![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2010 Locatie: Rotterdam-Ommoord Leeftijd: 34
|
Zoals jullie in mijn andere topic heb kunnen lezen, is mijn plan om de Robbe Buchhorn op te knappen. Ik wil hem spuiten/verven in de kleuren van de Nederlandse douane, en met een paar kleine verbouwingen zoals een aangepaste mast, extra antenne's, eventueel draaiende radar enz. De kleurstelling is voor de bovenbouw wit, het dek lichtgrijs of wit, en de romp donkergroen. Er komen ook groene/gele strepen op, plaats nog nader te bepalen. Ik heb vandaag een begin gemaakt met het strippen van de hele boot. Ziehier de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De volgende stap is het schuren met waterproof schuurpapier korrel 200/400/600 en plamuren van diverse oneffenheden en gaten die overbodig zijn. Keep u posted Groetjes, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 6 juni 2011 om 07:04 |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Geweldig... De eerste tegenvaller hebben we al te pakken. Ik wou het model ontvetten met een ammoniak/water oplossing, maar moest ook nog stickerresten verwijderen. Daarbij had ik de romp misschien iets te hard vast, waardoor die op twee plekken loskwam van het bovendek. Ik zit nu met een nummer in mijn hoofd... volgens mij was dat van Slyfox en de titel is Let's go all the way of zoiets..Maar goed... Heb toen heel het dek maar los gehaald van de romp, dit ging vrij gemakkelijk, waarschijnlijk omdat de lijm al een jaar of 20 oud is Nou was mijn vraag, welke lijm kan ik gebruiken om het spul weer aan elkaar en dus waterdicht te krijgen?? Iets van UHU of zo? Foto's:
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Voor dat soort dingen gebruik ik altijd Stabilit Express. Wel eerst de lijm randjes schuren voor de zekerheid.
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ben nu met een stanley mes de lijmresten aan het weghalen tot aan het witte kunststof, en dan ff dat randje opschuren, ook van de romp. En dan maar hopen dat dat werkt Groetjes, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
je kan nou wel mooi alle spullen makkelijk monteren. Gr, Leon.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
| Citaat:
![]() Succes! Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=Nitromethane;2131729]Geweldig... Een schip is vrouwelijk Dus dat moet je heeeeeeel voorzichtig aanpakken hoor ![]() mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #8 (permalink) | |
|
[QUOTE=F.van.Gent;2133173] Citaat:
Uuuuh, hoe ouder het schip, des te brozer de botten of zoiets Frederik?? Ik heb al een tamelijk lamme arm van het lijm/verf krabben (keihard spul dat twee componenten spul) EN een zuchtende zwangere vrouw op de bank (vanwege het lawaai Heb nog even overwogen om het dek uit hout te maken en zo verder te bouwen, maar voordat ik daar aan begin, probeer ik dit eerst even te redden Nu maar wachten op droog en windstil weer, zodat ik lekker op het balkon kan gaan zitten schuren Binnenkort ff nieuwe foto's Groet, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 24 mei 2011 om 23:16 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2010 Locatie: Meppel Leeftijd: 19
|
ik zag dat je in je andere draadje vroeg wat de schaal was van de Buchhorn! ik heb ff mijn Robbe catalogus erbij gepakt uit 1980, toen liep ik nog niet eens op deze wereld rond, en daarin staat: Schaal 1:12, maar dan in het Duits. En nog 1 ding, officieel is het een "Zollboot". |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
1980,jeetje, dan is ze echt wel op leeftijd Update: Heb me vandaag weer suf gekrabt, en het is me aardig gelukt om de lijm/verf resten te verwijderen van het bovendek en de romp. De vorige bouwer heeft eerst de romp geverft, en toen het bovendek erop gelijmt, dus dat heeft nooit goed vast gezeten lijkt mij. Dat word dalijk alleen het witte kunstof aan elkaar plakken, zonder verf ertussen. En hier en daar ff wat scheurtjes lijmen :s Ondertussen blijf ik nog steeds vertrouwen hebben dat het goed komt met haar Nu nog even tijd krijgen om lijm en verf te scoren. ![]() Groetjes, Mark
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Zoals beloofd ff drie foto's van de vorderingen: ![]() Nu dus nog even de randjes droogschuren en de romp en bovendek met waterproof schuren
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking Laatst gewijzigd door Nitromethane; 25 mei 2011 om 07:12 | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Zo, na het schilderen van de U.S.C.G heb ik nu weer tijd voor dit project. Na rondvragen is gebleken dat ook de schroefas eigenlijk beter vervangen kan worden. Er zit wat speling op de bussen,het is nog wel te doen, maar de kans is groot op lekkage. Zeker voor het onzekere doen we het goed, en vernieuwen we ook de as. De roerkoning zat ook onderste boven gemonteerd, er zit een rubber ringetje, dat hoort onderaan bij het roer te zitten, en zat nu boven. Dus, dan maar gelijk alles eruit, tot aan de motorsteun aan toe. Langzaam kunnen we dalijk beginnen met opbouwen Groet, Mark de Buchhorn-slayer ![]()
__________________ Varend: RC Zwaan/US Coast Goard Werf: Buchhorn Planning: Waterboot Viking |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Even een vraagje aan de kenners.. Ik heb uit de Buchhorn een schroefas gehaald van 17.5 cm lang en met een doorsnede van 6 mm (de buitenbuis zeg maar) en m4 schroefdraad. Met welk merk en type schroefas hebben jullie het beste ervaring? Ik wil een goede prijs-kwaliteit verhouding zeg maar Groet, Mark
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| buchhorn, robbe |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |