![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2010 Locatie: Oldebroek, Gelderland Leeftijd: 42
|
Bedankt Bart. Vind die rubberrand ook niets, ik heb een grijze. Ga dek en romp verlijmen nadat alles verder goed is, kan ik de romp ook in 1 keer spuiten.
__________________ Groeten Stefan |
| | |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 22
|
Hallo, Ik heb geen grijze maar een zwarte rand voor de omranding, Welke rand hebben jullie het over? die halfronde? wellicht kan ik die er namelijk ook opzetten voor een beter resultaat. Alvast bedankt!
__________________ Groet, Jeremy. |
| | |
| | #138 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2010 Locatie: Oldebroek, Gelderland Leeftijd: 42
|
Hoi Jeremy. Bij mijn pakket zit een grijze rubber rand, begrijp dat jij een zwarte hebt? Misschien ligt het aan het jaartal. Ik heb een wat ouder model waarbij al het houtwerk ook niet voorgefreesd is maar dat moet je nog uitzagen/snijden. Laat de rubber rand denk ik vervallen, deze zit veel te ruim. Ga de romp en het dek onderling verlijmen, rand netjes schuren en wil dan een halfronde, kunststof buisje over de flenzen van romp/dek heen schuiven. Deze wordt gewoon zwart net als de romp met een wiite bies erboven. Zo komt het meer overeen met het origineel. Denk dat Bart dat net zo heeft gedaan. Volgens mij wordt dit veel strakker.
__________________ Groeten Stefan |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Bij mij zat er ook een grijze rubber rand bij, in het begin zat deze er bij mij wel op, maar deze rand is qua dikte veel te groot voor 1:50. Na een tijdje ging ik me hier aan ergeren, en heb ik hem er weer af gehaald, en dek en romp gelijk geschuurd en er een halfronde evergreen strip opgezet. Het is even een gepruts om romp en dek goed op elkaar te lijmen, maar het resultaat mag er zijn. Hierbij een foto van mijn Maasbank afgelopen zondag... ![]() En een waarop je kan zien dat de halfronde rand niet zo overheersend is als de originele... ![]() Gr, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs Laatst gewijzigd door Bart Cornet; 19 september 2011 om 11:23 |
| | |
| | #140 (permalink) |
|
Ziet er zeker veel beter uit dan de originele rand die er bij geleverd word, echt een aanrader dit dus. Kan momenteel helaas niet bouwen :/ zijn druk met verbouwen etc. maar binnenkort kan ik weer los, en dan hoop ik met de opbouw verder te kunnen gaan en de electronica te onstoren van wat er over is.
| | |
| | #141 (permalink) |
|
Het is even een tijdje geleden sinds de laatste update was, maar gezien de verbouwing al een tijdje achter de rug is, en ik weer tijd heb om te bouwen, wil ik dit graag weer met jullie delen. Zit op dit moment op school, dus ik kan geen vorderingen posten, maar deze zullen in de namiddag komen. Wat kun je verwachten? Heb inmiddels de kimkielen aangebracht en geplamuurd, dus deze moet geschuurd en gespoten worden. Blusmonitor gemaakt, dit is een proefmodel en zal zich nog moeten bewijzen, deze kan 380 graden draaien zonder vast te lopen. wie geintresseerd is in hoe het werkt, kan me vragen voor een tutorial. En nog de mast, welke bijna af is en klaar om gespoten te worden. Foto's volgen! Mvg, Jeremy
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |