![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2008 Leeftijd: 46
|
ik heb online gekeken je heb een hoop victory s van 100 euro tot 1100 euro. en een hoop andere mooie grote zeilschepen van rond de 800 a 900 euro. je moet het geld in een keer er voor hebben, en als ik bv 900 euro had in een , dan zou ik het niet aan modelbouw uit geven , maar aan vakantie reis of pc onderdelen. want van sparen kom toch niks van. dus neem ik maar een abb . , is wel duurder ,maar met 28 per maand prima draagbaar. en lykt me ook wel leuk samen bouwen . |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2011 Locatie: Breda & dordrecht Leeftijd: 20
|
hallo mensen, ik ben ook begonnen met de bouw van de HMS Victory. ik wacht totdat ik in deel 10 het laatste deel van de kiel heb, en dan lijm ik de 3 kieldelen in 1 keer vast. totdan maak ik nu alleen de spanten e.d. zoals het anker en kannonnen. ik zal proberen binnen deze week nog paar foto´s te uploaden. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen als we ergens niet aan uit kunnen komen. groeten, remco |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2009 Leeftijd: 55
|
Hallo allemaal op deze forum ik ga ook met victory beginnen alleen ik ga pas bouwen in september als ik de hele romp in elkaar kan zetten ik ben nog bezig met de bismark en de america verpucio ik zal ook fotos uplouden groetjes kissie |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2011 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 49
|
Hallo mensen, Ik ga ook de victory bouwen, ik ben een beginnend scheepsmodelbouwer. Dus ik kan heel wat hulp en uitleg gebruiken. Daarom ben ik blij dat er iemand dit forum gestart heeft. Ik had al op de engelse forums gekeken hoe de Victory gebouwd word en dat vind ik schitterend. Ik hoop veel bouwplezier te hebben op dit forum.want ik kan alle hulp gebruiken. Hartelijk dank Coen |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2008 Leeftijd: 46
|
ik ga ook de victory bouwen en laat foto s hier en op myn gemende forum zien. ik ga ook via abbo.dit keer en ook mee bouwen en tussen door bouw ik ook de uss missouri. en hier heb je een link wat we de volgende 55 delen krygen en hoe hy wordt. Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace de eerste 20 delen wordt de rompbouw en daarna de beplanking. Laatst gewijzigd door TIMBERWOLF; 13 april 2011 om 00:22 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 1 april 2011 Locatie: dordrecht Leeftijd: 51
|
Beste mensen. Ik heb zo de site bekeken op aan raden van timberwolf van deagostini. Zoals je zult zien gebruiken zij nog veel ander gereedschap. bv. een stoomaperaad of een warmte ijzer dit zijn best wel dure aparaten. Je kan beter de dag ervoor of smorgens deze laten in warmwater leggen. Dan haal je ze er een uurtje van te voren uit en laat ze even rusten. Je zult zien dat je ze goed kan buigen. Ook gebruiken zij een passer om maten op te nemen. Later ook een electronische schuifmaat. Nu is het mijn niet duidelijk of je die van deagostini krijg. In het tijdschrift gaan ze namelijk uitvoerig in op de instellingen van de schufmaat? Je krijg meer dan 100 kanonnen geleverd ik zou wachten met maken omdat ze anders kunnen beschadigen en zoek raken. Het lijkt simpel als je op die site kijkt hoe hij gemaakt wordt. Geloof mij het zal niet meevallen om hem te maken! Groet ron. Laatst gewijzigd door ron scheepbouwer; 13 april 2011 om 10:08 |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
Als ik jou was zal ik eerst beginnen met de barkas als je daar mee klaar ben, in Deel 13 dan kun je gelijk beginnen met de romp. Je zal dan gewoon door kunnen bouwen. Nu heb ik gezien dat de beplanking in deel 20 komt. Maar je heb veel te doen aan de romp zelf. Dan heb je al inmiddels deel 20 al lang binnen. Zelfs is het zo dat je in deel 35 de laatste planken ongeveer binnen krijg. Groet ron. Laatst gewijzigd door ron scheepbouwer; 13 april 2011 om 09:05 | |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Ik heb de HMS Victory al gebouwd, dus kan ik misschien hier en daar vanuit mijn ervaringen advies geven. Ik blijf jullie met belangstelling volgen. Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Nog maal bedankt ad zo zie ik het ook! Maar bij nader studeren van de engelse site deagostini krijg je in deel 43 extra gereedschap. Zoals deze elec. schuifmaat maar verwacht daar niet veel van. groet ron Laatst gewijzigd door ron scheepbouwer; 18 april 2011 om 10:10 |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
hallo mensen, ik zou nog wat foto´s sturen, ik weet niet of het lukt, ik ben nieuw hier en het is me niet als te duidelijk hoe het moet, ik ben namelijk geen ICT´er. maar ik ga het proberen: ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ik weet dus niet of dit is gelukt, maar als het niet is gelukt hoe moet ik dit dan wel goed doen?? verder, die site van deagostini had ik ook al bekeken, en ziet er erg mooi uit, en als je goed kijkt, zie je dat het de zelfde foto´s zijn als die hier op de nederlandse site word gebruikt. Daarbij, heb ik aflevering 7 en 8 al uitgeprint, en zodra nummer 6 verschijnt kan ik gelijk 3 delen door bouwen. ze hebben er goed aan gedaan om de barkas vroeg in de serie te zetten, je kan het zien als een soort opwarm projectje voor het groote. groetjes, remco |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
ron, je hebt gelijk, en anders word het veelste vol hier, ik had er alleen geen rekening mee gehouden maar gelukkig wijst er iemand mij daar op!! ik zal dit draadje zkr iedere dag volgen, om te kijken voor nieuws. groet, remco van dongen |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Een kleine aanvulling op het buigen en plakken van de huidplanken (hoewel je nog niet zover bent): doe dit altijd symmetrisch. Je voorkomt hiermee dat de romp krom kan trekken. Door krimpen komt er spanning te staan op het geheel en wanneer je eerst 1 kant bouwt, heb je grote kans datje de romp als boemerang kunt gebruiken. Nou ja, ZO erg zal het natuurlijk niet zijn, maar je zult het wel kunnen zien. Nog een tip voor het weken van de huidplanken: korte plankjes kun je onderdompelen in een frisdrank fles die je tot de rand hebt gevuld met water. Duw de plankjes er bij (de flas zal een beetje overstromen) en draai de dop er op. De dop zal de plankjes geheel onder water houden. Heb ik zelf zo gedaan voor mijn 1 op 100 Marieje. Voor de grote zus: de 1 op 20 Marieje heb ik van een paar planken van zo'n 10 cm breed een houten "aquarium" gemaakt. Er binnen in een vuilnis zak en je bak is waterdicht. Afhankellijk van de lengte van je "aquarium" kun je langere of kortere planken in de week leggen. Nog een tip: leg niet te veel plankjes in de week. Voldoende om per keer te verwerken. Ikzelf legde meestal 2 of 4 plankjes per dag in het water. (Hierboven heb ik beschreven waarom het een even getal is) Per dag kon ik dan 2 of 4 plankjes op de huid lijmen, 2 op de de huid leggen om in vorm te droegen en 2 lagen te weken voor de volgende dag. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
Links is niet erg maar we willen het voor de beginnende bouwer overzichtelijk houden! Het is niet zo dat ik alles zomaar verwijderd hoor! We willen de beginnende bouwer helpen! Kijk bijvoorbeeld naar de tips van wimg en ad. Voor dat soort dingen die jij wil is het schippers cafe! Groet ron Laatst gewijzigd door ron scheepbouwer; 13 april 2011 om 22:40 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |