![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2007 Locatie: Vlaardingen
|
@ Hawser, Is het noodzakelijk dat de latten/ planken van de romp over de hele te bedekken lengte (met het oog op evt. massieve stevens)? Groetjes Josse
__________________ In aanbouw: Well Enhancer 1:75. www.cdjem.nl/josse Lid van Vaargroep Rijnmond |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Leeftijd: 52
|
Josse, Het is niet noodzakelijk maar werken met latten die langer zijn dan de modelbootlengte levert een veel strakker resultaat dan werken met (te) korte latten, zeker met een schaal 1:50 romp die, sleepboot eigen, nogal gevormd is. groeten hawser |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2007
|
Hallo allemaal, Na een hoop denkwerk en voorbereiding ben ik nu dan toch eindelijk begonnen. Ik heb dit bouwverslag aangepast en ga het elke keer updaten door de eerste post te bewerken. Zie dus mijn eerste post voor mijn vorderingen. De spanten staan inmiddels op de bouwplank. Groeten, Arjen.
__________________ Sslb. Furie op tekening |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 januari 2008 Locatie: Purmerend, N-H Leeftijd: 32
|
Zag van de week tijdens het zappen een programma van teleac, genaamd "op en top nederland", waarin ze een bezoekje brachten aan de Furie. Moest gelijk aan dit verslag denken. Succes met debouw, ben benieuwd naar het verslag! Groet, Edwin |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Ga dit draadje goed volgen. Vind het echt een mooie sleper uit vervlogen tijden. Heb de tekeningen ook, maar ben er nog lang niet aan toe. Als ik haar nog eens ga bouwen, dan zeker op een grotere schaal. Succes met jouw Furie!, en plaats zoveel mogelijk foto's Greetings, Luit
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2007
|
Edwin, Luit en Michiel bedankt voor jullie respons. Edwin, ik ga gelijk kijken of het nog met uitzendinggemist terug is te halen, bedankt voor de tip. Update: de link naar de uitzending is opgenomen in mijn eerste post. Luit, ik kan me goed voorstellen dat je voor een grotere schaal zult gaan. Dat scheelt je een hoop problemen, maar levert ook wel wat meerwerk op denk ik. Ik ben nu eenmaal hierin begonnen en vond het voor een beginnersbootje wel een mooi formaat. Ik zie wel waar 'het schip strand' (al hoop ik dat dat niet gebeurt.). Michiel: super bedankt voor je foto's. Ik heb al heel wat afgespeurd op internet, maar echt goede foto's van het onderwaterschip had ik nog niet. Als je er nog meer hebt, houd ik me aanbevolen! Ik heb je een pb gestuurd met mijn prive-emailadres. Als je ze daar naartoe zou willen mailen graag! Groet, Arjen.
__________________ Sslb. Furie op tekening Laatst gewijzigd door Schepsel; 2 maart 2008 om 15:36 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |