![]() |
| | #77 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
Er moet nog een paaltje bij, in het midden maar die is hol, zit een trap in verwerkt. Het gewicht valt me nog reuze mee. Ook met palen. Bovendien ligt ze 4 cm diep dalijk als ze klaar is, moet een hoop gewicht bij denk ik.
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
Hallo, 2 weken geleden toch de stoute schoenen een getrokken onder hem mom van "gewoon doen" ben ik begonnen met de boeing. Eerst heb ik van balsa hout het achterste gedeelte gemaakt. Als volgt. ![]() Na deze geschuurd te hebben is dit de vorm die het moest zijn. ![]() Voorop tussen de duwpalen zit ook nog een klein opstaand randje, met een ronding van het dek erin. Dit was me een werk om het juist vast te krijgen. Op de foto is ook de zien dat aan de buitenkant van de duwsteve, een stukje dek ik bijgeplakt. (dit had ik direct kunnen doen) maar in het echt is deze ook duidelijk te zien, dus heb ik hem bewust later geplakt. ![]() En dan, afgelopen weekend het volgende... Een stukje papier gepakt en gaan tekenen, knippen, aftekenen en knippen enz. Uiteindelijk was ik zeer tevreden om wat ik geknutseld had. ![]() ![]() De volgende keer neem ik toch echt karton, papier is te bewegelijk! Na het papier op een stuk hout gelegd te hebben komt het volgende ![]() ![]() Nu nog alle spanten er achter zetten. Waarom dit achteraf? de ronding is nu een vloeiende lijn en met spanten komt het neerzetten wel heel nauw, op zo'n formaat dat je al gauw verschil zou zien. Lekker kunnen bouwen afgelopen weekend, heerlijke ontspanning blijft het toch, echt genieten.
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #80 (permalink) |
|
Hallo, Ondertussen een tijdje geleden wat gepost.. tju wel heel lang al zeg ik het zelf. De vorderingen: De boeing staat nu vast dmv spantjes, dit geeft het geheel veel meer stevigheid. Wat rest is nog een rand op de boeing, als het ware een soort van hoekprofiel. Ook heb ik een deur geplaatst en een gat geboord voor de patrijspoort, en de 2 aan de bb zijde. Wat viel dat tegen in dat dunne hout. Nog zo voorzichtig en dan toch opeens er door schieten. Het valt me nog mee maar ben blij dat het geheel opknapt van de patrijspoortjes. ![]() Verder heb ik mezelf bezig gehouden met de schroefassen. Die ik van de kerstman gekregen had waren de goede maat maar niet de goede lengte. Bewust wat groter gevraagd, dan kun je ze altijd iets inkorten. Na ze dus 4 cm ingekort te hebben en opnieuw ver-busd (of hoe je het ook schrijft) heb ik ze ingebouwd en vast gemaakt. ![]() Op deze foto is het geheel beter te zien. Tevens zien jullie een roer. Deze is echter om als voorbeeld te dienen. ![]() Op de schroefas heb ik een asje gelijmd die door de romp zit geboord, toen de as door de romp ging was de huid 1mm, dat is niet genoeg vlees om de gehele as vast te houden, vandaar die as (en handig om te stellen) eenmaal op zijn plek heb ik het geheel vast gelijmd. Tot zover weer mijn update van deze dame
| | |
| | #82 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2010 Locatie: mvs Ariane Leeftijd: 23
|
heey Brecht er zit wel degelijk verschil in de schroefjes. de plastic schroefjes kan je vaak van te voren mee kijken wat voor maat je nodig heb, die zijn namelijk niet zo duur. en de zogenaamde door jou genoemde ijzeren schroefjes zijn van messing gemaakt. Deze zijn veel sterker dan de plastic schroefjes als je daar een tak of iets dergelijks in krijgt kan je vaak je schroef opgeven. hoop hierbij voldoende uit gelegt te hebben mvg,
__________________ op de werf: ms Anmares 62 x 6.60 db type Marshal |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Ziet er goed uit Stephan.... @Brecht: Je hebt inderdaad plastic en je hebt messing, Zoals Schipper1988 al aangeeft kosten ze een stuk minder, Ik wil alleen even toevoegen dat plastic vervormd in het water als je kracht moet zetten, en messing doet dat niet, dus je hebt met messing veel meer kracht en een hoger rendement.... Mvg Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #84 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Lekker Mexicaans biertje
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #89 (permalink) |
|
Bouwen en zo'n biertje is wat mij betreft een goede combo. Eentje mag he :P Wat betreft de schroeven, Er zitten inderdaad plastic schroeven onder om te meten, plaatsen en tijdens de bouw blijven deze. Later vervang ik ze voor messing exemplaren Verder met de bouw: Vandaag de patrijspoorten gekocht en ook maar besloten deze direct in te bouwen. Deze zijde zit een deur en alleen hier zit een poortje in, daarna uiteindelijk scharniertjes op de deur geplakt. ![]() En de andere kant, hier zit geen deur maar 2 patrijspoortjes ![]() Ook heb ik de achterkant van de stuurhut uitgetekend en uitgesneden ![]() Om de achterkant vast te maken moest er nog een stuk stuurhut komen. In het echt lopen hier de uitlaten door. ![]() en zo hier het resultaat van nog een avondje bouwen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |