![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #153 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 december 2003 Locatie: Wateringen Leeftijd: 33
| Citaat:
Je bent goed bezig met die flitslampen, ik had het natuurlijk al gelijk op de beurs gezien, het filmpje is leuk, maar in het echt ziet het er nog veel gaver uit. Marc.
__________________ http://www.modelelektronica.nl/ | |
| | |
| | #154 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 april 2010 Locatie: Rotterdam-Ommoord Leeftijd: 34
| Citaat:
Ja het begint uiteindelijk weer op een boot te lijken! Als dalijk de mast (en de rest ook) op kleur is dan word hij nog gaver hoor Ik ben nog steeds ontzettend tevreden over je printplaatje, werkt echt perfect. Er word ook even een stukje geschreven in ons clubblaadje dus gelijk een stukje reclame voor je. Bedankt nog voor je hulp Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #155 (permalink) |
|
Gisteren weer het topje afgebroken van de mast, tijdens montage van de radarreflector... Ik ben nu steeds harder aan het overdenken om de mast opnieuw bouwen, en dan met name het rode gedeelte. Het toplicht zit er ook scheef op, en de mast gaat steeds krommer staan lijkt wel. Redenen genoeg voor een nieuwe mast-spriet. Er is ook wel weer leuk nieuws, de dekverlichting achter zit op hun plek in de mast. Nu nog wat draadjes erbij trekken, voor de dekverlichting en de flitsers.. Volgende uitdaging: De bedrading,deze is redelijk dik, en de koker zit nu al vol met kabel. Het gaat me veel moeite kosten om er nog meer kabel doorheen te trekken, m.a.w. alle kabel zal er waarschijnlijk uit moeten en vervangen door dunnere kabel. Dus.. werk zat in ieder geval. Er is ondertussen wel druk gesoldeerd aan de relingen, die zijn in principe klaar. Ze moeten alleen nog vast gezet worden maar dat kan pas als de opbouw geschuurd en geplamuurd is. Even de foto's er bij: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groetsels Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 6 februari 2012 om 22:07 Reden: foto werkte niet |
| | |
| | #157 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Oude flatcable uit je computer doet het ook prima, maar is iets stugger. Wel makkelijker te strippen en de benodigde hoeveelheid kabels uit te halen. Verder kan je veel winnen door de plus of min te delen met alle verbruikers. Scheelt je bijna de helft aan draden.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... |
| | |
| | #158 (permalink) |
|
Bedankt voor de tips heren... Ik heb vanmorgen gelijk even de IT afdeling van mijn bedrijf gemaild, en die had 6 dooie muizen voor me...bij mekaar al 6 meter splinterdunne kabel Ik zeg das mooi meegenomen. Groetjes Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Gisteravond de hele mast er afgehaald en gesloopt En ook meteen begonnen aan een andere model mast. Even een sneak-preview van het resultaat tot nu toe: ![]() ![]() Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 15
|
Ziet er echt heel erg netjes uit, al is het maar een sneak-preview! Maar hoe krijg jij het zo strak en netjes recht, want als ik zoiets maak wordt het toch altijd een beetje scheef? Groeten, Jesse |
| | |
| | #162 (permalink) | |
| Citaat:
Ik denk dat je in deze hobby zo secuur en rustig mogelijk moet werken, en als je niet meteen tevreden bent met je resultaat, het gewoon nog eens overnieuw doet of corrigeert. Maar het allerbelangrijkste is GEDULD. Blijven oefenen dan kom jer wel Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #163 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
| Citaat:
Wat overigens ook helpt, is eerst even nadenken en tekenen voordat je gaat zagen. Dat scheelt je alvast de domste fouten. Én natuurlijk iets ruimer afzagen en vervolgens naar je lijn toe vijlen, net zo lang tot het past. @Nitro: Ik ben er nog niet over uit of ik de nieuwe mast nou mooier vind dan de vorige. Ik vond die hele stellage op het dak stiekem ook wel stoer eigenlijk.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... | |
| | |
| | #164 (permalink) |
|
Ik vond de oude mast ook wel mooi maar hij was al diverse malen gebroken en ook nog ontzettend krom. Verder was hij ook te hoog naar mijn zin. En die nieuwe mast is wat compacter en ook wat netter gebouwd. Het komt straks allemaal goed Groet, Mark
| | |
| | #165 (permalink) |
|
Even een kleine up date van de mast: Het toplichtmastje is heel even verwijderd, omdat het een @$%^$& karwei is om de bedrading er door te pielen Ook de flitslampen zijn in principe klaar om gemonteerd te worden. ![]() ![]() ![]() Die witte bol en de luidsprekers zijn "geleend" van de Robbe Maris II En de ronde ankerbol is nu vierkant gevijld tot een radarreflector. (huub huub huub, barbatruc Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 5 maart 2012 om 16:56 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| buchhorn, robbe |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |