![]() |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 februari 2008 Locatie: Hoofddorp Leeftijd: 17
|
Wel raar want op het doosje staat: 2-Componentenlijm Citaat:
__________________ | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Hmmm, interresant inderdaad... Maarja, schimmelvrije siliconekit gaat ook schimmelen... Maar dit verklaart ook wel wat: "De lijm heeft geen directe kleefkracht. Pas tijdens het uitharden gaat de lijm hechten. Tijdens het uitharden moet worden voorkomen dat beide delen ten opzichte van elkaar gaan schuiven." Ludo |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
De bodemplaten zijn nu helemaal verlijmd, aan de voorpunt zit meer epoxy dan hout, maar ik denk dat epoxy steviger is, dus daar maak ik me niet druk om. Mijn verlijmde grondplaten wegen nu 50 gr, is dit veel/weinig/precies goed?? Ik verwacht dat mijn hele casco (zonder inbouw (servo) of tuigage) zo'n 350 gr gaat wegen.
__________________ |
| | |
| | #21 (permalink) |
| ![]() Dit is het "achteraanzicht" van de boot Plots kwam er een vraag in me op: Is het beter het dek bij nr. 1 te plaatsen, of kan je het beter doen bij nr. 2?? Bij nr. 1 heb je meer ruimte onder je dek, maar die bolling is wel veel moeilijker te maken. Bij nr. 2 heb je wat minder ruimte, maar er kan makkelijker een dekluik in en is makkelijker te maken.
__________________ |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2006 Locatie: Coevorden Leeftijd: 42
|
Hoi Martijn, omdat hij naar boven toe abrupt smaller wordt, lijkt dat voor mij alleen maar op een verschansing. Ik zou daarom het dek bij 2 plaatsen, dat lijkt volgens mij veel beter uiteindelijk. Als je het toch bij 1 wilt plaatsen, zou ik de kromming aanpassen zodat het smaller wordende deel beter aansluit bij het dek. Als je het dek bij 2 plaatst, wel een paar gaten in de verschansing laten zodat buiswater ed eraf kan lopen. In een echte vlet kun je hozen, maar met een model dat zonder een persoon rondvaart wordt dat wat moeilijker... VrGr, Theo
__________________ Had al hobby's teveel, is nu met modelboten begonnen en het houdt maar niet op |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Dat is omdat hij dan niet kan Zinken Mits de luchtkasten dan ook waterdicht zijn hoor mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #27 (permalink) | |
|
Mijne wordt helemaal dicht, bij een echt vlet heb je alleen een voor en achterdek (zoals F. van Gent al zegt) anders krijg je zoveel ruimteproblemen met je servo's/ontvanger/accu. Citaat:
__________________ Laatst gewijzigd door Martijn'95; 17 april 2008 om 13:57 | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Ben iets verder! ![]() Ik heb de 2 schotten uitgezaagd die voor de vorm en de sterkte van de boot moeten zorgen. Er zitten gaten in, maar die zijn voor bekabeling/gewichtsbesparing. Ook heb ik de eerste kimplaat en de achterkant uitgesneden. Is het beter om symmetrisch te werken en de 2 kimplaten tegelijk aan de onderkant te lijmen, of geeft dat alleen maar onnodige stress omdat je 2 dingen tegelijk moet doen. MEMO TO MYSELF: Ruim je bureau op!
__________________ |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 28 maart 2006 Locatie: Groningen
|
Leuk project voor de stevigheid zou je ook aan de buitenkant katoentape kunnen doen en dat insmeren met epoxi. Nadeel van de epoxi die jij gebruikt is dat het epoxilijm is het is dus dikker. Wil je goed lamineren zou je dunnere epoxi moeten gebruiken. Dit trekt beter in het hout en de katoentape is betere hechting is sterker. Tevens denk ik dat het eenvoudiger was geweest als je opzijn kop had gebouwd. Eerst spanten en dan huid er over heen. Maar deze manier kan ook maar is iets bewerkelijker. Zoek eens op stich and glue dat is ongeveer hoe jij je boot bouwt. Enkel bij jou is het stich het plakken van schilderstape. Denk dat je straks wel een soort bouwmal moet maken om alles in de goede vorm te krijgen. Succes FKZ |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
De tekeningen komen van Waterscouting.com: de site van, voor en door waterscouts. Bij het linker menu klik je aan: De Vloot -> Modelvlet -> daarop staan de tekeningen (pdf)(a4, a3, a1) EDIT: Eerst spanten en dan huid zou een beetje moeilijk gaan, want er zijn maar 2 spanten. @Ludo: Jij hebt toch ook op deze manier je Basic Jolle gebouwd?? (zoals ik nu doe)
__________________ Laatst gewijzigd door Martijn'95; 17 april 2008 om 15:18 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| lelievlet, zeilboot |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |