![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2011 Locatie: velp (gld) Leeftijd: 46
| Exit-Exit Hoi leo mooi werk, de link hierboven is van een duitse modelbouwer die de zelfde tekening heeft gebruikt. Moet je wel even de riva aanklikken. Boeg is wat scherp maar de achterkant is heel erg mooi. Bouw zelf van john tom tekeningen (gratis te downloaden), maar zitten ook fouten in het spanten plan dus lekker aanpassen en veel originele bouw foto's bekijken. Succses met de bouw. gr Eric (runaboot) |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2010 Locatie: The Netherlands
|
RIVA! Prachtig gemaakt Leo! Wat is houtbouw toch mooi. Hierbij een site waar een 1:1 wordt gerestaureerd. Veel details. Let vooral op de boeg, deze is anders dan die van de model tekeningen. Daarin, boeg en bodem, schuilt het geheim van het zeer stabiele vaargedrag van dit illustere merk. Riva Aquarama Edit: zelfs Jeremy Clarkson heeft zich erover verbaasd: http://www.youtube.com/watch?v=AIgl-YHCyYo
__________________ m.vr.grt., Max Laatst gewijzigd door helimax; 15 januari 2012 om 00:20 Reden: geheim van RIVA |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 31 januari 2012 Locatie: ridderkerk Leeftijd: 67
|
Ik heb een vraag aan Leo,als ,,ervaren modelbrouwer,,maak/verbouw ik al jaren VOC en andere actuele schepen.Tussendoor heb ik 4 Riva`s en Chris Craft Runabouts gekocht en geheel verbouwd naar een totale andere look.Ik heb nu ter afwisseling de tekening binnen van de Riva waarmee je aan begonnen ben,mijn vraag is welke houtsoort gebruik je voor de bovenbouw/romp.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |