![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
Moeten die ook al die onzin als "kennis" paraat hebben? Gevalletje "oogkleppen" misschien, of "tunnel visie", als je dat een mooiere omschrijving vindt? Je zou er van aan de drank gaan; Mijn leven heeft geen zin meer, ik heb niet genoeg parate kennis, bij wie kan ik terecht?
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Moeten we nu een hulpgroep oprichten? Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 januari 2009 Locatie: Julianadorp (NH) Leeftijd: 27
|
Tegenwoordig ben je een oude lul als je het over Smit-Lloyd heb, vooral in mijn leeftijds categorie
__________________ 1/75 PSV Stril Odin (in aanbouw) 1/50 FSV Aaron S McCall (informatie uitwerken) |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2006 Locatie: den helder
|
Bij deze even de correctie de smit lloyd 15 was een A klasse boot ik ging ervan uit dat men dat wel wist maar weet je dat niet dan ben je nog geen moron, ik had bij aanvang van deze discussie misschien wat duidelijker moeten wezen. Pim ja de foto's van de huidige situatie worden eerdaags gepost, je tweede vraag dit scheepje is al in 2001 op stapel gezet de bedoeling was om het een jaartje te laten uitwerken maar het is iets langer geworden. Bert Zie je wat ik bedoel met de slingerstringers onder het achterschip zie je ook niet veel. Groet Rene |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Maar.... ik kan me zo slecht voorstellen dat die wezenlijke invloed op het slingergedrag hebben. Lijkt haast wel eerder bedoeld om de stroming om het achterschip te beïnvloeden, of de hekgolf te onderdrukken of de aanstroming van het roer te verbeteren. Om eerlijk te zijn heb ik zoiets nog nooit gezien, tenminste niet in zo'n vorm. Maar goed, er zijn meer dingen die ik nog nooit gezien heb en die toch zo bleken te werken, dus.... het kan maar zo! Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Ja. ik geef het toe, ik had wat meer huiswerk moeten doen maar ja, ik dacht bij die SL schepen dat we het altijd over de nummers hadden, de 100 serie, de 40 serie etc. Goed er is dus ook een A-klasse (ook een B?) Ben benieuwd wat er fout is gegaan bij Desa A klasse aangezien zijn 40 serie er briljant uitziet! Adam, ik had ooit een een 40 serie (achtige) |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Hallo Hawser De fout die ik gemaakt had bij de smit lloyd 15 (A klasse) was vergeten de huid dikte van de spant af te halen waardoor de boot 6 mm te breed werd. Fouten zijn er om gemaakt te worden. de gastanker is wel zeer goed op maat, zal eerdaags foto's posten zo als hij er nu bij ligt. Groeten Rene. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Hmmm....? En die 6mm was te zien? Ik voor mij zou me daar totaal niet druk over maken. Maar goed, je hebt gewone bouwers en je hebt perfectionisten en toegegeven, die laatste categorie is consequent verantwoordelijk voor kunststukjes.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 januari 2009 Locatie: Julianadorp (NH) Leeftijd: 27
|
Hey Rene, Hopen dat er maar snel een mooie mal van deze romp gemaakt wordt! Wat je vergeet te laten zien is de vele uurtjes die in het maken van alle (jawel u leest het goed) bodempluggen en afvoerpijpen (!) die op de romp uitkomen is gaan zitten. Heb het van dichtbij mogen bewonderen en werkelijk alles wat in de huiduitslag op tekening staat zit erop! Kijk uit naar de dag dat we samen kunnen varen gr. Pim
__________________ 1/75 PSV Stril Odin (in aanbouw) 1/50 FSV Aaron S McCall (informatie uitwerken) |
| | |
| | #28 (permalink) |
| ![]() Verschansing achterschip is nu ruw aangebracht ![]() ![]() Dit schip is ook voorzien van ijsversterking op de foto van de echte is het redelijk goed te zien ,op de foto van het model worden de laatste delen opgeplakt kip plakband heeft een dikte van 0,04 mm is precies de dikte op schaal van de ijsversterking dit word natuurlijk nog behandeld met spuitplamuur en hele fijne polyesterplamuur en daarna met nog een keer spuitplamuur en het is glad. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |