![]() |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Welke toeren? Volgens deze site ( HMBC - Elektromotoren ) loopt de 720 BB Torque maar 4100 rpm. Niet echt speedbootsnelheden dus.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 november 2011 Locatie: capelle a/d ijssel Leeftijd: 12
| Citaat:
zoals op het plaatje te zien zijn het 2 vierblads schroeven op formaat. het is dat de vorm het niet uit laat komen, anders planeert hij elke keer dat ik hem heel even op zijn staart trap. hij klopt veel schuim maar mijn springer tugs schroefassen staan verder naar beneden waardoor ik hoop dat hij meer vermogen genereert om een roeiboot te kunnen duwen.
__________________ Op de werf:eerste springer tug Recht zo die gaat | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Ok, maar ik bedoelde ook niet dat je er niet snel mee kan, alleen dat het geen toerenmotortjes zijn. Met een licht schip met scherpe boeg, en 2 4 blads messing schroeven met redelijke spoed, zal dat best wel hard willen, dat geloof ik best.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Hallo allen. Ik ben creatief bezig geweest met de woning en heb de muren/zijpanelen vastgemaakt met houten hoekprofieltjes. Ook heb ik de romp van het schip in de epoxy gezet (gelijk keihard) ook zijn de schroefaskokers in de vinnen waar de schroefas doorheen zit (weet iemand hoe dat heet). ook heeft de schroefas er al met schroef voor de proef in gezeten. foto's volgen spoedig. M.v.g.: rcboy
__________________ Op de werf:eerste springer tug Recht zo die gaat |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Hallo allen dit zijn de beloofde foto's de houten opbouw de getekende vloer die ik na update 4 even had gemaakt opnieuw de houten opbouw met het dakframe. Bovenaan de opbouw zit een elastiek die nu alles even bij elkaar houdt. het frame heeft ook hoekprofieltjes om dit met lijm aan elkaar te houden. Daarop komt het echte dak die met schroefjes erop wordt gezet om altijd nog bij de opbouw binnen te komen. het frame is langer dan de vloer om ook die achterste punt boven te verstevigen en omdat de deur er al verder naar voren zit. dit was hem dan weer opmerkingen zijn altijd welkom Mvg: rcboy
__________________ Op de werf:eerste springer tug Recht zo die gaat Laatst gewijzigd door rcboy; 21 januari 2012 om 17:46 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Hallo allen Ik en m'n vader hebben samen het frame op de woning gezet en hij heeft hem in de anti houtrot tweecompoment? gezet. makkelijker dan plamuur omdat het grotere oppervlakken vult zonder dat het slap wordt. volgende stap: werkelijk geen idee.
| | |
| | #41 (permalink) |
| oh ja de deur is gezaagd en op de scharnieren gezet. de deur heeft een rond gat voor een patrijspoort (die ook al uitgezaagd is), ook is er al wat aan de motorsteunen gedaan. graupner speed 720 torque uit de tanker (komen andere oudere motortjes in). foto's volgen nog. ik was nogal druk bezig met werkstukken.
| | |
| | #43 (permalink) |
|
hallo allen. ten eerste wil ik jullie een v rolijk pasen toewensen. maar even terug op mijn onderwerp zijn hier mijn foto's; ![]() de motorsteunen (zonder motor, ik ga namelijk naar het soepvaren met mijn tanker waar ik nog even geen vervangende motor voor heb). de schroeven die ik al bij een vorige update erop had gezet. de patrijspoort met lineaal, de lineaal ligt niet precies goed, hij is namelijk 50 mm in doorsnee. de achterkant van de deur (ja, hij zwaait naar binnen open). hier is de "buitenkant" van de deur met de patrijspoort erop gelegd. de schroeven zijn door mijn vader afgeslepen. het moet nog worden geplamuurd, maar het is al wat aan het worden is het niet?
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2012 Locatie: Arnhem Leeftijd: 13
|
Jij ook een vrolijk Pasen!!! Ziet er netjes uit!! had ik maar zo'n deur groetjes, Jarvin
__________________ Het is leuk als je wegvaart... Maar veilig terugkomen is leuker |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
@jarvin die patrijspoort heb ik helemaal zelf uitgezaagd en geprobeerd te schuren, lukte een beetje, maar toen ik de dag erna wakker werd had mijn vader het al geschuurd. de ventilatie? aan de achterkant van de motoren zitten luchtopeningen. achteraan de steun heb ik een groot gapend gat gemaakt waardoor hij (hopelijk) gekoeld blijft, anders hoop ik het op te lossen met een fan. verder wordt hij volgens mij met die beugel en wat rubber vastgezet.
__________________ Op de werf:eerste springer tug Recht zo die gaat Laatst gewijzigd door rcboy; 2 mei 2012 om 13:36 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |