![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
veel van de nieuwe klasse hebben schottels achter, de wat oudere PSV's en multie task schepen hebben inderdaad schroef met straalbuis, hek en boeg schroef en in sommige gevallen een ophaalbare asimuth voor. als ik zo naar dit model kijk (mijn compliment trouwens) vermoed ik dat hier gewoon twee schroeven met straalbuis onder heeft gezeten. een PSV (platform supply) is het in ieder geval niet daarvoor is inderdaad het achterschip (cargo bay) te klein. voor een anker handler is de kont weer niet geschikt. als het toch een fantasie project wordt zou ik opperen om er een dive support van te maken. het achterschip als werkdek met knukkelboom kraan (mattrassen ed.) middenstuk A frames voor luchtduikers en ROV, en het voorschip voor de accomodatie en evt helidek. mvg Loek
__________________ Fact et Spera lid MBV Neptunus |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2008 Locatie: sneek
|
Rovman. voor beginnende bouwers is het een hele mooie romp en vakwerk, maar denk dat een dive support vessel wel heel veel detailwerk met zich mee brengt, als ik es uit ga van een noordhoek singapore weet niet of de mannen dit zien zitten???
__________________ Alles krom en buiten de maat bij scheepswerf Dageraad |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
De slingerhoer was uitgerust met een sat systeem, dat vraagt inderdaad detailwerk. maar een luchtduiksysteem is anders. Aframe, kooi erin en 4 gekleurde elekdraadjes er naartoe laten lopen zal het werk niet zijn. zelfde voor een ROV systeem Aframe, dat kan je zo moeilijk maken als je maar wilt. als ik Leen zijn werk bekijk qua details op zijn ankerhandler zal dit een stuk gemakkelijker zijn. het was maar een voorzet, de bouwer bepaald. groet Loek
__________________ Fact et Spera lid MBV Neptunus |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bevoorradingsschip, elektrisch, servo, vessel |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |