![]() |
| | #136 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2008
|
hey roelof, welke motoren en accu's heb je dr in liggen?? groetjes dick
__________________ ~ www.kapiteinshazewinkel.tk ~ |
| | |
| | #137 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 april 2007 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 42
| Citaat:
De accu die ik heb is een 12V loodaccu van 7Ah. Er zit gen BEC op dus voor de ontvanger en servo's heb ik een 3,6V loodaccu van 2,2Ah, dit omdat de gewone 4x penlight die ik had te weinig Ampere had. Deze laatste accu zit er pas in na de proefvaart omdat ik er toen achter kwam dat de batterijen erg snel leeg waren. De stuurservo's die ik erin heb liggen blijven in ruststand piepen, ratelen. Dit trekt ca. 200mA weg, als ik ze met de hand wat bijdraai dan is het over en trek ik nog maar 5mA. Iemand een idee / tip??
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot | |
| | |
| | #138 (permalink) |
| Reddingboot Dorus Rijkers En jawel.... hier vaart hij dan! En ook warempel nog bij Youtube...: grt, Roelof
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot Laatst gewijzigd door rjm69; 23 april 2008 om 01:47 |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 29 maart 2008 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 43
|
Roelof, mooi man, ziet er goed uit (vooral die opgestroopte broek maar ja dat hoort er nu eenmaal bij. Volgens mij hangt de boot bij het sneller varen een klein beetje achterover, of lijkt dat zo. Iets gewicht naar voren verplaatsen ??? gr. leo
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. |
| | |
| | #140 (permalink) |
|
Klopt, die opgestroopte broek had ik te danken aan mijn Kameleon, de koppeling tussen motor en as was kapot gegaan, was berekend op de vorige motor en ik heb er nu een zwaardere in. (inmiddels is er een nieuwe koppeling gemonteerd Gelukkig kan je bij die plas tot zo'n 10 m. uit de wal goed lopen, water net boven de knieën. Voor de ontvanger heb ik nu een zwaardere accu, die komt verder naar voren. Mocht dat nog niet genoeg zijn dan kan ik de vaar accu nog naar voren plaatsen. Voor de rest vaart hij super! grt, Roelof
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot |
| | |
| | #142 (permalink) |
| Lid sinds: 29 maart 2008 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 43
|
Roelof, ben je nu verder klaar met de boot of komt er nog meer op (railing, naam, beletering, bolders, enz.) En waar heb jij de raampjes van gemaakt ?? (plexiglas, dikte ???) gr. leo
__________________ De beste modelbouwers staan op de kant. Bouw op dit moment een Atlantic 75; de Veronica van station Harlingen. |
| | |
| | #143 (permalink) | |
| Citaat:
De railingen, mast, verlichting, sleeptros, bolders etc. liggen klaar om erop te zetten maar dan wil ik de boot eerst gespoten hebben. De ramen zijn nu nog open en daar komt plexiglas in, heb ik al wel liggen maar weet zo de dikte niet, zal ik morgen ff opmeten. De gehele belettering laat ik op mijn werk uitsnijden, heb het al wel in een bestandje aangeleverd maar de tijd ontbreekt nog. Hoop volgende week de belettering te hebben. dus... nog lang niet klaar hoor! Succes met je presentatie! grt, Roelof
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot Laatst gewijzigd door rjm69; 23 april 2008 om 22:52 | |
| | |
| | #145 (permalink) | |
| Citaat:
Ben wel bezig om de belettering etc. te krijgen maar eerst moet het spuitwerk dan klaar zijn. grt, Roelof
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot | |
| | |
| | #146 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
| Citaat:
Reddingbotenforum • Toon onderwerp - Dorus Rijkers - Reserve
__________________ De beste redders staan aan wal. | |
| | |
| | #148 (permalink) | |
| Citaat:
grt, Roelof
| | |
| | #149 (permalink) |
|
Nog steeds weinig in het 'doc' aan het werk geweest. Beetje erg druk met werk en 2 zoontjes vragen ook de aandacht.
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot |
| | |
| | #150 (permalink) |
|
EINDELIJK heb ik weer tijd gevonden om naast de politieboot van Colorikits weer eens met de reddingboot verder te gaan. Na een aantal proefvaarten is de boot technisch in order bevonden. Afgelopen week heb ik de romp gespoten, eerst blauw ![]() ![]() en daarna rood. Vervolgens moet de tube, en ik denk dat ik daar rubber op lijm, onder handen genomen worden. De opbouw is redelijk ver maar ik wil de mast opnieuw maken, deze is niet waarheidsgetrouw. ![]() ![]() Nu de blanke laklagen nog...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |