![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 42
|
Leuk toch, nog een Smit Nederland. Ik ben hem ook aan het bouwen en vind het nog steeds een zeer mooie/stoere sleper. Het vreemde is dat mij romp in rood kunststof is uitgevoerd. Hoort alleen het dek niet in een groene kleur te zijn geschilderd? Hij ziet er verder wel goed uit. Ga je de originele schroefassen gebruiken? Deze zijn namelijk niet erg best. Succes met de bouw, Martin
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 januari 2008
| Citaat:
tjah het dek hoort idd ietsjes groener maar het heeft nu al 3 lagen gekregen en veel veranderen doet het niet meer... (heb trouwens wel de opgegeven kleur gebruikt nml: Humbrol 23) de schroefassen zijn al weggekieperd en ik heb schroefassen van Graupner in de plaats (Nr.: 321) dankzij Danny zijn bouwverslag groetjes | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Vandaag nog eventjes bezig geweest met het "inleg"-dek maar ik krijg de kleur maar niet zoals de rest van het dek (is wel dezelfde kleurcode). Het is wel denk ik de kleur die het moet zijn, maar blijkbaar is er iets misgelopen in het schilderproces van de rest van het dek?? Er zal niets anders opzitten om alles er terug af te halen; alles schuren en overnieuw te doen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2008 Locatie: Zwolle
|
Ben sinds 2 weken ook weer bezig met mijn 10 jaar oude S-N. Omdat in mijn handleiding geen Humbrol/ Revell kleuren staan, heb ik toendertijd een verkeerde dekkleur gekozen. Vandaag Humbrol 23 gehaald, één en al klont en na mengen te stroperig. Het dekt in elk geval wel aardig nu, dus nog 1 of 2x verdund, en het dek is dan ook mooi. Doordat er nu heel wat geverfd en geschuurd is, is het dek mooi glad geworden. Geen groefjes in het triplex meer zichtbaar. Zal zelf ook een bouwverslag starten hier, ik heb gezien dat het heel leerzaam is door de feedback die er komt. Minizotje: veel plezier met de bouw, ik zal met je meekijken! Misschien lopen we tegen dezelfde 'probleempjes' aan. Hoe is jouw dek geworden? Heb je 'm mooi glad? En zou je wat detailfoto's van de dekrand/ railing kunnen maken? Heb die randen van tevoren geel geverd? Hoe heb je de ruggetjes van de 'driehoekjes' mooi glad en gevuld gekregen? Groet, Snoerke |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 42
| ![]() Snoerke, Een tip betreffende foto's plaatsen met imageshack: Als je de juiste FORUM link kopieert met de optie "Thumnail mode no" Dan komt de foto direct in je post te staan. Dit leest een stuk fijner en je hoeft niet te wachten op de server van imageshack. let wel op dat de foto maximaal 640x480 groot is Ik heb er overigens zelf ook een tijd mee zitten knoeien succes Martin
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Foto.modelbouwforum.nl - Restauratie / Smit Nederland Hier heb je het een en ander van de S N Kijk vooral naar de bedrading elektra in de machinekamer Netjes en storingsvrij
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 17 februari 2008 om 10:29 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
ik heb eerst alles gelijmd; daarna in de spuitplamuur; grondverf erop en daarna nog enkele lagen geel (tussenin natuurlijk gladschuren). Ben tevreden met het resultaat. Het dek is mooi glad en nergens geen houtnerven te zien. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2008 Locatie: Zwolle
|
Hmm, spuitplamuur, daar ga ik ook eens wat meer over navragen/ lezen. Hoe heb je tussen de gele dwarslatten kunnen schuren, dat is toch een mega-priegelwerk? Heb je een macrofunctie op je toestel? (ben echt benieuwd zoals je leest). Groet, Snoerke |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
jah tussen die gele dwarslatten is het idd wat priegelwerk maar is beter dat je het ineens goed doet he... ikzelf ben best tevreden met het resultaat heb geen macrofunctie op mijn toestel... mvg Laatst gewijzigd door minizotje; 25 januari 2009 om 15:21 | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
ziet er gelikt uit. Ga zo door! Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Als je je assen goed vast lijmt zijn deze gaten als het goed is gelijk dicht.
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |