![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2006 Locatie: den helder
|
Na het mislukken van de Smit lloyd A klasse een schip weer opgepakt die al een tijd op de plank stond . De vorm van het schip is bijzonder daar de scheepswand net onder de waterlijn 30 graden naar binnen gaat tot aan de kim. ![]() ![]() het geraamte .
Laatst gewijzigd door desa; 14 februari 2012 om 12:06 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Gezien het ontbreken van een bulbsteven, en de ouderwetse strijkbare sloepen: Van welk bouwjaar is deze Prins Willem II? Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 mei 2010 Locatie: Julianadorp Leeftijd: 61
|
Hey René, Succes met de tanker. Zonde van de A-Klasse. Binnenkort weer afspraak maken? Groet Sjoerd
__________________ In aanbouw Zwarte Zee/Happy Hunter. In voorbereiding SMIT LLOYD 14/ Gereed Bounty/ Smit Nederland |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Oh, dan heeft met vrij grote zekerheid mijn oudste broer daar nog op gevaren als stuurman, en moet ik in mijn jeugd ook wel eens aan boord geweest zijn. De naam kwam me al nogal bekend voor. Als ik me niet vergis zat dat scheepje op het lijntje Rotterdam-Milford Haven v.v. Grappig.... is voor mij destijds toch een van de beslissende factoren in mijn eigen beroepskeuze geweest: Varen.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Van Ommeren had ook twee mooie gastankers voor butaan Het waren wel binnenvaarttankers Voeren van Rotje knor naar Antwerpen geloof ik mvg Frederik ps weet niet wat daarvan over is
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2006 Locatie: den helder
|
Hallo Frederik Ja gastankers zijn wel bijzondere schepen, in dit geval een bijzondere vorm en er staat ook nog een stuk techniek op dek. Gr. rene Laatst gewijzigd door desa; 2 februari 2012 om 23:21 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 januari 2009 Locatie: Julianadorp (NH) Leeftijd: 27
|
Hey Rene, Je kan al wat nieuwere foto's maken heh En ik was onder de indruk dat je de Prins Philip Willem ging maken, heb ik nou je lettertjes verkeerd getekend? Gr. Pim
__________________ 1/75 PSV Stril Odin (in aanbouw) 1/50 FSV Aaron S McCall (informatie uitwerken) |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Je kan jezelf natuurlijk ook eens verdiepen in de historie van Hollands Glorie, in plaats van er alleen maar op af te geven, en buitenlandse boten te bouwen Waar "Smit" voor staat moet jouw wel duidelijk zijn, de L staat uiteraart voor LLoyd! A-klasse schepen zijn de eerste type schepen waar de Smit LLoyd vloot mee opgebouwd werd. Tot zover deze toelichting, waarvan verwacht mag worden dat een ieder zich zelf respecterende Nederlandse modelbouwer, dit als paraate kennis zou moeten hebben Moran! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |