Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 22 juli 2011, 09:02   #1 (permalink) Remove this Post
zeevaart1
Guest

Standaard rede van vertrek

Reden Van vertrek.
Adam ik neem je ook niks Kwalijk.je hebt in zekere zin ook gelijk.
Het grotendeels van het forum bouwd in schaal 1:50.
Ja en ik bouw liefst 1:25.
En dan krijg je een beetje scheve verhoudingen.
En ik had het ook mooi gevonden om een keer op het WSD te komen varen.
Maar als je er niet lekker tussen past.
Maar overal waar ik kom varen verschillen de schalen door elkaar en hoor ik nooit dat je er niet tussen past omdat je te groot of te klein bent.
Dat is dan de rede dat ik dan maar alles weg heb gehaald.
En blijf ik weer gewoon op de achtergrond,om te kijken naar jullie bouw vorderingen.
Misschien is het nog een idee voor de toekomst om een topic te starten voor schepen bouwers in de schaal 1:25 op dit forum.
Nogmaals ik ben er niet kwaad om,de korte tijd dat ik op het forum was vond ik het toch leuk.
Voor de rest wens ik jullie nog allemaal veel bouw plezier van deze mooie hobby.

Laatst gewijzigd door zeevaart1; 22 juli 2011 om 09:05

Oud 22 juli 2011, 09:10   #2 (permalink) Remove this Post

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

Modelbouwforum.nl - Regels & voorwaarden
Citaat:
2.3 Verlaten van het forum
Mocht u op enig moment het forum willen verlaten blijven uw bijdragen staan. Het is niet toegestaan om uw postings te verwijderen. Dit in verband met de leesbaarheid van het forum. Mochten er toch omstandigheden (o.a. vanuit privacy- of afwijkende redenen) dan kan er in overleg altijd worden afgeweken van de regel.
Micropuller is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:23   #3 (permalink) Remove this Post

P. Burghoorn's schermafbeelding

Standaard

Hallo Zeevaart,

Blijkelijk heb ik gemist waar het precies om ging, maar het forum verlaten vanwege een afwijkende schaal??? Ik wist niet dat dat een punt was.

Groeten Paul
P. Burghoorn is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:26   #4 (permalink) Remove this Post

Leeftijd: 42
Standaard

2.1 Gedrag op het forum.
Hoe dien ik mij op het forum te gedragen? Onthoud 1 ding; je hebt te maken met mensen! Een forum lijkt heel onpersoonlijk, maar pas op, achter elke naam gaat een mens schuil. Pas daarom op met wat je schrijft en hoe je reageert op een bepaalde vraag of reactie en hanteer altijd de algemene fatsoensnormen.

Als er dan toch geplakt moet worden.....

Het gaat er toch niet om hoe groot, klein of wat dan ook, HET GAAT OM DE HOBBY.

niet iedereen kan het even mooi bouwen of naar de zin van een ieder.
Je bouwt toch een model voor jezelf.

@ Cor, ik vind het jammer dat je gaat. 'k kom je zeker een keer tegen aan de water kant.
Oud 22 juli 2011, 10:01   #5 (permalink) Remove this Post
Vriend van modelbouwforum.nl

Stephan le Sage's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

Ja ik sluit me bij het vorige bericht aan,

Ik bouw ook niet alles in 1:50, en ook ik heb een tekening op tafel liggen in de schaal 1:25. Een afwijkende schaal moet het probleem niet zijn. Welk model en wat je ook bouwt moet niet uitmaken, we zijn allemaal toch benieuwd naar wat de andere maakt, of je het nou mooi vind of niet, ernaar kijken doen we het allemaal, al is het soms om de techniek, waarvan je kan leren.

Ik heb geen idee wat er allemaal gebeurt is waardoor je dit besluit neemt, maar dat maakt ook niet uit, het is zonde dat je weggaat.
Oud 22 juli 2011, 10:26   #6 (permalink) Remove this Post

robin rozendaal's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

Zelf vaar ik veel in de schaal 1:200 en 1:100 maar dit heeft onder de inderdaad veelal 1:50 schippers geen problemen opgeleverd. Ook bij de werkschependag is het altijd erg leuk.

Jammer dat je weggaat, ik heb de afgelopen tijd de verslagen met plezier gevolgd. Gelukkig heb je nog wel een website waar de bouw nog te volgen is.

Gr robin
Oud 22 juli 2011, 10:53   #7 (permalink) Remove this Post

Martin '70's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

@ cor,

ik weet niet wat hier is voorgevallen, maar het gaat absoluut niet zo zijn dat 1:50 schippers hier de dienst uit gaan maken. Bedoel ik bouw zelf ook 1:25 en zo zijn er nog meerdere en die laten zich heus niet tegen houden door dat er een hoop bouwers zijn die dan maar toevallig op een kleinere schaal bouwen. Of zo als Robin zegt die in een nog kleinere schaal bouwen dan 1:50. Dit kan toch gewoon in harmonie met elkaar of het nu 1:50 is of groter dan wel kleiner wat schaal betreft dat maakt in weze geen bal uit. Het gaat er toch om dat je plezier beleeft in het uit oefenen van je hobby en dat je wat kunt op steken van elkaar

Gr Martin
Modelbouw macht Spaß Smit Hunter ( 1:50 ) in de koelkast, Kinderdijk (1:20) onderhoud, Kwintebank ( 1:25 ) in aanbouw.
Martin '70 is offline  
Oud 22 juli 2011, 11:10   #8 (permalink) Remove this Post

ceewee's schermafbeelding

Leeftijd: 57
Standaard

Jammer dat je het forum verlaat.
Schaal 1:50 is natuurlijk niet alleen mogelijk.
Kijk maar eens naar de bouwkits van bijv. Robbe, daar zie je verschillende schalen.
Ook heb ik eens een Smit Rotterdam zien varen van 2 meter en dat gaf totaal geen enkel probleem met de andere modellen(bouwers).
Gewoon doen dus en graag een bouwverslag, maar ik kan je ook nog blijven volgen op jouw website.
Staat bij mijn favorieten !!

Laatst gewijzigd door ceewee; 22 juli 2011 om 11:24
ceewee is offline  
Oud 22 juli 2011, 11:21   #9 (permalink) Remove this Post
raf

raf's schermafbeelding

Leeftijd: 55
Standaard

hallo

ik bouw in een schaal dat de boot nog juist in mijn auto gaat
dat is dus zelfs geen schaal want je zou ze elke keer moeten uitrekenen
de asche is een sleper van 1.25 meter (nog niet af)en is zeker schaal 1/25
en wat dan nog
als ik me tussen andere schepen bevind dan wel een beetje rustig aan varen want de asche trekt een grote golf maar dat hoort onder het gebruiken van een beetje gezond verstand
spijtig dat je stopt met posten en hoop dat je der terug mee begint
vroeger veel met match box gespeeld die hadden een schaal dat ze maar in het doosje pasten dat is zowat hetzelfde als ik doe met de auto

groetjes en hopelijk tot lezen en schrijven
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best."
raf is nu online  
Oud 22 juli 2011, 15:21   #10 (permalink) Remove this Post

Herm's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Beste mensen,

Als het goed is zijn we toch allemaal volwassen genoeg om met meningen van anderen om te gaan.

Heb het hele relaas de afgelopen dagen gelezen en gevolgd en moet zeggen dat het jammer is dat Cor hier weg is,(had best een interessant verslag en mooi werk geleverd)

Aan de andere kant,volgens mij als buitenstaander die alleen t verslag gevolgd heeft is hij niet onderuitgehaald of negatief benaderd naar mijn bescheiden mening.

We zitten hier op een modelbouwforum en iedereen bouwt zijn eigen schaalmodel naar eigen inzicht en natuurlijk de schaal wat hij zelf bepaalt,als anderen hier wat opmerkingen plaatsen hoeft dat toch geen reden te zijn om te twijfelen aan de schaal waar je op bouwt of om je eigen terug te trekken.
Het is niet altijd kritiek wat je krijgt het kunnen zelfs handige adviezen zijn en 1:25 is een mooie schaal,lijkt me ooit zelf ook nog wel wat.
Als je naar het verslag van Wiggie kijkt is dat smullen wat mij betreft maar als Adam een opmerking maakt over een sleepobject op dezelfde schaal(1:25) heeft hij volgens mij een praktisch punt,t wordt al snel heel groot en onhandelbaar....maar dat mag toch geen reden zijn om de schaal 1
:25 uit te bannen,zou eeuwig zonde zijn toch?

Zelf heb ik een sleepbootje schaal 1:100 en heb een foto van de vereniging waar ik lid van ben dat dat bootje naast een viskotter ligt (1:25) geen gezicht natuurlijk!! Maar we hebben er allebei lol in en daar gaat t toch om in onze SCHITTERENDE hobby of niet soms?

Nee ik ben geen dominee oid maar ik vind dat we met zn allen met dezelfde PRACHTIGE HOBBY toch wel door 1 deur moeten kunnen

Groeten Herman
Herm is nu online  
Oud 22 juli 2011, 16:23   #11 (permalink) Remove this Post

Baggeraar's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herm Bekijk bericht
ik vind dat we met zn allen met dezelfde PRACHTIGE HOBBY toch wel door 1 deur moeten kunnen
Volgens mij heeft cor de deur dicht getrokken en niet één of meerdere andere betrokkene(n).

Laten we maar stoppen over deze bouwer en de tijd beter besteden, desnoods in een kroeg.
Vooral niet doen alsof hij het slachtoffer is, dat wil hij maar al te graag zo aan zijn reacties te zien.
Baggeraar is offline  
Oud 22 juli 2011, 17:22   #12 (permalink) Remove this Post

Leeftijd: 20
Standaard

Waarom zijken we elkaar altijd af ,.. Waar zijn de normen en waarde van vroeger , zo is er toch niks meer aan, snap hem wel

Ik ben zelf ook 1:25 bouwer , hou niet van dat kleine kwetsbare spul
Ik heb je werk gezien , kan ik nog een hoop van leren,,, ...
mark19 is offline  
Oud 22 juli 2011, 17:27   #13 (permalink) Remove this Post

Standaard

Citaat:
Ik heb je werk gezien , kan ik nog een hoop van leren,,, ...
Is mij ook niet komen aanwaaien.
En ook ik leer gelukkig nog steeds van anderen.
Ideaal zo'n forum, als je de moeite neemt om ook bij anderen rond te kijken en je openstaat voor veranderingen.
Ik moet helaas op het stoom gebied in Duitsland rond kijken, das ist zoms ijn wenig zwierig.
Baggeraar is offline  
Oud 22 juli 2011, 17:53   #14 (permalink) Remove this Post

Adam's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Laat een ding duidelijk zijn: er is door mij nergens gesteld dat de schaal 1:50 de enige zaligmakende schaal zou zijn. Ik heb alleen gezegd dat grotere schalen niet de meeste ideale schalen zijn ivm het formaat van realistische sleepobjecten.
Als Zeevaart1 vervolgens daaraan de conclusie verbind dat hij hier niet op zijn plaats is, is dat voor zijn eigen rekening.
Oud 22 juli 2011, 18:09   #15 (permalink) Remove this Post

Standaard

Adam, ik heb tig jaar geleden ook zelf gekozen voor mijn schaal omdat het er dan leuk uitziet,
nog net hanteerbaar is en wel genoeg plaats geeft voor alle zooi die er in moet.(stoom)

Ik heb een project dat op zich staat (baggermolen) en ben dus niet te koppelen aan anderen, want wie heeft er onderlossers op mijn schaal varen?
Dat was niet bepalend om mogelijk een andere schaal te overwegen, ik bouw zelf wel een bak.

Ik hoop (en weet ondertussen) echter tzt dat er ook nog wel een slepertje is op mijn schaal (en tijdsperiode), want de sleper waar ik nu mee bezig ben is 2 x te groot voor mijn schaal.
En als ik die ook nog moet maken, moet ik echt nu al met de VUT.

Ik ben blij dat ik mijn eigen schaal bepaal en dat we allemaal die vrijheid hebben.
Baggeraar is offline  
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten