![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |
#1 (permalink)
|
| Guest
|
Hallo Allemaal , in dit draadje wil ik het bouwverslag gaan bijhouden van de RMS Titanic officieel is de titanic die ik heb de versie van hachette .. (die een kleine twee jaar geleden hier in nederland verkrijgbaar was ) (Amati heeft een bouwpakket van deze titanic) het is een statisch model ,,echter wil ik hem in rc gaan uitvoeren, wat dus de nodige en vele aanpassingen nodig heeft het origineel heeft spanten en kiel van 4 mm dik berken triplex , normaal voldoende voor een (statisch model) echter voor dit model vond ik het wat te dunnetjes HET STATISCH MODEL : ![]() na wat voorbereidingen , kijken hoe het allemaal uitkomt met verlichting en ook de andere twee schroeven aangezien het statisch model natuurlijk geen echte assen heeft en was eerst begonnen met spanten en kiel van 6 mm dik bleek dit niet uit te komen met het roer en overige ben ik vandaag opnieuw begonnen met 5 mm triplex en dit ziet en komt beter uit maar moet het nog even bekijken wat beter is aangezien de laatste spanten behoorlijk dicht op elkaar staan (een kleine cm) wellicht kan ik het nog gaan aanpassen in een masief achterstuk en zo een volledige roeruitslag kan krijgen.. |
|
| |
#2 (permalink)
| |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
| Citaat:
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 | |
| | |
| |
#4 (permalink)
|
| Guest
|
Hoi Peter, Leuk je te horen en zal zeker je verslag volgen!! Ik ben zeer benieuwd naar de vorderingen, de Titanic is een prachtig schip. Echt niet zomaar een model die je vrij snel kan bouwen, nee dit is echt voor de gevorderde. Hier een paar prachtige foto's van een toch wel groot model. http://www.pottsoft.com/home/titanic...anic_model.jpg http://www.pottsoft.com/home/titanic...nic_model2.jpg En Peter, dit moet je dus wel voorkomen he: http://www.phnx-international.com/Pi...ic%20Model.jpg Succes !! Groeten Marcus |
|
| |
#5 (permalink)
| ||||||
| Guest
| Citaat:
[quote="bas123"] Citaat:
[quote="M. den Boer"] Citaat:
Citaat:
| ||||||
|
| |
#6 (permalink)
|
| Guest
|
Zoals belooft enkele foto's : Op deze foto zie je goed hoe dicht de spanten op elkaar komen te staan .. Met andere woorden wordt het dus pincettenwerk :P nu met spanten : Ze moeten nog wat licht geschuurd worden en de voorste spanten moet ik nog openzagen De boeg Heeft al iets weg van de titanic :P Hier ook met een paar spanten , helaas lukte het mij vandaag niet om de rest van de spanten ook uit te zagen... maar morgen ben ik weer op tijd thuis ,,,dus... wordt weer zagen ... peter |
|
| |
#8 (permalink)
| ||
| Guest
| Citaat:
denk dat het gewoon zo lijkt hoor ,omdat er meer spanten in de titanic zitten dan in de sl van jou ,anders had jij hetzelfde effect gehad Citaat:
eerst grof uitgezaagd , daarna tot 0,5 -1 mm van de afgetekende lijn uitgezaagd en toen met de bekende vijl bijgevijld , tot het mooi strak was en goed in elkaar past (spanten en de kiel ) moet wel even zeggen dat ik in het bezit ben van een electrische figuurzaag ,wat het natuurlijk weer wat makelijker maakt ben het helemaal met je eens dat waneer je er nu de tijd voor neemt om alles nauwkeurig te maken , het straks een hoop werk bespaart, maar ook dit leer je met het vallen en opstaan helaas was het van de week toch nog uitgelopen en kon ik nog niet verder zoals ik gewild had , wel heb ik nog de andere spanten van de voorboeg klaar de andere hoop ik dit weekend te doen tevens ben ik bezig met aan het uitpluizen hoe ik de verlichting erin krijg , waar er ruimte tussen de spanten is ,is het geen probleem , maar de eerste en de laatste spanten staan erg dicht op elkaar ,en tevens komt achter dan het roer nog ,, dus effe kijken hoe ik dat doe had gedacht aan optische kabel , aangezien de leds niet goed uitkomt ,tenzij ik ze aan de kiel monteer ,maar dan kom ik er later niet meer bij ,, maar ok de volgende foto's volgen spoedig peter | ||
|
| |
#9 (permalink)
|
| Guest
|
Hoi Peter, die figuurzaag die je hebt is goud waard!!! Wou dat ik er een had, ja me vader heb er een maar heb hem maar niet gevraagd om te lenen. Denk er goed over na, ik heb ook al het e.e.a. moeten corrigeren, zoals de ruimte voor accu (s) en het lichter maken van de voorspanten, want MDF is relatief zwaar. Je kunt in mijn verslag zien dat ik het e.e.a. onderhande heb genomen betreffende de voorspanten. Maarja je ziet er later toch niets meer van. Succes met je volgende stap, doe het rustig aan. Ik heb het voordeel dat ik me regelmatig erop kan storten omdat me vrouwtje regelmatig op vreemde tijden moet werken. Groeten Marcus |
|
| |
#10 (permalink)
| |||
| Guest
| Citaat:
hij is nu bijna 20 jaar oud en zaag nog als de beste (ok wel tussentijds de zaagblaadjes verwisseld Citaat:
en achteraf tijdens de bouw kom je toch weer op iets anders uit ,maar ja het is niet voor niets modelbouw he Citaat:
kan mij dus maar enkele uurtjes uitleven op mijn hobby en dan ook nog als ik op tijd thuis ben van het werk , wat ook vaak kan uitlopen ,en ik mn plannen zoals ik van de week had moet laten varen maar we komen er wel peter | |||
|
| |
#11 (permalink)
|
| Guest
|
Hoi Allemaal, het heeft even geduurt ,maar hier weer een kleine update : Ik heb inmiddels de kiel geheel klaar , en ook de resterende spanten die ik nog moest uitzagen zijn klaar. ze moeten nog wat bijgeschuurd worden ,maar doe dit zodra ik de spanten heb opengezaagd. het geheel ziet er nu zo uit : De kiel is nog niet met elkaar verbonden vandaar het een beetje wankel uitziet (De Knijpers worden uiteraard verwijderd de spanten staan nog los ,dus enkele staan er iets scheef in.. Het begint tenminste ergens op te lijken .... Mijn Volgende stap is : A ) de verstevigings stroken (4x 7 mm) tussen de spanten uitmeten en aanbrengen (deze komen bovenin de spanten) B ) Het eindstuk waar het roer straks aan bevestigd wordt uitzagen ,en afmeten waar het roer komt en alvast aanpassingen treffen .. aangezien zover ik gezien heb dit waarschijnlijk midden in een spant terecht komt tot zover deze update... Peter |
|
| |
#12 (permalink)
|
| Guest
|
Hoi Peet, ziet er zeer netjes uit al Als je de verstevigingen hebt aangebracht en met de huid wil gaan beginnen, stel jij hem dan wel ondersteboven op Ik ga van het weekeind weer eens verder denk ik, weinig tijd nu. Groeten Marcus |
|
| |
#13 (permalink)
| |||
| Guest
| Citaat:
echter moet ik hier nog aanpassingen voor maken Citaat:
ben een bouwplank aan het maken zodat het geheel onderste boven komt te liggen ,tevens wat spant verstevigingen op de bouwplank zodat alles muurvast ligt Citaat:
maar ik hou je draadje in de gaten groeten peet Groeten Marcus[/quote] | |||
|
| |
#14 (permalink)
|
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
heb precies hetzelfde model, ik zal binnenkort proberen wat foto's te plaatsen, maar die kl.tecamera van ons heeft een irritant lange sluitersnelheid waardoor alle foto's er vervaagd uit komen te zien... daarom is het voor mij ook onmogelijk om mooie foto's van vliegende modellen te maken... zal mijn model toch eens afbouwen... is toch al weer over de drie jaar geleden dat ik eraan begonnen ben....
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| |
#15 (permalink)
|
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
hier trouwens twee links waar je waarschijnlijk wel wat aan hebt http://www.minibrass.com/catalog/index.php?cPath=22_26 ( messing platen die het lelijke karton vervangen, kost alleen wel 250 euro) http://buildthetitanic.co.uk/index.htm een bouwverslag van ditzelfde model. waar je trouwens goed op moet letten is dat er een knik in de romp zit, ik dacht bij spant 9, maar dit weet ik niet zeker... hier is de correctie van de spanten: http://buildthetitanic.co.uk/spantencorrectie.pdf , er schijnt ook een betre versie van te bestaan die de vorm nog beter benaderd. sommige dingenaan dit model zijn belachelijk mooi gedetailleerd ( relingen, davits, dekbeslag) maar er zijn ook stukken bij die gewoon waardeloos zijn ( bedrukt karton om bulkheads met ramen na te maken, knik in de romp...) veel succes verder nog ps, ik heb mijn model even in de badkuip gehouden maar hij kreeg wel de neiging om om te slaan, zal wel komen omdat er bij mij geen rc in zit
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |