![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
De S100 is ook een stuk langer, en die heeft bij het achterschip natuurlijk ook een beste kiel om haar in bedwang te houden. Maar: mooie films! Nu maar wachten tot het water weer vloeibaar is. (de stapstenen worden dat overigens nooit)
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 31 maart 2009 Locatie: Germany Leeftijd: 42
|
Hallo Maarten, schönes Model Dein Vosper. Im Wasser bei Vollgas geht das ziemlich gut ab. Toll gemacht. Auch die Ruderanlekung, die ja aufgrund des geringen Platzes etwas schwierig ist, hast Du sehr schön gelöst - mein Respekt ![]() ![]() FRAGE: Welche Brushless Motoren hast Du verwendet???? 1825 -15? oder andere? Ich seh Dich spätestens im September bis denn Christian |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 40
|
Met die schroeven gaat niet zo gauw wat mis. @Christian, die motoren: HobbyKing R/C Hobby Store : C20 brushless Outrunner 1550kv http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...idProduct=6633
__________________ Mvg, Maarten Flederus ( www.puffin.smugmug.com ) Als er geen rook is, moet er vuur bij! |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Het is geen Vortex Shedding wat je ziet, want dan valt je hele boot uit elkaar en ook geen cavitatie (vacuum explosies....dus onderdruk) maar gewoon lucht bij de schroeven. Ik vraag me af of het geheel niet f"cking overpowered is, ik zou er spoilers op zetten zodat het geen vliegboot wordt!. Verder wel leuk hoor! grt Hawser |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 40
|
Een paar W-atjes achter de hand hebben kan geen kwaad. Maar de echte test komt als dat ijsfeest over is. De ellende met brushless is dat motoren van kleiner vermogen ook kleiner en minder sterk gebouwd zijn en dus niet bedoeld voor in boten.
__________________ Mvg, Maarten Flederus ( www.puffin.smugmug.com ) Als er geen rook is, moet er vuur bij! |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2005 Locatie: Schiedam
|
De werf in Schiedam heeft na de Schnellboot nu een Vosper op stapel staan. Nog niet 100% zeker maar denk dat deze naast de S100 een statisch model wordt. Op het eerste gezicht ziet ook deze kit er weer mooi uit.
|
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Als je voor statisch gaat moet je hier maar eens kijken, in de categorie mega detail. Armorama :: Italeri 1/35 Vosper MTB .....maar varen is ook leuk!
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Viel mij ook op, beter! Let wel dat mocht je voor RC gaan je bij elke inbouw controleerd of de dekken nog passen en niet bv iets naar buiten wijken. Dikker plastic duwt dan weer lastig op z'n plek dan dun. Ik had een miniem verschil met het achterste gedeelte, iets dat met een lijmtang weer goed kwam, koste toch wel een beetje kracht. Al met al een best stevig bootje en de ruimte binnenin is best aardig. De S100 is veel onhandiger wat dat betreft. Er zit in het dek een lichte bocht (erg licht) met het diepte punt onder de torpedo's dus lijm die erop als het dek (tijdelijk) vast zit aldaar anders komt ie daar iets omhoog. Bij een RC variant moet je het verwijderbaar deel met een spant oid fixeren in die vorm. De bocht is bijna niet te meten, kan ook zijn dat het dek iets te bol is aldaar, maar het viel mij op.
| | |
| | #41 (permalink) |
|
En de eerste varend, zonder veel detail en met ander roer maar toch mooi vaarbeeld. Ben benieuwd naar zijn setup, wel iets lichter dan de mijne zal worden zo te zien.
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 september 2008 Locatie: Salland Leeftijd: 46
|
niet alleen ander roer als ik zo kijk zie ik een 1 schroef setup, die beduidend dieper het water insteekt. zie rond 0:21 sec btw, welk nummer ga je voor de 204 of de 240, want kijkende naar jouw foto's heeft alleen de 240 dezelfde koelwater afvoerpoorten, als die van Italeri op de 204 zijn het meer pukkels met grote porien (acne is er niets bij)
__________________ groeten Paul - S155 Schnellboot vaart Laatst gewijzigd door FirstTimer; 20 februari 2012 om 21:47 |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Weet ik nog niet, zijn nog een paar nummers meer met de juiste uitlaten (zie tekst). Het is zo-wie-zo niet helemaal correct aangezien dit type net iets kleiner is als het model moet voorstellen iets met die achterlijk foot maten enzo. De 240 is een goede optie als ook 235. beide zijn min of meer in dezelfde kleurstelling een keer geweest voor zover ik weet. De kleur grijs verschilt ook enorm per boot, op de foto's met ZKH Boefje is het verschil met wit minimaal bij andere foto's veel meer. Dus ik maak wat ik leuk vind en plak er gewoon een nummer op. De 240 heeft nu een voorkeur aangezien die een stapsteen ervaring heeft gehad..........schept een band zeg maar. These boats were one of the first to be purchased from the Royal Navy as a result of the decision to form a flotilla of MTB's, which would operate in the English Channel against the German convoys. MTB 240 and MTB 222 were purchased while they were still at the dockyard. MTB 222 only served with the RNN for a few weeks, as she was replaced by the MTB 235 shortly after. Other boats of this type, MTB 229, 231 and 236 were transferred from the British 9th flotilla. All boats survived the war and were returned to the RN in 1946. All boats were named after birds, although the common practice was to use the numbers. This type was very similar, if not identical to the MTB 202-class. De 222 heeft de huidige uitlaten, de 202 de puisten.... echter een aantal 202 hebben later de andere uitlaten gekregen. Zowel uitlaten als kleur hangt af van de werf. Niet alle Vospers komen van één werf maar van meerdere zelfs uit Canada en de US PS Paul: dat van de enkele schroef in het filmpje was me ook opgevallen evenals een behoorlijke bult op het dek voor kennelijk een afneembaar deel. Vanwaar jouw vraag over de nummers..... toch niet bij de winkel geweest hé
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 31 maart 2009 Locatie: Germany Leeftijd: 42
|
ejjjj, Aus einem britsichen MTB einen japanisches Schnellboot zu machen verlangt schon etwas Kreativität. Ziemlich laut die kleine Säge da drin und der Kollege hat beim Ruder betrogen (bei 21 Sekunden), und eins runtergesetzt und NICHT die original Ruderanlage verwendet wie Du Maarten, also wegtreten weitermachen aber richtig |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 september 2008 Locatie: Salland Leeftijd: 46
| Citaat:
zag eea aan jouw research foto's Je ziet al hoor je me de laatste tijd niet, ik lees nog steeds met belangstelling je verslagen ondertussen wel rustig aan het kijken naar de brushless aandrijving voor de PT boot, geeft meer ruimte in gewicht
__________________ groeten Paul - S155 Schnellboot vaart | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |