Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 april 2009, 12:44   #166 (permalink) Remove this Post

Leeftijd: 47
Standaard

Dag Dirk

heb wel ongeveer dezelfde problemen met de oudste zoon van mijn vrouw, die is 28 jaar oud maar heeft waarschijnlijk de intellect van een jongen van 12, kan amper lezen en schrijven en toch heeft hij altijd gelijk. Die rabbelt regelmatig met mijn voeten, ik ga regelmatig bij de flikken , en toch is er niets die beweegt...

Ik ben in mijn eigen huis en moet alles achter slot en grendels leggen , omdat hij ons regelmatig besteelt...

Tot nu toe ben ik kalm gebleven , maar het zou ooit kunnen veranderen.

Zijn moeder en ik zijn overeen gekomen dat wij naar de zuiderzon zullen vertrekken als ik op pensioen ben ( binnen 7 jaar , als alles goed gaat), die gaat dan ons met rust laten.

En indien zij bij hem wilt blijven , is het ook goed, ik vertrek alleen naar het zuiderzon, ware maar dat tekort...

Nu, ik heb juist een boek gelezen, geschreven door een britse Admiraal, die vertelde de geschiedenis van geallieerde schepen in de middellandse zee tijdens WO1. Er was een operatie gepland om de forten aan de monding van de dardanellen aan te vallen, maar daar "Courbet" een "coalguzzler" was, en zeker obsolete was bij deze tijd, achtte raadzaam een britse admiraal de Courbet aan de kant te leggen. z'n commandant, Rageot de la Touche, als hij dat vernam, ging letterlijk gaan wenen ( tranen op z'n wangen ) bij z'n franse bevelvoerder, die bij de britse admiraal ging negocieren. "Courbet" kon toch meegaan, heeft op een prachtige manier gevochten, heeft tegen een mijn gelopen en is direkt beginnen kapseizen. Rageot de la Touche, die in de gepantserde "conning tower" was, heeft juist kunnen brullen : "mes enfants, sauvez vous" ( gasten, red Uzelf) en is met z'n schip ten onder gegaan, er waren maar enkele manschappen die zich konden redden , ongeveer 600 bemanningsleden van de "Courbet" liggen daar nog altijd, voor altijd...

modellen bouwen is leuk, maar modellen bouwen van schepen die een verhaal te vertellen hebben, is nog leuker, vind ik.

de groetjes,

Laurent
Laurent is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2009, 00:44   #167 (permalink) Remove this Post

wjjwalrecht's schermafbeelding

Leeftijd: 70
Standaard hannibal

hallo dirk even een vraagje wat heb je met de HANNIBAL gedaan!!Of heb ik een bouwverslag gemist??? walter
wjjwalrecht is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 10:00   #168 (permalink) Remove this Post
Dirk626
Guest

Standaard

Hallo,

@ Walter

De Hannibal staat zoals de Bouvet op de rustplank .

@ Ieder die vroeger mijn bouwverslagen volgden,

Nog wat geduld oefenen , mijn privé leven is stillaan aan het beteren , één zoon is verhuisd en één is in een gesloten inrichting geplaatst.
Ondertussen heb ik een nieuwe relatie en daar is het nog wat zoeken naar en evenwichtige tijdsverdeling , nu even de vrouw tevreden stellen daarna komt het bouwen vanzelfs terug.

Spijtig genoeg is de site waar de plannen van de Bouvet kwamen nog altijd niet op punt, ik zou nog wat detailplannen willen zoeken tussen door. We zien wel.

Groetjes

Dirk
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten