![]() |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: zaandijk Leeftijd: 65
|
Martijn, als ik het zo bekijk gebruik je hout? had je dan niet beter uhu-hard of secondenlijm kunnen gebruiken! daarna had je op de kwetsbare plekken altijd nog kunnen vullen met epoxy of stabilit express. groetjes piet |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2008 Locatie: Hoofddorp Leeftijd: 17
|
Tja, het is niet echt epoxy, waarmee je bv mallen maakt. Het is meer in de richting van 2 componentenlijm met epoxyverbindingen (zoals er op het doosje staat). Of is 2 componentenlijm en epoxy gewoon hetzelfde?
__________________ |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 28 maart 2006 Locatie: Groningen
|
je hebt twee en een componenten systhemen. Twee componenten systhemen bestaat uit meestal een component X en een harder of katalysator. Een een componenten systheem heeft maar een component en hard uit door het vervliegen van oplosmiddelen of aan de reactie met lucjt water of b.v uv licht. Epoxy is dus een bepaalde component x. Twee componenten lijm kan dus ook bestaan uit twee andere stoffen/componenten. groet FKZ ps scouting forum bekeken volgens mij moet het wel goed komen als je de schotten en spiegel er in zet. (de schotten fungeren een beetje als spanten) Laatst gewijzigd door FKZ; 17 april 2008 om 18:26 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2007 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 42
|
Hallo Martijn, Die tekeningen op die site, ik heb nu de A4 versie uitgeprint. Gebruik jij die tekening of heb jij hem in een grotere maat gekopieerd? Vindt hem zo aan de kleine kant.... maar dat kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn. grt, Roelof.
__________________ Op dit moment op de werf: 1x Kameleon, 1x P-59 politieboot, 1x Reddingboot |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Ja, ik heb ze gewoon zo gebruikt zoals ze uit de printer kwamen rollen. Heb je bij je PDF reader a4 vullend ingesteld? Het kan natuurlijk altijd gezichtsbedrog zijn.
__________________ Laatst gewijzigd door Martijn'95; 17 april 2008 om 20:34 | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Ik ben weer iets verder! Ik heb gisteren het voorschot erin gelijmd. Dit ging zonder problemen. Vlak boven het schot ligt mijn lijm, die "2 injectiespuiten die aan elkaar vastzitten". Ik ben van plan vandaag het achterschot erin te lijmen en dan later deze week een kimplaat. Het zal niet zo snel gaan deze week want ik heb namelijk proefwerkweek @Roelof: Zijn ze nou goed uitgeprint?
__________________ |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Raar ding zeg, net zag ik het plaatje hierboven en nu is het weer weg! @De mensen die dit nu zien (mij uitgezonderd): Zien jullie het plaatje hierboven? Want dan ligt het aan mijn software.
__________________ Laatst gewijzigd door Martijn'95; 21 april 2008 om 14:38 |
| | |
| | #40 (permalink) |
| ![]() Ik heb nu het eerste stukje van de bakboord kimplaat gelijmd. Nu ben ik al veel verder, maar er is geen zonlicht meer om een mooie foto te maken. Ik De bakboord-kimplaat zit er nu opgelijmd tot vlak voor het voorschot en de stuurboord-kimplaat tot ca. 10 cm achter het achterschot. IMAGESHACK DOET HET WEER!!!!!!! JIPPIIIIEEEEE
__________________ |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Ik heb nu gelijmd tot waar het katoentape zit (ook aan de andere kant). Zometeen ga ik verder lijmen tot voor het voorschot, want dat heb ik net goed getaped. De elastiekjes zijn ervoor om het hout alvast in een iets betere vorm te buigen, zodat je het makkelijker kan verlijmen. Als allebei de kimplaten goed gelijmd zijn dan ga ik de electronica bij Conrad bestellen en ga ik de binnenkant lakken met blanke lak (weet ik nog niet, en alleen als het een beetje mooi weer is. Heeft er iemand nog tips hoe je hout het beste kan buigen, want nu ziet het eruit alsof het nevernooit bij elkaar te krijgen is om het te lijmen. Moet je er misschien een fohn opzetten, een beetje water opdoen? Ik hoop dat het goed komt, maar ik denk het wel want bij de bodemplaten dacht ik ook: Moet dat ooit goed gaan passen?
__________________ |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat: Maar pas op als dat je de lijmnaden niet weer losfohnt he mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| lelievlet, zeilboot |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |