![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2010 Locatie: Oldebroek, Gelderland Leeftijd: 42
|
Goede service, bestelde assen zijn nog op voorraad en worden morgen op de post gedaan. Kan ik er van de week toch nog aan beginnen. De motoren zijn flinke jongens. Zijn van Robbe, de 755/40. Voor de maat een maatlat er naast gelegd.
__________________ Groeten Stefan |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2008 Locatie: Steensel Leeftijd: 43
|
Ik heb deze ook voor mijn happy hunter,ik denk samen met de raboesch schroefassen en schroeven dat ze wel heel krachtig zijn
__________________ Car:Hpi Blitz,Kyosho Ultima,Tamiya Mondeo Bouw: hrmsDe Ruyter,hrmsRotterdam,Happy Hunter |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2010 Locatie: Oldebroek, Gelderland Leeftijd: 42
|
@Edwin. Denk ook zeker dat ze krachtig zijn. Heb vandaag de Raboesch schroefassen van ABS met RVS ontvangen. Ben ze nu aan het uitlijnen en ze lopen al aardig soepel. Als alles goed past en loopt ga ik de schroeftunnels en schroefassen verlijmen.
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Na 2 uurtjes uitlijnen en bijvijlen hierbij het resultaat. Nog verder niets verlijmd, de schroefen draaien uit zichzelf als ik de stofzuiger laat zuigen. Schroefassen nog niet gesmeerd. Uiteraard worden de schroefen nog vervangen door messing exemplaren. Mochten er nog medebouwers opmerkingen of tips hebben over de opstelling zoals hij nu is dan hoor ik dat graag. Beter nu dan als alles is verlijmd.
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2007 Leeftijd: 29
|
misschien is het nog een idee om de roerkoningen iets te verdikken, en er nog een plaatje op te maken met wat bouten zoals op het origineel, dat lijkt iets realistischer, maar verder ziet het er erg strak uit ![]() gr Koos
__________________ Op de werf: Svitzer London 1:50 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2008 Locatie: noordwolde(Frl) Leeftijd: 42
|
als je er echt aan toe bent even de schroeven omdraaien.... bb naar sb en andersom... ik ga je bouw volgen.... mvg Robert
__________________ fairmount BB Vaargoep De Golf - Oosterwolde (frl) |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Inderdaad zitten de schroeven er nu omgekeerd in. Heb ook altijd begrepen dat je een linkse en rechtse schroef neemt die tegen elkaar indraaien. Wil de bakboordschroef rechtsom en de stuurboordschroef linksom laten draaien. Als je beide schroeven dezelfde kant op laat draaien ontstaat er een grotere wielwerking die de kont weg wil zetten, je merkt dit vooral in zijn achteruit.
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Even aan het googelen geweest. Bij Conrad informatie gevonden over de draairichting bij meerdere schroeven. Bij 2 schroeven draait de linkerschroef naar links en de rechterschroef naar rechts (van achteren gezien in voorwaartse vaart). Dan zouden de schroeven zoals ik nu heb aangebracht moeten kloppen.
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 11 mei 2010 Leeftijd: 46
|
Indoorvlieger, zoals de schroeven nu staan draaien ze van elkaar af ! Dat is de gebruikelijke positie van de schroeven aangaande zeegaande schepen. Groet, Fer
__________________ Lid MVSV, varend "SMIT HUNTER" op de werf "AMSTERDAM" en nog in de doos een mijnenveger uit de DOKKUM klasse. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2009 Locatie: Brugge Leeftijd: 48
|
hallo, Ik had begrepen dat bij werkschepen met 2 schroeven (of meer) de BB-schroef naar rechts draait, en de SB-schroef naar links draait (bovenaan dus naar elkaar toe) voor meer stuwkracht, en bij snel varende schepen, zoals oorlogsschepen, de schroeven naar buiten draaien, voor meer snelheid. Met vriendelijke groeten,
__________________ Herby. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 11 mei 2010 Leeftijd: 46
|
Herby, Foto's spreken voor zich denk ik, kijk maar naar de stand van de schroefbladen en dus naar buiten draaiend. Groet, Fer
__________________ Lid MVSV, varend "SMIT HUNTER" op de werf "AMSTERDAM" en nog in de doos een mijnenveger uit de DOKKUM klasse. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |