![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2012 Locatie: Lekkum (onder de rook van Leeuwarden) Leeftijd: 18
|
@ Bart Cornet; zie net dat jij deze foto op het forum hebt geplaatst. Excuses hiervoor, ik plaats ze zonder toestemming van de auteur. Ga ik alweer de mist in. Wil de foto best verwijderen... |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
ik vind het persoonlijk jammer dat de zwarte/witte zee zijn gesloopt. maar ja toentertijd kon men de boot voor niets krijgen, maar zelfs de brandstof voor naar Maassluis was te duur. en van de volgende oude serie vaart op het ogenblik alleen nog maar de Noordzee, en deze serie heeft echt meer historie dan de hele latere vloot bij elkaar. maar ja ook van deze zullen we wel weer terugzien in de scheermesjes.
__________________ Fact et Spera lid MBV Neptunus | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2006 Locatie: papendrecht Leeftijd: 34
|
zoek even op Home - ShipSpotting.com - Ship Photos and Ship Tracker Als je je daar aanmeld kan je er fotos afhalen in behoorlijk groot formaat. Makkelijk voor details. |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 februari 2012 Locatie: Lekkum (onder de rook van Leeuwarden) Leeftijd: 18
| Citaat:
| |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Bedankt voor de tip!! De eerste pagina met foto's ziet er al goed uit. Zal even verder speuren... | |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
Trieste boel aan boord.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Ze zijn volgens mij als een beest tekeer gegaan op dat schip. I.p.v. bruikbare delen te demonteren (ja alleen bepaalde apparatuur en reddingsboot) werd de rest geconfronteerd met de slijper/brander/hamer. Erg triest om al die foto's te zien...
|
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Ik heb enige tijd gezocht naar een beslagset voor de Smit Rotterdam, echter zonder enig resultaat. Zijn deze niet (meer) los te koop??? Bepaalde beslagdelen (vrijwel alle) kan ik toepassen op de waker, heb op de site een tekening gevonden met daarop alle beslagdelen voor de Rotterdam. Alleen lang niet alles staat er volgensmij op. De takels ontbreken en de railingen. Kan iemand mij helpen? |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Op MP worden regelmatig beslag setjes aangeboden van de Smit, Misschien kan je daar ook een poging wagen, Anders koop je toch nog een onafgebouwde erbij ?? Worden bij de vleet aangeboden, Of zelf maken, kost een stuk minder en je hebt er meer plezier van..... Grtz Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Ik zal eens op Marktplaats speuren. Ik zie bij Toemen modelbouw dat ze ook bepaalde beslagdelen los verkopen, 't is alleen wel aan de prijzige kant |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Nu ik de boot nog niet heb ontvangen, heb ik even mooi de tijd om me nog even te oriënteren. De boot wordt, zoals al eerder gezegd, radiografisch bestuurbaar (ook met verlichting, radar, boegschroef etc.). Er moeten ook motoren worden ingebracht voor de aandrijving (2 schroeven). Nou kwam ik op marktplaats een advertentie tegen waarin nieuwe motoren werden aangeboden. Hieronder heb ik de tekst van de betreffende advertentie gekopieerd: Bühler SCHEEPS motor 12 tot 18 volt DC.
__________________ Ga toch lekker varen! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |