![]() |
| | #46 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Zou schoolborden zwart iets zijn? ![]() lijkt me vreselijk moeilijk om zo'n kleur te krijgen. Inspuiten met kleeflaag en houtskoolstof erover spuiten. Zou dat blijven afgeven? Netjes gebouwd.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: Halderbergen
|
Hallo Whitestar, Je bouwd erg snel en secuur. Voor die zwarte kleur op de romp kan je een donker grijze (antreciet) dunne laag aanbrengen. Na droging met zwarte matlak inwassen en daarna weather met wit om een vale tint te krijgen. Het gehele zaakje verzegelen met blanke matlak. Misschien is dat wat? Groeten Paul |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2008 Locatie: Kloetinge, Zeeland
|
Probeer es met zwarte teer. Kan niet garanderen dat het het juiste effect geeft, maar teer werd vroeger op schepen gebruikt. Ik heb ooit es een bottertje gemaakt en dat ook met teer zwart gemaakt. Teer is wel moeilijk te verkrijgen, denk ik. Bitumenverf (Teer) | Bouwbestelsite
__________________ M.vr.gr. Leo • Onder constructie: Bismarck 1:350, Seehund en Biber minionderzeeërs 1:35, Harley WLA-45 Liberator 1:9 (2x) en een Fokker DR1 driedekker 1:48. |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Echte koolteer zoals van vroeger is glans. Na heel veel tijd in de buitenlucht verouderd het pas en wordt mat, tevens gaat het dan "krijten" (afgeven net als roet). Lijkt me geen goed plan. Weet niet hoe de teervervangers het doen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2011 Locatie: varsseveld Leeftijd: 27
|
Hey allemaal, De laatste maanden ben ik langzaam maar zeker verder gegaan met het bouwen van mijn model. Ik heb hier geen verslag van bijgehouden. Ik vond er te veel tijd in gaan zitten. Tijd is schaars en ik vond het leuker het beetje tijd dat ik had aan mijn model te besteden dan aan het maken van een verslag. Desondanks wil ik jullie foto's van het eindresultaat niet onthouden en ik hoop dat jullie het mooi vinden! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2011 Locatie: varsseveld Leeftijd: 27
|
Ze zijn donkergrijs. Mijn camera is niet zo goed, en verkleurt het enigzins. De eerste foto komt het dichtst bij de werkelijkheid. Ik heb me best gedaan zwart te verven, maar is niet gelukt. Dit was het beste dat ik kon doen, en als je zo het model ziet lijkt het nog best aardig. Ik heb daarom niet het risico genomen het te verprutsen door ze verder met verf te gaan bewerken.
|
| | |
| | #54 (permalink) |
|
Ik heb wel wat kolen roet voor je. . . . .
| | |
| | #57 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
| Citaat:
maar dat kost hooguit 5 minuten werk hoor in Windows Paint. Wel overdreven vind ik ook! | |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Voorkomen dat iemand anders jouw foto's gaat gebruiken om zelf op een ander forum een "bouwverslag" te starten en te gaan pronken met andersmans werk. Geloof me, het gebeurt.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| black pearl, pirates of the caribbean |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |