![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 mei 2010 Locatie: papenderecht
|
hallo ik ben jesse en ik ga hier een bouw verslag starten over een reddingsboot het word een totaal gesloten reddingsboot en ik ga hem bouwen van hout het word niet een heel snel bouwverslag want ik ga hem op school bouwen en heb er dus maar 4 uur per week tijd voor en soms een pauze ![]() hier de spanten in delfship hier de spanten gekopieerd en hier de spanten uitgeknipt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Kijk, al lekker aan het knutselen Rustig gaan bouwen, komt vanzelf wel af. Moeders zei altijd "Een pen per dag, is een hemdsmouw in een jaar" en zo werkt het echt. /Me follows. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@kloenslk ik heb het op het forum gevraagd en toen een link je gekregen naar een duits forum en daar was een topic over vreemde dingen in delf ship RC-Modellbau-Schiffe Forum | FREEship, CAD & mehr | Meine DS Linienrekonstruktionen en dan ff scrallen
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 15
|
Een goede stelregel is: de schroef van je schip mag niet groter zijn dan de diameter van de motor. Ik zou dus eerst even kijken wat voor schroef je achter je boot gaat hangen en in welke maat die is (qua schroefdraad). Daar kun je dan je as weer op aanpassen, en daar moet dan weer een koppeling tussen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, Jesse |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 oktober 2011 Locatie: as België Leeftijd: 13
|
hoe wil je varen snel of krachtig? als je snel wil varen moet je een kleine schroef, als je kracht wil moet je een redelijk groote schroef veel succses! brecht
__________________ wat nut heeft het om naar school te gaan? ![]() ik leer hier alle nutige dingen!! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
ik wil een afgetopte 30mm schroef eronder dan kan ik realistisch varen en dan deze motor http://www.robbe.de/e-motor-navy-s-4-8v.html |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Die Navy 4.8 kan een 3 blads wel aan. Verwacht alleen geen wonderen, ik had deze motor in mijn Dolly, en dat was net genoeg voor schaalsnelheid, met een beetje wind werd de neus weggeblazen. Verbruik was wel lekker laag, ongeveer 500 mA volgas.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Krimpen aan den IJssel Leeftijd: 15
|
Dan zou ik zelf toch een tandwiel er tussen zetten, dan ontlast je je motor een beetje. Een motor die altijd net iets over zijn kunnen heeft gedraaid gaat veel minder lang mee dan een motor ie altijd lekker rustig aan heeft kunnen doen. Maar het is natuurlijk jouw boot, en jij moet zelf beslissen. Succes ermee! Jesse |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Ik heb er nu een andere motor in, want het werd een beetje vervelend als de neus bij elke vlaag wind opzij werd geblazen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |