![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2010 Locatie: ljouwert (voor niet friesen Leeuwarden) Leeftijd: 13
|
ik zoe gewoon stabilit expres nemen dat is ook nog waterdicht.
__________________ Ik bouw het eerst tien keer in mijn hoofd, dan bouw ik hem in het echt... en dan past het niet |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2010 Locatie: Rotterdam-Ommoord Leeftijd: 34
|
@ raf en sleper, bedankt voor de tips! Zo, de roerkoning, de schroefas en de schroefas steun zitten vast aan de romp. Het ging belachelijk gemakkelijk, ik zag er eerst tegen op, maar het is bijna kinderspel. De twee componenten heb ik gemengd in een aluminium waxinelichthouder, dat gooi je na gebruik weg, en het schenkt gemakkelijk uit. Het was nog een beetje aan de stugge kant, dus voordat ik het op zijn plaats goot, heb ik het verwarmd met een gassoldeerbout. Het werd zo dun als water, en vloeide mooi op zijn plaats. Werkelijk ideaal! De binnenkuip ga ik ook op zo'n manier terug vast gieten, omdat ik daar geen vaste aangrijpingspunten heb. Ben ook nog bezig met het afbouwen van de motorsteun, die moet ook nog in gelijmt worden. Verder heb ik ook nog even geshopt bij de Motip dealer voor kunstofprimer en grondverf. Schiet al met al lekker op... straks heb ik er minder tijd voor, want het gaat zeker geen week meer duren en dan is die kleine eruit ![]() Foto's volgen asap! Groet, Mark Edit 1: PS: Kan ook bijna niet wachten tot de proefvaart !! ![]() Edit 2: Owja, raf? Waarom zou je dat middenstuk van die koppeling ertussenuit laten? Zo krijg je toch mooi een eenparige beweging in je schroefas?
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 11 juni 2011 om 19:20 Reden: blablabla |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2002 Locatie: Hoogvliet RT Leeftijd: 39
|
Hoi, Als je de lijm als een stroperige massa erop had gegoten was het vanzelf gaan zakken naar de juiste plaatsen. Het is een chenische reactie die warm wordt en daardoor vloeibaarder dan dat je het aanmaakt. Even meehelpen met een saté prikker om het op de goede plaats te krijgen en de lijm doet de rest. Ik weet niet of je bij het warmstoken de verbinding versneld hebt, maar het risico zou kunnen zijn (zal de toekomst uitwijzen) dat de lijm niet voldoende hecht, omdat je het proces versneld. Verder lekker doorgaan, zolang je zelf lol erin hebt is het altijd goed. Groeten, Ron
__________________ Wat lijken ze toch klein op het water.... Varend: Smit Duitsland 1:25, Suzanne playmobil kotter. In aanbouw SD Stingray en Thyssen II ... |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo mark dat verleng stuk wil door de draaiende beweging steeds naar buiten komen en dan gaat je koppeling trillen als je het niet nodig hebt er niet tussen zetten het is een oude regel die ik ooit eens heb geleerd heb je het niet nodig gebruik het dan niet wat er niet inzit kan niet defect geraken gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Ook die man van quartel had mij verteld dat ik dat spul op een vel papier moest leggen, mengen, en dan met een fohn verwarmen. Nou heb ik geen fohn,want ik heb geen haar om te fohnen, maar heb het gewoon verwarmd. Hopelijk blijft het zitten.Ik heb van te voren alles geschuurd, romp en schroefas, dus dat zit wel goed denk ik. We gaan het gewoon proberen, het zit nu toch al vast. Bedankt voor de reply @ raf Ik ga ff kijken of het constructief mogelijk is om dat middenstuk ertussen uit te laten. Bedankt voor de tip! Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ik heb gisteren de opstelling van de koppeling en de motor nog eens bekeken, en hem gelijk even op onbelast maximaal toerental laten draaien. De koppeling trilde als een gek, en dus had raf gelijk. Met het middenstuk er tussenuit, draaide de koppeling veel soepeler. Ben nu bezig met het aanpassen en afbouwen van de motorsteun. De kuip zit ondertussen ook weer vast aan het bovendek, al met al valt het allemaal reuze mee. Ik dacht dat het een grotere uitdaging zou worden Effe wat foto's: ![]() ![]() ![]()
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
Comlimenten! het ziet er netjes uit! Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Na enige drukke tijd heb ik even de tijd en de zin gevonden om weer eens aan de dit project te gaan hobbyen Ik heb voorbereidingen getroffen om de kabelaring te plaatsen, de restanten groen is er nu ook afgeschuurd. Ook bij Quartel twee abs u-profielen gehaald van 10x5 mm en bij de bouwmarkt een stuk touw. Het u-profiel word dan aan de zijkant gelijmt, net onder het dek, en daarin word dan het touw gelijmt. Tenminste, dat is de bedoeling ![]() ![]()
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2008 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Hoi Mark, Is het de bedoeling om dat touw helemaal rondom te maken ? Zo ja dan wordt het wel een hele toer om de profielen even mooi rond mee te laten lopen dus ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen. Hoop je te zien op de volgende clubavond. Luc
__________________ Te water: Hr. Ms. Tromp & Ms Weser / in de lucht: Revell Fan & Maanraket Kuifje In aanbouw: Hr. Ms. Onversaagd. In de wachtrij : renovatie Banckert. |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Hoi Luc, Het touw moet inderdaad helemaal rond, behalve de spiegel, daar komt niks, want daar zit het zwemplateau al. Het was eerst de bedoeling om het touw aan de romp te "naaien" als het ware, maar op de vorige clubavond zei men, dat ik dat net zo goed met een u-profieltje kon doen. En wie ben ik om die mensen met ervaring tegen te spreken. Alleen de boeg word even spannend, want daar krijg ik dat profiel niet omheen gebogen natuurlijk, daar verzinnen we wel wat op. Als ik het gewoon lekker warm maak, dan kon ik het goed buigen volgens de mannen van Quartel. We gaan het proberen iig. De 17e juli is er weer een vaardag, zover ik weet is er 1 september pas weer een clubavond. Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
De profielen zitten er aan beide kanten op, maar aan 1 kant zit hij niet naar mijn zin, dus die moet nog even overnieuw. Als dat gebeurt is, dan kunnen ze gelijmt/gebout worden aan de romp, en kan eindelijk de romp in de grondverf Fototjes: ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2010 Locatie: Arkel Leeftijd: 16
|
hallo, ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eind resultaat. succes verder met de bouw. groet Coen
__________________ Op de werf: jumbo javelin (langzaam maar zeker! Planning: Vloot in 1:100, waarvan de jumbo javelin, en multicat yogi in aanbouw zijn. |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Vraagje: Hoe kan ik het beste marifoon antenne's maken? Ik heb iets gelezen over topjes van vishengels oid? Ik heb op diverse site's al gekeken, maar niet echt iets naar mijn zin gevonden, ik zoek eigenlijk iets in de richting van een gewone spriet. Mijn boot is schaal 1:12, dus ik weet niet of daar iets voor te verzinnen is. Groetjes, Mark
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 oktober 2008 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 49
| Citaat:
Die maak ik gewoon van staafje staal. Maar bij een dergelijk schaal zal messing dik genoeg zijn om stevig te zijn. IK denk dat het wel 2mm dik mag zijn of is dat te dik? Luc
__________________ Te water: Hr. Ms. Tromp & Ms Weser / in de lucht: Revell Fan & Maanraket Kuifje In aanbouw: Hr. Ms. Onversaagd. In de wachtrij : renovatie Banckert. | |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
2 mm is nog wel aan de dikke kant denk ik. Waar ik dan bang voor ben is dat ze dan heel snel van de mast afbreken. Ik wil ze ongeveer 10 cm lang houden, dus dan kom ik meer in de richting van 1 mm ofzo. Die van mijn Maris II (die witte) zijn ook van een of ander flexibel materiaal, wellicht is er iemand die mij kan zeggen of die bij het bouwpakket horen, dan zou het kunnen dat ze misschien van abs zijn ofzo? In ieder geval, wil ik twee van dit soort sprietjes ook in de Buchhorn verwerken, dus jullie ervaringen/tips hierover zijn welkom. Groet, Mark
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| buchhorn, robbe |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |