![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 22
|
Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar dagen de Banckert gekocht van Billing Boats. Aangezien ik niet de enige ben die de banckert bouw en ook al wat bouwverslagen zijn, zal ik hier niet al teveel neer zetten over de de beginfase. Wel zal ik alle detaills gaan plaatsten met foto's en hier af en toe wat uitleg bij geven. Tot dusver heb ik gedaan, De roeren. De bijgeleverde roeren vond ik nogal omslachtig, dik en robuust. Omdat ik nog wat vliegtuigtriplex had liggen, vond ik het wel een mooi idee om de roertjes hiervan te gaan maken. ![]() ![]() ![]() ![]() Verder ben ik bezig geweest met de Straalbuis en schroefas. Dit allemaal met wat gepuzzel passend gemaakt en bij de schroefas polyesterplamuur aangebracht. De andere kant is geschuurd, morgen de kant van op de foto. ![]() ![]() Tot zover eerst maar weer. Groetjes Jeremy.
__________________ Groet, Jeremy. Laatst gewijzigd door Tazz 19; 2 februari 2011 om 22:59 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Dat ziet er al netjes uit, ik blijf het zeker volgen...
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
Leuk Weer een medeBackertbouwer Succes met de bouw! Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Dankje voor de reply's en compliment,Zijn er misschien nog enige details die op de originele banckert zaten en niet op dit model?Ik vraag dit omdat ik dit dan eventueel nu nog kan toepassen, want dat zou natuurlijk tof zijn.We bouwen verder!Groetjes,Jeremy.
__________________ Groet, Jeremy. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Op de echte zaten bijvoorbeeld kimkielen, volgens mij zitten die niet in de kit van BB.
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Jazeker! goed dat het vraagt! De ankerkluizen zitten niet op de Banckert van Billing Boats maar wel op de echte! ![]() Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Dankje DaveIk zal eens kijken of ik ( of misschien jij ) hier foto's over kan vinden.Ben namelijk wel benieuwd wat de afmetingen zijn e.d. zodat ik dit zo echt mogelijk toe kan passen. Dankje!Groet,Jeremy PS; sorry voor dit aanelkaar gebakte typen, dit komt door deze PC en weet niet hoe dit kan!
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Hier nog wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk dat het ongeveer even groot als het anker zal zijn (als die goed op schaal isGr. David PS: Ik heet gewoon DAVID
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com Laatst gewijzigd door Dave12; 3 februari 2011 om 21:14 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Haha, sorry david.Dankje voor de foto's en ik hoop dat ik deze goed kan gebruiken.Zal nog wel een hele ingreep worden denk ik maargoed alles voor een mooi model
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Ja ik denk dat het van ''rest ABS'' we mogelijk is hoor Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ga jij ze er ook inmaken dan? ben dan wel benieuwd namelijk. Heb idd wel redelijk wat resten ABS over om dat van te maken dus moet ik maar eventjes kijken.Groet Jeremy
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@ David, Dat is zo en is natuurlijk jammer dat het er niet gewoon bijzit. Ik ben benieuwd hoe jij het doet. Verder ben ik nog weer eventjes wat bezig geweest, Zo zijn de roeren klaar om gespoten te worden; ![]() ![]() Ik ben ook alvast bezig gegaan met het maken van de Stuurservo-steun. Wilde dit graag niet te overdreven maken dus ik heb een soort van skeletje gebouwd ( wat overigens erg stevig is ) en dit gebruikt. ![]() ![]() ![]() Hier alles in elkaar, moet nog deels uitgelijnd worden op de roerkoningen, maar verder volledig ( soepel ) werkzaam. ![]() Tot zover maar weer Groet, Jeremy.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hier nog weer eventjes een update, Naar ''verzoek'' van David maar eens begonnen aan de ankerkluizen. Ik kon heel erg slecht zien op de foto's hoe het er echt uitziet en getracht te zoeken op internet, maar ook daar schoot ik er niet veel mee op. Toen maar naar eigen inzicht en de foto's bezig gegaan met het maken van de kluizen; ![]() ![]() ![]() ![]() En toen beide kanten klaar; ![]() Laat maar horen wat jullie ervan vinden, ik sta wel open voor positieve kritiek en tips enz. Groet, Jeremy
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |