![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
Ben mijn Amsterdam al aan het bouwen.. Had geen zin om voor zo'n klein dingetje moeite te gaan doen.. Ik heb overigens niet echt mooi vaarwater in de buurt.. Zal waarschijnlijk veel in de haven varen.. waar je nog wel eens golfslag hebt.. en bij zo'n klein scheepje kan dat denk ik ookwel verkeerd gaan En wou je zeggen dat mijn bootje nergens op lijkt na 3 dagen?
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2006 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 42
|
euhmm of jouw uiteindelijke schip nergens op lijkt dat weet ik niet, dat zie mij toch ook niet beweren Maar plant er maar foto's van hoor in dit draadje daar is het tenslotte voor bedoelt Gr Martin
__________________ Modelbouw macht Spaß |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
In afwachting dat Christian hier een foto'tje plaatst van z'n Houston en terwijl Martin toch aan zijn modelletje aan het knutselen is, ga ik van de gelegenheid gebruik maken om hier een afbeelding van mijn exemplaartje te plaatsen ![]() Droop (die dit toch wel een leuk draadje vindt
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Zal je nooit een hand schudden Droop 1 ding is wel heel erg slordig.. En dat zijn de smitwijs stikkertjes.. Voor zover ik weet heeft ze nooit voor smitwijs gevaren? Pas vanaf dat het de solo werd dacht ik.. ?
__________________ De beste redders staan aan wal. Laatst gewijzigd door Botter; 3 februari 2008 om 18:34 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 50
|
Hallo, de Smit Houston heeft nooit voor SmitWijs gevaren onder de naam Smit Houston. Ze is voor die tijd al naar Greenpeace gegaan als Solo. Later toen ze door de Kustwacht gecharterd werd is ze bij SmitWijs terecht gekomen. Er zitten wel een aantal puntjes in die niet kloppen, inderdaad de patrijspoorten, de ramen aan de achterkant van de stuurhut en boven op de stuurhut het plateau. Zo te zien hebben ze dat gekopieerd uit de doos van de Smit Rotterdam. Of er nog meer verschillen zijn weet ik niet, ik heb de dozen nog niet goed bekeken. Sterker nog, ze zijn nog dicht...... succes met de bouw. Ik hou jullie draadjes in de gaten, dat als ik ga beginnen ik vast weet wat me te wachten staat. ciao, Ronald
__________________ PR Lid Vaarteam M@il-Line Homo sapiens non urinat in ventum |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 23
|
Eerlijk gezegd jeuken m'n handen om nog een houston op te halen en te bouwen als smit new york of hua ann Maar ik moet me inhouden Misschien binnenkort toch een bericht van een jongen die zich niet kan inhouden en toch een houston heeft gekocht.... Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Robin.. Van heller heb je toch ook een smit rotterdam pakketje 1:200 ?
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Ziet in de kleine print dat Robin zich binnen kort gaat aansluiten met een snel gehaalde kit van de Houston Met de boegschroef daar moet wat mee te doen zijn, in mijn geval niet functioneel maar zo'n dichte straalbuis is ook niet alles. Met een pvc buis van 12 mm welke ik even heb afgedraaid tot 11 mm en dan twee gaten in de romp gefreest ( schrik ![]() Voor de schroef en aandrijving heb ik inmiddels een idee nu eerst even uitwerken en kijken of het kan. Ronald, inderdaad de ramen partij aan de achterzijde dat klopt niet helemaal dus dat wordt een nieuw frontje van styreen vrees ik. En wat er boven op het dak staat van de stuurhut dat lijkt wel een kraaienest ipv een hekwerk met een kompas. Gr Martin
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Zo na wat friemelwerk hier de boegschroef, het is gepriegel op de vierkante cm en dan ook echt een cm ![]() Wordt vervolgt... Gr Martin
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 42
|
Martin, Je schiet al aardig op. Ik heb net de romp geplamuurd. en ben aan de dekken aan het priegelen. Ik denk dat ik de boegschroef tunnel laat voor wat het is, en alleen de verfkwast gebruik. Maar wie weet dat ik er morgen anders over denk Groeten, Martin
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Martin, valt wel mee hoor ik doe er wat aan als stopwerk van mijn schakelaar project. Tussen het spuitwerk door ( afharden / drogen ) pak ik dit werk op. Na het einde van de maand heb ik weer wat lucht en kan ik er echt tegenaan Gr Martin
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
| Citaat:
die combinatie is heel leuk en na de verkoop van mijn Sydney Star weer origineel! Een andere leuke optie: een beetje zoeken op ebay (duitsland) naar het het booreiland 'Cormorant' in 1:200 van Revell. Dit model wordt niet meer gemaakt en je zult het niet makkelijk in de winkel aantreffen. Met een beetje geduld heb je het voor een leuk prijsje: ik zag er pas eentje, helemaal ongebouwd en in de doos voor 32 Euro van eigenaar wisselen (ebay.de). Helaas is dit model een 'waterlijn model' maar een beetje modelbouwer maakt er zo een drijvend geheel van. Als je dit model gaat slepen met een aantal van die kleine 1:200 Smitjes heb je volgens mij een nog leuker spektakel dan met de SStar. ![]() Misschien leuk voor de werkschependag? Jos
__________________ May the bouyancy be with you...... | |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Adam, Geen nood dan neem ik wel een zinkenteil mee van huis daar passen ze wel in en kun je een aardig rondje varen Gr Martin
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |