![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Hoe groot wordt je bootje? Ik heb zelf een Speed 280 in mijn Vegesack, een bootje van ca 40 cm, en dat gaat op 6V als de brandweer, zonder dat de motor het te zwaar krijgt. Ik ben nu bezig een filmpje te uploaden, als jouw boot ongeveer in deze klasse zit qua lengte, kan het misschien interessant voor je zijn. Een Speed 400 zal dan trouwens ruimschoots reserve hebben, ik denk dat je dan ook wel op 4.8V kan varen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Ai, uitgegleden op het ijs, al dan niet met schaatsen onder? Wat betreft de boot, dan zal een Speed 400 ruimschoots genoeg zijn, met een speed 280 op 6V krijg je dit:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
Dan "kapen" we dit topic niet langer dan nodig is.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Je moet kijken wat de verhouding is tussen de originele afmetingen en de 5 cm grotere spant. En dan de afstand tussen de spanten met die factor vermenigvuldigen.
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 15
|
Je hebt de spanten met 3 cm vergroot toch? Meet een spant op de originele grootte en de nieuwe grootte. Dan is het nieuw/oud (krijg je nog wel op school). Dan weet je hoe Veel je je spant hebt vergroot. Dan meet je de tussenruimte op de tekening en vermenigvuldig je die met de gevonde vergroting. Gaat het nu lukken? Jesse |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Stel, je originele spanten zijn 10 cm, en nu 13 cm. Dan is de afmeting 13 : 10 = 1.3 keer vergroot. Stel de afstand tussen de spanten was 15 cm. Vermenigvuldig dat met 1.3 en je krijgt 1.3 x 15 = 19,5 cm. Nu wel duidelijk?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |