![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Hey Medebouwers, Ik ga maar eens proberen om een bouwverslag te gaan bijhouden, Zal absoluut niet snel gaan en ook niet iedere week weer wat gedaan hebben maar denk ook niet dat je dat kan verwachten van zo een schip... Ik wil dus de ITC Bluster gaan bouwen, ![]() Heb een romp gekocht van een medebouwer van de Maersk Launcher, Maar aangezien deze verkocht is aan ITC wil ik dus de Bluster gaan bouwen, Was eerst de bedoeling om de Maersk Launcher te gaan bouwen maar informatie was zeer beperkt, Ik heb dus contact gezocht met ITC zelf (de Directeur persoonlijk) en heb al een hoop informatie gekregen en een uitnodiging Hier bij even een foto van toen ik de romp net had gekocht.. ![]() Owja, Voor dat ik het vergeet te melden is dit schip 1:50 Ik zit dus wel met me rug, maar hier ga ik wat op verzinnen (zoals een zelf vullend ballast systeem) Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van de hekschroef en de 2 boegschroeven, Hierbij even een foto van de hekschroef die al klaar is, (let even niet op het soldeer werk maar me gas was even op) ![]() ![]() De boegschroeven moet ik nog even de foto's van me camera halen dus die houden jullie nog even te goed van mij... Mvg Vincent.
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Was wel puzzelen hoor. Maar is me wel gelukt dankzij dit forum, Hierbij een paar foto's van de boegschroef, Is er 1tje mar heb ze alle 2 hetzelfde gemaakt, Begonnen met een stuk buis van alu 32mm inwendig en 42 uitwendig. ![]() ![]() heb vervolgens 5mm dik plexiglas gevormd naar de buis en een 12mm gat geboord, Daar is de steel van de boegschroef doorheen gegaan en vast gezet met sec lijm, Vervolgens gefixeerd met bison combi power, Daarna de alu buis afgedraait naar gewenste lengte en 2 moffen ingelijmt voor de 32mm pvc pijp., ![]() ![]() Dit was tot zover even een voorbeeld van mijn boegschroeven, Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
Tziet er weer super mooi uit Vincent! Het zal wel weer een schitterend schip worden Succes met de bouw! Gr. David
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Dank u alle voor de reactie's, Heb vanavond mijn boegschroeven geplaatst en me hekschroef, Zal morgen even een foto maken en hier posten, Ik zag het inderdaad... Oeps mijn foutje.. maar de opbouw moet toch opnieuw, die ik er bij heb gekregen is niet echt stevig, (Valt zo al uit elkaar) Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
@Jan, Dank u wel... Ik had al 2 dagen geleden beloofd om foto's te plaatsen van de boegschroeven, is even door omstandigheden uitgesteld tot vandaag, dus hier bij een paar foto's De boegschroeven op hun plek, moet nog wel afgewerkt worden met plamuur.. ![]() ![]() Ik heb ze in me romp gekit met polymeer kit,puur vanwege de betrouwbaarheid ervan.. en het voordeel mocht het fout gaan heb je hem er zo uit met een stanleymes ,. Mijn hekschroef is ook al geplaatst, ![]() ![]() Ook deze is gekit.. Ben vandaag ook even bezig geweest met me schroefassen, heb er al 1tje klaar,. ![]() ![]() De 2de ben ik nu aan het maken, Tot zo ver even een update van mij kant, Grtz Vincent,
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2007 Locatie: Boven-Leeuwen GLD. Leeftijd: 18
| Even een vraagje waar haalt die schroef z'n water vandaan? dat buisje? of zit er aan de onderkant een gat? ik dacht altijd dat zo'n schroef in een buis door de gehele romp zat.. Erwin
__________________ Building Revived! Former "Mr. Haan" |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
@Erwin, hier even een duidelijke foto van hoe het zit : ![]() ![]() De foto die u bedoeld is de as waar dadelijk de motor op komt .... Mvg Vincent,
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Ik wordt nog niet echt vrolijk van de foto's. Het is een mooie romp en de opbouw ziet er ook goed uit. Maar de boegschroef gaten...het lijkt wel of de ratten er aan gevreten hebben. Zorg dat je de directeur niet teleurstelt! grt Hawser |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Als ik het zelf had gedaan dan had ik me eigen opgehangen... Moet de boel nog in de plamuur zetten, zitten in de romp zelf ook nog was kleine putjes, Komt allemaal goed Hawser Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Schroef asjes zijn klaar... ![]() Gelijk gisteravond me tunnels gedraaid (was toch al aan het draaien)... ![]() Totaal plaatje.. ![]() ![]() Als me schroefassen zijn geplaatst en me tunnels op zun plek zitten heb ik nog 0,5mm spelling tussen me schoepen en binnenkant tunnel.....(hoop dat het genoeg is) Dat was het weer voor vandaag (denk ik ),Was in het begin gezegt dat het niet zo snel zou gaan maar ik heb op moment veel vrije tijd, kan nog veranderen maar is nog niet zeker, dus zolang ik de tijd en zin heb doe ik er wat aan, hoop van het weekeinde nog te kunnen plamuren,. Grtz Vincent..
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Kapelle Leeftijd: 15
|
Lekker bezig Vincent Vakantie zeker Word mooi! Gr. David (Ps. wanneer gaan we weer varen?)
__________________ In het dok:loodsboot De Maris II en sleepboot De Banckert Mijn modelbouwboten: www.Davidsmodelbouwsite.webs.com |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |