst de vliegdingen voor het nachtvliegen en de fun fly in orde, tussendoor de antenna tracker voor FPV vliegen en dan pas dit.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ach, het is zo weer kerst
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Heb je versteviging 13 ook gevonden?
| | |
| | #14 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
![]() Eerst even wat vliegtuigjes en helikopters afmaken zodat die de deur uit kunnen. Ruimt lekker op en dan wat meer ruimte om aan de boot te knutselen. Ze staat me al maanden vanaf de boekenkast aan te gapen.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Zo mijn romp zit in elkaar. Stabilit blijft kl.te-lijm maar zorgt wel dat romp en dek sterk gelijmd zijn. Anders vaar je zo het hele tuig met dek eraf. Van buitenaf een randje uhu hart als afdichting. Morgen maar eens testen op waterdichtheid. Verder vind ik steun 10 en 11 met servo's niet al te sterk. Gemonteerd op de kiel kan de steun behoorlijk torderen. Niet zo gunstig voor roer en zeil stand. Misschien nog wat extra dwars latjes monteren? Verder wat verf van de action gekocht. Rood, kleurt mooi bij de rode zeiltjes... Toch maar verder leren voor groot vaarbewijs. Dat is de prioriteit.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |