![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
|
Hoi Ron, Okay, bedankt voor de info! No hard feeling over Friezen trouwens hoor... Vond het alleen wel geinig dat iemand het veronderstelde. Luit (dit is mijn naam trouwens...Greetz is een strakke vorm van groeten in het Engels)
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
En er zijn ook sleepboten gebouwd met een kattenrug. In plaats van een Zeeg Kijk maar naar de donalddukkies Hadden allemaal kattenruggen hoor mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 3 juli 2008 om 00:44 | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2008
|
hallo, bedankt voor de info! maar op wikipedia staat ook dat een zeeg een ronding ergens in is dus waarschijnlijk bedoelt Botter de ronding van de tube. deze is mischien niet honderd procent zo die hoort maar dat komt omdat de romp gemaakt is naar de romp van kehrer. H.G. Dick
__________________ ~ www.kapiteinshazewinkel.tk ~ |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
Ja Sorry, maandje geleden hadden wij een nieuwe punter gekocht en hebben het v oor de koop nog vaak over de 'zeeg' in de punter gehad.. Daarom gebruikt het automatisch voor de tube.. Ik bedoelde gwoon van achter naar voren de lijn in je tube.. Ik heb voor de rest niet echt foto's voor je.. Alles wat ik heb vind je op het reddingbotenforum dus dan kijk je het daar maar af:P
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #36 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Greetz, Luit
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |||
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Hallo mensen, Ik ben op internet het volgende forum tegen gekomen Mini-KNRM • Forumoverzicht - YourBB.nl Jouw Gratis Forum. Voor mensen die van KNRM modellen houden en mischien zelf een model hebben, is het vast de moeite waard om er op te kijken Gr. Dick
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Ik ben nu vanaf april dit jaar bezig met de bouw van de Kapiteins Hazewinkel. Omdat er op internet en in de boekjes altijd vermeld word dat een Johannes Frederik-klasse 14.4 meter lang is. dacht ik dat de lengte-breedte verhouding niet klopte. Maar om het dekbeslag te maken en de detailering te maken heb ik tekeningen besteld bij de KNRM. Daar staat op dat de Johannes Frederik klasse 15.20 meter is en de verhouding klopt dus gelukkig wel! Het is namelijk zo dat bij de eerste modellen van het type JF 14.4 meter zijn. Maar de latere modelen vanaf de Graaf van Bylandt is de romp verlengt. Afgelopen tijd heb ik de mast gemaakt voor op het dak. Hier komen verschillende lampjes in. ik ga proberen om de mast net als in het echt neer klapbaar te maken, dat lijkt me handigger met het vervoeren. (Foto's volgen nog) Groeten Dick.
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ De beste redders staan aan wal. | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
__________________ ~ www.kapiteinshazewinkel.tk ~ Laatst gewijzigd door KNRMFREAK; 20 november 2008 om 22:43 Reden: Nieuwe foto's van de mast! |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
hallo, Het model van kehrer is opzich een mooi model maar er zijn een paar dingen die niet kloppen; 1. de tube is aan de binnenkant vierkant 2. de kiel is rond en niet 'scherp' 3. de diameter van de tube klopt niet. punt 1 en 2 daar had ik inmiddels wat aan gedaan, maar aan de tube had ik nog niets gedaan. ik wist namelijk niet wat ik voor materiaal moest gebruiken. Ik had wel een pvc tube maar deze is 4 mm dik. Ik heb zoals jullie al weten heb ik de tekening, en zo kwam ik er achter dat de tube 5 mm dik moet zijn. mijn vader liep vandaag door de bouwmarkt daar zag hij Isolatie liggen voor pijpleiding deze was 5 mm dik, dus precies goed voor de tube! hij heeft het voor me meegenomen dus kan ik beginnen aan een tube van de goede diameter! tot zover weer Groeten Dick ![]() ![]()
| | |
| | #43 (permalink) |
|
wordt echt een kunstwerkje!
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Hallo, ik ben weer verder gegaan aan mijn model. Nu heb ik een vraag. Ik had een lek bij mijn jet, dus die heb ik er uitgehaald. Ze zaten vast met watervaste kit maar dat bevalt me niet echt. Welke lijm raden jullie aan om te gebruiken, ik wil dus kunstof op polyester lijmen, maar ik wil ook nog het een en ander van hout op polyester lijmen. Gr. Dick
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |