![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: drachten Leeftijd: 17
|
hallo, ik ben deze week begonnen aan de keizersborg van Wagenborg het word een multi purpose vrachtschip van 1,37 meter en hij word schaal 1:100 de romp heb ik via Marktplaats gekocht, er zat een opbouw en dek bij , maar hoe dat gebouwd was , dat in niet mijn manier van bouwen, dus heb ik het er af gesloopt, en gaa ik hem met de bijgeleverde bouwtekening zelf bouwen. ff wat technische gegevens: Naam : MV Keizersborg(zusterschepen, Koningsborg, Kroonborg) bouwjaar : 1995 vlag : nederlands type : multi purpose dry cargo carrier LOA : 130,17M breete : 15,87M Diepgang : 7,65M snelheid : 15 knopen Motor : St. Wartsilla en hij kan 503 containers meenemen en hier de boot zelf: ![]() de tewaterlating ![]() ![]() Jan |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2005 Locatie: Farmsum (Delfzijl) Leeftijd: 44
|
Hallo Jan Die romp die jij heb gekocht is van de type Diezeborg 133 meter en niet Keizersborg(zusterschepen, Koningsborg, Kroonborg) Die meneer hebt zelf wat van gemaakt Deze heb je van loke? gekocht MVGR Bert kroes MVGR Bert |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
ja , klopt ja ik heb hem van loke gekocht je en er zat een tekening bij van de keizersborg, dus maak ik er een keizersborg van mvg Jan | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Hoi Jan, Ik ben zeer benieuwd! Eindelijk een nieuw project. Een kennis van mij voer bij wagenborg alleen hij is in de buurt van canada vermist geraakt. Niet meer terug gevonden. Erg triest. Maar succes!!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
bedankt voor je reactie , en zeker een triest verhaal van die gebeurtenis in Canada Jan | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2008 Locatie: Sommelsdijk Leeftijd: 44
|
hallo naam genoot mooi project veel succes ,aan de romp kan het in ieder geval niet liggen gr Jan
__________________ in de vaart GO 55 GO 1 op de werf GO 9 Mary 1 STOP DE GROENE LEUGEN |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
| Als je toch aan het slopen bent, haal dan gelijk die boegschroef eruit en zet hem dan recht. Citaat:
Warmte en lijm gaan niet samen, Suc6 bij je bouw, bij deze een abbootje op je verslag.. Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
na het nodige te hebben gesloopt , is er ook weer wat gebouwd dit weekend zoals de motor, schroefas, servo en het roer/roerkoning ![]() ![]() ![]() ![]() ook heb ik wat onderdeeltjes gemaakt , zoals de schoorsteen en de ventielatie kasten. en de kraanvoet en ankerlieren heb ik op school gedraaid ![]() voor het gangboord heb ik het volgende bedacht , een H-profiel, dan heb ik gelijk het gangboord, het boeisel en de opstaande rand voor het luik, en het is zeer stevig ![]() ![]() en ik heb nog meer soorten profielen , voor de luiken enzo, maar dat word wel duidelijker later, als ik er aan toe ben ![]() en hier de onderdelen die ik tot nu toe heb uitgesneden, er zitten een paar onderdelen tussen van de vorige stuurhut, ik heb ze op maat geschuurt tot het mooi klopte met de echte en ik had nog een vraagje over de ruiten, hoe kan ik ze het best eruit halen? gewoon snijden, of zijn er nog trucjes voor ![]() nou, dit was het weer, Jan Laatst gewijzigd door jandootjes; 11 december 2011 om 18:28 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Maasbracht Leeftijd: 23
|
Bij deze heb ik een abbo genomen, vind het een leuk project!
__________________ Mvg Stephan le Sage http://picasaweb.google.com/sjlesage en corstephanmodelbouw op youtube |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
hier weer een update, van hoe de keizersborg ervoor staat ik heb deze week alle raampjes uitgesneden, eerst op de hoekpuntjes gaatjes van 1 MM geboort , en daarna met liniaal en mes er uitgesneden en daarna voorzichtig rechtvijlen ook heb ik het redingsboot kraantje gemaakt, gesneden/gevijlt uit een balkje hout, en ik heb deze week het ankerketting gekocht, niet orgineel , maar beter was er niet ![]() en ik heb vanmiddag een proefvaart gemaakt!, en hij lag heel mooi op het water , met allebijde accus erin , een 12V 7Ah en een 6V 4Ah lag hij nog veel te hoog op het water , boegschroef raakte het water niet eens , en de hooftschroef raakte voor de helf het water maar, dus er moest veel lood bij om hem een beetje op de waterlijn te krijgen , ![]() ook heb ik gisteren avond een beggin gemaakt aan de opbouw ![]() stuurhutje ![]() voorkant ![]() alle "muurtjes" van de stuurhut staan ![]() bij het reddingsoot kraantje , gebruik in traanplaat op het dek, ik heb het uit de bodem van die plastic wegwerp bordjes gesneden ![]() hier is het reddingsboot kraantje bijna af , alleen nog de draden , en het haakje , maar dat komt pas naa het verfen ![]() nou , dit was het weer bij tips, of opmerkingen hoor ik het graag Jan |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2009 Locatie: Stellendam Leeftijd: 35
|
Ziet er goed uit! maar die ankerketting zou ik niet gebruiken is echt zonde van t schip. Ketting / Chain | ModelbouwShopFlevoland Misschien hier iets te vinden? Succes verder,k blijf t volgen. gr Herman
__________________ Lid MBVH |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2010 Locatie: temse belgie
|
jan . mooi project maar heb wel een opmerking , de verbinding die u gemaakt hebt tussen onderkant roer en het scheepsvlak is niet meer vantoepassing bij schepen van deze periode , zag men meer in de periode 1930 . allesinds nog veel plezier met uw project . en aan alle forumleden prettige eindejaarsfeesten arthur |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |