![]() |
| |
#1 (permalink)
|
| Guest
|
Hallo. Een jaar geleden had een ik een pollux gekocht maar nooit aan begonnen, Dus zojuist zag ik de doos weer liggen en dacht laat ik een poging wagen, Dit is mijn eerste boot die ik ga bouwen dus alle hulp van de profs zijn zeker welkom. Heb zelf al 2 bootjes liggen maar niet zelf gemaakt , en helaas door verhuizingen zijn ze aardig beshadigt ![]() ![]() ![]() De bouw tekeningen hangen aan de muur ![]() De bouwdoos ![]() En de inhoud zonder romp daar was ik al mee bezig De randjes heb ik netjes afgeknipt net maar nu kom ik een motortje tekort. Nou had ik een paar vraagjes. -Welke verf moet ik zometeen gebruiken -Welk elektronica Graag met linkjes als dat kan alvast bedankt Laatst gewijzigd door BoemeN; 11 september 2008 om 23:03 |
|
| |
#2 (permalink)
|
| Guest
|
Net alle deeltjes netjes uitgesneden (foto's volgen). blijkt dat ik geen vijl meer kan vinden , dus zo maar even naar de gamma en zit nog steeds met de verf vraag. kan ik gewoon verf uit de bouwmarkt nemen? en moet ik een plamuur laag erop doen aan de buitenkant van de romp? |
|
| |
#3 (permalink)
|
| Lid sinds: 30 april 2002 Locatie: poeldijk gem:_Westland Leeftijd: 32
|
het is verstandig om eerst een kunstof primer te gebruiken ik heb mijn pollux gespoten met spuit bussen dupli-color (hornbach) wel op letten dat je verf gebruikt met de zelfde samenstelling water-of terpetine-basis en 1 of 2 komponent
__________________ Een rommelige werkplaats is het kenmerk van een genie! |
| | |
| |
#5 (permalink)
|
| Lid sinds: 21 augustus 2007 Locatie: beveren waas Leeftijd: 52
|
is ideaal dat de mast achteraan open is kan je er gelijk de verlichting in bouwen zie je de bekabeling niet lopen en kan het nadien dicht maken zo zie je de kabels niet over de mast lopen rudieke |
| | |
| |
#6 (permalink)
|
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
als servo voldoet een goedkope 9 grams micro servo wel hoor, hier in nederland voor rond de 10 euro. in amerika al voor 3 dollar.
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| |
#12 (permalink)
|
| Lid sinds: 7 augustus 2008 Locatie: Rhoon (portland) Leeftijd: 39
|
beste bart je kan het beste de waterlijn bepalen door het bootje met alles er in, dus motoren:batterijen:servo's:etc:etc:etc.in een bad MET water zetten en een beetje uit balanserenen dan met een potlootje streepjes op de waterlijn[romp] zetten. gr:edwin |
| | |
| |
#14 (permalink)
|
| Lid sinds: 30 april 2002 Locatie: poeldijk gem:_Westland Leeftijd: 32
|
ik heb bij mijn pollux de waterlijn op 4 plaatsen afgetekent op kop, kont en aan bijde zijden midscheeps en daarna op het oog het afplaktape erop geplakt, daarna gespoten
__________________ Een rommelige werkplaats is het kenmerk van een genie! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |