![]() |
| |
#16 (permalink)
|
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Tja, dat zal je toch ook een beetje zelf moeten bepalen. Bij de Hunter heb je een losse opbouw en een romp. Zoals ik het zou doen is eerst de romp bouwen met verschansing zonder alle details en al en dat verven of spuiten. Hierna de opbouw bouwen zonder details en dat verven of spuiten en dan later de details afzonderlijk verven en aanbrengen. Maar iedereen heeft zijn eigen methode, de een doet het op mijn manier, de ander houft van afplakken en spuit alles. Probeer wel randen af te plakken wanneer dit mogelijk is. Het geeft gewoon een mooier gezicht.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| |
#17 (permalink)
|
| Guest
|
jep , dat is iets wat ge geval per geval moet bekijken persoonlijk probeer ik nu zoveel mogelijk te lijmen alvorens te spuiten ( het moet natuurlijk af te plakken zijn!) omwille van het feit dat lijmen op geverfde delen heel slecht gaat ( eventueel krab je dan wat verf weg tot je terug plastiek op plastiek kunt lijmen en niet verf op verf want dat komt nooit goed) groeten |
|
| |
#18 (permalink)
|
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Natuurlijk moet er geverfd worden! Het ding is zo geel als een kanarie (of parkiet)! Wat ik gedaan hebt: Toen het dek op de romp zat en de spuigaten uitgefreesd de romp schoongemaakt, het dek afgeplakt en de romp in de primer gezet. Vervolgens geel gespoten. Na droging de waterlijn op het model gezet (hoe, dat staat luid en duidelijk in de beschrijving) en het onderwaterschip rood gespoten. (wel de schroeven en evt boegschroef afplakken) Daarna de gehele buitenzijde van de romp afgeplakt, en de dekken lichtgrijs gespoten. In deze fase zaten er nog nergens getails op de romp of het dek! Toen de dekhuisunits gereed waren (ook zonder details) die in de primer gezet en vervolgens wit gespoten. De streep blauw boven de brugramen met de kwast opgezet. Alle ralingen (messing) met de kwast behandeld: eerst primer, toen wit. Pas daarna met de details beziggehouden. En waar nodig de details, vóór montage, geschilderd.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| |
#19 (permalink)
|
| Lid sinds: 6 december 2006 Locatie: Elst -ob- Leeftijd: 56
|
Roy, Wellicht ben je nog niet zover, maar voor het geval dat de volgende opmerking: Als je de opbouw gaat maken is het volgens mij handig om als je de gaatjes voor de scepters gaat boren, hier een plaatje multiplex onder te leggen zodat je de railing op het hout kunt bouwen en solderen zonder het kunststof te laten smelten. Op deze wijze heb ik vrijwel alle railing werk gedaan en het is mij, ook beginner in de kunststofbouw, zeer goed bevallen. Met de bouw van mijn Hunter zal ik iets voorlopen op jou, en ik zal niet veel goede raad hebben als je mensen als Roel hebt om je (en ons) te steunen, maar ik zal je voortgang graag volgen. Veel succes ermee. vrgr Geert |
| | |
| |
#20 (permalink)
| |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Zo is die raad over de railings van jou een hele waardevolle! (Helaas heb ik die van mij er nét opzitten...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| |
#22 (permalink)
|
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ahoy, Roel hier Motip van Halford's. Evenals de verf. Autolak op acrylbasis. Perfect spul, ik kan niet anders zeggen. De week voor oud en nieuw de opbouw gespoten (Koud buiten dus...) Spuitbus 10 minuten in warm water, buiten gespoten, onderdeel in de schuur (daar kon ik het nét 15 graden maken) en hij zit perfect in de verf. Geen zakkers of wat dan ook...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| |
#23 (permalink)
|
| Guest
|
Okee, heb de complete aandrijflijn erin zitten, de schroeven zitten erin en ik moet nu volgens de handleiding gaan lijmen....ben er een beetje huiverig voor, moet natuurlijk ook nog waterdicht zijn :$ nog tips? ik moet de epoxy nog gaan mengen enzo dus ik denk er eerst rustig over na hoe ik dat ga aanpakken, langzaam zo maar weer alles eruit halen. |
|
| |
#24 (permalink)
|
| Guest
|
foto update: [web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=VYB6VNKQ[/web:406ed96bc9] [web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=CAOJQKBF[/web:406ed96bc9] Schroefjes erop [web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=S7QD7YJS[/web:406ed96bc9] Motoren nu vastgezet [web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=BGGR8PFD[/web:406ed96bc9] Roeren gemonteerd [web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQ6B7IFT[/web:406ed96bc9] De laatste foto van het binnenwerk zonder lijm Roy |
|
| |
#26 (permalink)
|
| Lid sinds: 6 december 2006 Locatie: Elst -ob- Leeftijd: 56
|
Roy, Hierbij een plaatje van wat ik bedoelde met mijn plankje om railing te maken. De grote gaten zijn gebruikt om mbv dikke stukken spijker de drie railing draden gelijk om te zetten. Geluk ermee gr Geert
__________________ Behouden vaart. met groet, Geert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |