![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe gaat deze basic jolle (op zonne-energie) heten? Hij wordt trouwens grotendeels blauw... | |||
| The blue greensailer | | 7 | 13,73% |
| The sunny solarsailer | | 9 | 17,65% |
| The blue sunsailer | | 20 | 39,22% |
| The sunny blue(s)sailer | | 2 | 3,92% |
| The sunnysailer | | 6 | 11,76% |
| The green bluesailer | | 0 | 0% |
| Anders, nl: | | 9 | 17,65% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Hoi mensen, een tijdje geleden ben ik begonnen met de bouw van een Basic Jolle, ik wou liever geen swing-rig systeem dus maak ik mijn eigen ontwerp tuigage, deze krijgt stagen en een gewone giek en fokkeboom. De mast maak ik 15cm korter maar de giek een stuk langer, net als de fok, die ik aan de voorstag bevestig (net als bij een echte boot) en tot de mast doorloopt. Verheldering: ![]() Boorden uitgesneden: ![]() En in elkaar getaped: ![]() Ik zet er een 10kg servo in voor grootzeil en fok en 15 Ncm voor het roer (is dat genoeg?) Totaal zeiloppervlakte: 24dm2 Hier heb ik de spanten aan elkaar gelijmt en verstevigd met 5-min. epoxy en katoen (oude lakens): Laatst gewijzigd door Ludozzz; 30 december 2008 om 13:35 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hier heb ik de mastkoker en de kiel gelplaats ![]() Dit is het plaatje voor de servo, ik klem de servo's er gewoon in. Ik gebruik een 6v niCd 2400 mAh voor de ontvanger en servo's.
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hallo iedereen, hier weer een nieuwe update: ik heb hier het katrol aangebracht voor de schoot doorvoer. Ik ben tevreden met dit katrol, ziet er zo leuk uit. ![]() Katrol voor de grootschoot, tevens onderdeel van de luikafdichting ![]() Ik heb inmiddels het dek uitgesneden, dit wil ik zo laat mogelijk vastlijmen, handig voor als ik nog iets moet onder het dek. ![]() Ik heb een soort frame gemaakt dat over de naden van het luik vallen, daar komt een beetje vet tussen en dan issie waterdicht, hoop ik dan
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hey, ik heb nog een derde schakel-kanaal op de afstandsbediening zitten met een midden stand, stand 1 en stand 2, dat betekent dus 3 verschillende posities. Nou is mijn vraag of iemand een leuk idee heeft om met dat derde kanaal te doen. (bijv. verlichting) Alle Groeten Ludo |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2007 Locatie: Vlaardingen
|
Hoi Ludozzz, Je zou dat extra kanaal kunnen gebruiken voor een kantelkiel. Groetjes Josse
__________________ In aanbouw: Well Enhancer 1:75. www.cdjem.nl/josse Lid van Vaargroep Rijnmond |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| basic, jolle, zeilboot, zonne-energie, zonnecellen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |