![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #781 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo daarom terug bij deze de gebruikte assen zijn 20cm lang dit voordiegene die wel de assen maar nog niet de motoren willen inbouwen de dikte van de motor vind je bij graupner terug want dat is bepalend voor de afstand van de as tot de bodem wel niet de hele dikte nemen maar tot juist het center van de motoras bij mijn boot zijn ze gewoon met siliconen op de bodem gelijmt dit werkt nog eens trillings dempent als je ze niet echt tot beneden drukt ik had geen andere manier daar ik in deze romp geen spanten heb staan het is 1 holle ruimte van voor tot achter groetjes raf ps koen dan koop je toch gewoon het boek anatomy of the bismarck dan heb je lees stof genoeg
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #782 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #783 (permalink) |
| Guest
|
Hey hey Ik loop een paar delen achter met bouwen maar dat loop ik de komende week wel in Ben nu zelf bezig met de beplanking van het schip ,1e laag , moet toch zeggen dat het af en toe een rot karweitje is maar het verveelt zeker niet , ben net weer een paar uurtjes bezig geweest en het word steeds mooier. ik zal volgende week als ik weer iets verder bent wat foto's plaatsen Moeten meer mensen doen Mvg Bart |
|
| | #784 (permalink) |
|
hallo deze reeks boeken is heel mooi en geeft echt een meer waarde aan je model hier staan al de kanonnen in gedetaileerd en ook de updates en waneer deze gedaan zijn ik heb deze boeken ook van de nurenberg,u47(type7),u2540(type21),type23,de bismarck en van de hms hood je kan haast vanaf dit boek heel het schip bouwen en de plannen zijn ook tekoop maar dat is een appart paket foto's van wat je maar kan bedenken dat zichtbaar en voor modelbouw interesant is om na te bouwen groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #786 (permalink) |
|
hallo klopt dus ongeveer die 20 cm het nadeel van de motoren zo te monteren iswel dat je als er eentje defect geraakt ze der wel heel moeilijk uit kunt halen ik zou heel het motorblok langs boven met schroeven vast zetten zodat je ingeval van een defecte motor na het losmaken van de koppelingen heel het blok er uit kan halen om ze de defecte motor te vervangen aan de midelste motor ken je BV twee blokjes lijmen want daar is plaats genoeg (wel zien dat de koppeling er tussen kan)omdan langs boven een plaatje op de twee blokjes te schroeven en zo de motorbok op zijn plaats te houden dit kan je ook doen aan de twee zijkanten met hetzelfde systeem het is maar dat er nooit iets defect geraakt alleen het komt wel veel voor een plastiekzakje (doorzichting)dat juist onder water drijft is bij een van onze leden in zijn asgekomen (hier bekent als kreeft op het forum)en met veel moeite deze as en de plastiekzak er terug uit kunnen krijgen en gelukkig geen motor of elektro verbrand maar het kan dus wel voorkomen en dan kan je daar maar beter meteen rekening mee houden tijdens de bouw en ik heb nog een afbeelding gevonden waar de bismarck met 1 roer opstaat Modellbau je ziet hier de afbeelding ![]() waar het over gaat dit is wel een tamya modelletje maar zoals je ziet ook maar met 1 roer groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 26 januari 2009 om 23:51 |
| | |
| | #787 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 november 2008 Locatie: Dongen, Brabant Leeftijd: 72
| Citaat:
Ga eens een bezoekje brengen aan Dachau, misschien ga je dan iets genuanceerder denken. Verder hou ik dit onderwerp als gesloten. Opa jan | |
| | |
| | #788 (permalink) |
|
hallo dit was reeds gesloten ???? wat ik met voorrecht bedoelde is dat niet alleen Jij famillie hebt verloren en als verzets strijders hebben die zeker geen broodjes voor duitsers gebakken en als je terug gaat kijken dan zie je dat ik met respect voor andere hun gedachten en gevoelens reeds de foto heb aangepast en daar moet ik niet voor naar dachau gaan het fort van breendonck is daar ook een mooi voorbeeld van groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 27 januari 2009 om 11:03 |
| | |
| | #790 (permalink) |
|
hallo laurent zoals je op mijn foto's kan zien zijn bij mij de assen dus bloot tot aan de uithouders de as bussen komen tot juist daar waar de romp eindigt bij mijn duikboten (type 7)draaien ze over een lengte van pakweg 10 cm vrij in het water bij de bismarck is het maar een heel klein stukje voor ze in de uithouders gaan (dacht een cm of 2) wat me op sommige modellen opvalt (zelfs in een museum)is dat ik een probleem heb met de anker kettingen zoals de bismarck wordt voorgesteld loopt de anker ketting over het deck naar de anker kluis maar ik stel me voor dat als dat anker valt die ketting in een rot vaart over dat dek gaat schuren en bij een houten dek gaat dat niet lang goed gaan dus ik denk dat er gewoon op deze modellen de metalen plaat onder de kettingen vergeten is bij de zinnia licht daar dus een brede strip metaal onder om het verslijten van het dek tegen te gaan groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 27 januari 2009 om 11:41 |
| | |
| | #791 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2003 Locatie: Luik , Belgie Leeftijd: 47
|
raf , Twee oplossingen : oftewel was er een metalen strip onder de ankerkettingen , anders was er een strook hardhout , die gemakkelijk vervangen kon worden . Op de Titanic bijvoorbeeld was dit een strook berghout , van ongeveer 5 centimeters dik Voor de Bismark , kan het niet op de fotos gezien worden ? de groetjes , Laurent |
| | |
| | #792 (permalink) |
|
hallo laurent nee ik heb verschillende foto's maar daar kan je niets op zien ik zal eens op het duitse forum posten de strip moet zeker breder zijn dan de ketting want zo een ketting die de berg af raast die blijft niet mooi strak op 1 lijn die rammelt toch een beetje links en rechts dus zou je de strip zeker moeten zien ook een ketting stopper vind ik niet terug daar dat bij andere schepen toch wel een groot object is dat op het dek staat normaal is de voortgang van het neer laten van een anker de winch open draaien zodat de ketting vrij kan lopen over de poelie die in de winch zit of de winch in vrij zetten maar daar heb ik mijn twijfel bij want die gaat dan met een rot vaart draaien en krijg dat maar eens terug stop dan licht heel je ketting op de bodem als de winch open staat sla je met een hamer de ketting stopper weg (maken dat je weg bent)en dondert de zaak omlaag waarna je de winch terug sluit en de ketting aanspant om het anker te laten pakken in de bodem(wordt soms achteruit/vooruit gevaren om dat te bereiken) verbeter me als ik fout ben groetjes raf ps ik heb nu spelling controle op explorer en dat werkt lekker terwijl je typt komen er als het fout is rode lijntjes onder je text je moet wel zelf naar een oplossing zoeken hahahaha
| | |
| | #793 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 juni 2008 Locatie: Zeeland Leeftijd: 64
| "ps ik heb nu spelling controle op explorer en dat werkt lekker terwijl je typt komen er als het fout is rode lijntjes onder je text je moet wel zelf naar een oplossing zoeken hahahaha" Ja dat is inderdaad heel handig. Nu nog hoofdletters en leestekens gebruiken. Dat leest een stuk makkelijker. |
| | |
| | #794 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 januari 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 65
| Citaat:
er wordt heel veel gediscussieerd over zaken die niets met de bouw van dit schip te maken. Ik heb echter nog geen antwoord op de vraag van Lagopus gezien. Kan iemand hem en mij daarover informeren svp? | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |