![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo waarom zou ik de kriek laten zitten ??? zijn motoren zijn juist binnen en nu kan ik met de afwerking van de wtc beginnen dit is een verslag dat reeds een tijdje loopt en loopt parallel met de kriek ,type 32 en een acula @ej dit is een (her)bouwverslag en het is een boot dus denk ik dat dit hier best op zijn plaats staat dit model gaat in atlantis komen te hangen aan het plafond we hadden toen we de afspraak gemaakt hebben om daar te mogen komen varen ook een afspraak gemaakt om iets naar atlantis te brengen wat de beide clubs zou verenigen en dat is dan deze boot geworden ze stond op zolder in een kist weg gestoken en zat maar onder het stof te komen en dat was een spijtige zaak want een boot hoort aan het water of nog beter er in maar dit is voor deze oude dame niet meer weg gelegd daar de polyester qualiteit van 30jaar geleden niet zo opperbest was en dus nu kan ze de druk niet meer aan maar als sier object mag ze der best nog wezen en na een opknap beurt ziet ze der weer beter uit dan dat ze er ooit uit heeft gezien er zit een deel nieuwe techniek in wat materialen betreft (giethars delen)en meer details maar je moet ze bekijken in de tijd dat ze gebouwd is geweest en dus zijn er enorm fouten in de romp en de rest van de boot maar dat was toen en dan hadden we niet de info en afbeeldingen die we nu via internet allemaal kunnen bekomen @ danny hahaha juist voor geweest LOL groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
hallo daar er een deel foto's verdwenen zijn uit het begin van dit topic zal ik er hier terug een paar uploaden ![]() hier zie je dat er gaten in de bodem waren daar ik op het laatst een lek had in de duiktank en dit niet heb kunnen vinden ![]() ![]() ![]() hier licht ze onder mijn freesje om de vloedgaten opnieuw er in te frezen de gaten in de romp moeten nog gedaan worden maar door de slechte staat van de polyester heb ik ze nu nog niet gefreezd daar ze eerst vanbinnen uit verstevigd gaat moeten worden ![]() ![]() het dek had de tand destijds niet over leeft en er is een nieuwe voor gemaakt ![]() en toen zag ze der terug zo uit met haar nieuwe dek en de laatste foto's die heb ik dus reeds geplaatst en dan kan je een vergelijk maken van toen en nu groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Raf Dat ziet er tot hiertoe een prachtige opknapbeurt hoor, ben blij verrast jou hier ook te horen. Wat men met geduld soms al niet kan verwezelijken, ik zal hem later wel zien hangen in Atlantis. Zoals je misschiens wel al gezien heb ben ik op het ogenblik een ander wegje op gegaan wat bouwen betreft en welliswaar ook geen gemakkelijk . Zal je zeker blijven volgen met je bouwverslag. Groetjes Dirk |
|
| | #37 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 23
| Citaat:
groet ruben | |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
hallo @ej het aan het plafond hangen is een heel goed idee het is een cantine en daar aan het palfond hangt hij het veiligste in heel de zaak er kan niemand aan (dju er komen ook hollanders )hahahaha vandaag nog eventjes het luchtafweer geschut gemaakt ![]() ![]() ![]() ![]() ik had een voorbeeld gevonden op internet ![]() en dan nog wat zitten bladeren in het type VII C boek en daar ik de doos van revell ook nog heb en daar ook wat kon naar kijken heb ik een aanvaardbaar AA kanon gemaakt denk ik bij mezelf er moeten nu nog wat handwieltjes en zo aan komen en eventueel een beschermings plaat maar daar zit ik nog eventjes mee in een knoop hoe ze dat vast gemaakt hadden aan die kanon voet het zit mee aan het draaibare gedeelte maar daar zal ik nog een beugeltje voor moeten gaan maken want zo direct weet ik het dus niet en het boek ????????laat daar niets van zien maar weer verder groetjes raf
| | |
| | #40 (permalink) |
|
hallo het is zover hij is klaar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() een kant is in camo gespoten de andere kant is classiek de redings vlotten containers zijn aangebracht bolders geplaatst en de isolatoren op de draden het enige wat er nog niet is dat is het voorste kanon dat moet nog gemaakt worden en dan is ze helemaal af maar dat is een deel dat er nadien nog kan op gemonteerd worden de schroef voor de bevestiging is reeds aanwezig het is een hele klus geworden maar nu is het wel iets speciaals zo mooi is ze zelfs tijdens haar hele varende leven nog nooit geweest ze heeft menige duik gemaakt en nu stijgt ze naar het plafond twee extreme gevallen en dat allemaal voor een duikboot er hangen twee stevige kabels aan waarmee ze opgehangen kan worden die zie je ook op de foto's liggen over de toren want daar kunnen ze het minste beschadigen de foto's die nu nog gaan komen zijn deze dat ze op atlantis op haar plaats hangt groetjes raf
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2009 Locatie: Maassluis Leeftijd: 51
|
Hallo,liggen je dekplanken niet een beetje ver uitelkaar?Daar stapt de bemanning zo tussen in!Zitbankjes?Wacht wordt gelopen en niet gezeten!En camo
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! Laatst gewijzigd door ejb61; 19 april 2009 om 00:47 |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
hallo ej effe 30 jaar terug denken geen info een klein stukje papier met een foto er op internet was dan datte ikzelf 22 jaar en beter kijken als je foto's bekijkt bankjes waren wel degelijk aanwezig er werdt niet altijd wacht gelopen dit was de enige manier dat de bemanning eens een sigaretje kon roken en verse lucht snuiven de camo heeft wel degelijk bestaan op de u82 -U253 £Hier waar de rode cirkel is getrokken zie je een van de bankjes en hier nog een toren in aanbouw die niet van mij is ook met bankjes ![]() My election fell on U 82 because this boat had an exciting scheme, that should be moved on my model. Generally, the camouflage-scheme (light - and darkness-dullness) nu is het duikboten tijd en moet ik gaan vertrekken morgen mischien een paar foto's van de echte boot of zoek eventjes self gebruik yahoo ik heb aandelen LOL groetjes raf
| | |
| | #44 (permalink) |
|
hallo koen de sub is vandaag afgelevert geworden en gaat permanent tentoongesteld worden op atlantis hij hangt tegen een plafond dat 3 meter hoog is en vandaar uit zie je haast niets meer van de kleine details zo zijn ook de klinknagels te groot en de openingen in het flakdek en zitten de munitie kontainers er niet en zijn er luiken die er niet zitten en dies meer maar vanaf drie meter zie je heel veel van deze zaken niet dus daarom kon ik de boot met een gerust hart over dragen aan atlantis deze winter komt hij terug naar huis om de vloedgaten die aan de torpedo luiken zitten te frezen en wordt er een kanon en nog andere stukken geplaatst ze is er elk jaar iets dat er aan veranderd en blijft het interesant voor de bezoekers om te kijken wat er weer een veranderd is een werkje dat gedaan is en heel lang geduurt heeft groetjes raf
| | |
| | #45 (permalink) |
|
hallo eindelijk ze hangt op haar plaats ze wordt heeeeeeeeel veel bekeken en er worden veel vragen over gesteld een foto zou teweinig van het geheel laten zien dus daarom hier een filmpje een mooie plaats voor een old leady waar ze zeker nog jaren kan bewonderd worden en hier is ze beter af dan eenzaam in een kist op zolder opgesloten te zitten en nu zie je ook meteen de reden dat ik aan het bovendek niet zoveel heb gedaan je ziet er toch niets van zo hoog tegen het plafond groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 21 juni 2009 om 11:17 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |