![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2006 Locatie: papendrecht Leeftijd: 34
|
ik ben een containerschip aan het bouwen vanaf de originele tekeningen. het leek me wel leuk om een bouwverslag bij te houden als mij dat lukt. ik vergeet altijd fotos te maken. dit is het schip dat ik ga bouwen. ![]() dit schip wordt op dit moment afgebouwd bij de ijselwerf in capelle a/d ijsel. zijn broer ( de astrosprinter)een kilometer verderop bij olthof. ikzelf ben ook aan het werk op deze schepen. ik maak al de waterleidingen en badkamers e.d. hier wat fotos van het begin. ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
dit is pas mijn 2e project het vorige was een yacht (zie rubriek speedboten) de riva rivale. hier nog wat fotos ![]() ![]() ![]() dit becker roer is zelf gemaakt (zonder draaibankcnc of zoiets maar met een simpele vijl en boormachine) ![]() het model wordt 1,45 meter lang ![]() zover ben ik op dit moment. ik ben bezig met het stuurhuis. binnenkort de romp in de polyester zetten. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 september 2006 Locatie: urk
|
hey dat ziet er al goed uit stoppel mijn werk ligt een beetje stil ( deo volente ) want het wachten is op de spuiter die de opbouw spuit.mijn eene kraan is van het dek afgeknapt,en mijn zender komt maar niet binnen .F14 ![]() gr pieter
__________________ coaster......... deo volente hartmanseatrade |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
de naam van het schip is veranderd. de astrosprinter krijgt de naam transanund. de astrorunner krijgt de naam transjorund. allebei de thuishaven limassol (Cyprus) nu is de vraag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat vinden jullie van de namen?????? welke moet ik nemen??????????????????????????????????????? ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
vandaag de eerste dag van mijn negen weken durende vakantie. daarom ben ik maar op mijn dooie gemak verder gegaan met plamuren/schuren/plamuren/schuren/plamuren/schuren enz. het gaat nu eindelijk ergens op lijken. ![]() ![]() je kan zien dat de voorste lijnen nog niet helemaal kloppen. hier moet ik nog heel wat schuren. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
ben weer een tijdje bezig geweest met mijn andere bootje, maar ik kwam op dit forum een site tegen waar ze foto's van containers hadden om uit te printen. dus ik ben een beetje gaan printen,knippen en plakken. later heb ik de binnenkant ingesmeerd met polyester en de buitenkant met blanke lak. Het resultaat viel me niet tegen. het begin is er maar nog veel containers te gaan. ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
naar aanleiding van de vele e-mails die ik afgelopen dagen heb gekregen is hier de link naar de site waar ik de containers vandaan heb. http://home.wanadoo.nl/schatborn/ veel succes met plakken en knippen allemaal. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juni 2006 Locatie: Oldenzaal
| Citaat:
Veel genoegen bij het bouwen, groet Rob Schatbron (webmaster) | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| |
| | |
| ||||||
![]() |