Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 oktober 2009, 20:31   #151 (permalink)

han mul's schermafbeelding

Leeftijd: 52
Standaard

Hey admiraal,
ben weer in 't land.
Ziet er goed uit.
Is een hemelsbreed verschil met de railing daar onder.
Ben benieuwd naar het effect met staaldraad.

Han
Oud 25 oktober 2009, 19:39   #152 (permalink)

Luc Biemans's schermafbeelding

Leeftijd: 49
Standaard Na de herfstvakantie

En wat een heerlijk weekje was dat,. Nog ooit zoveel verschillende dingen kunnen doen. Groot huis, goede bedden, vlakbij, goed eten en drinken, veel te zien en veel te knutselen. Kortom, helemaal niet erg om een keer thuis te blijven.

Ben lekker opgeschoten met allerlei details zoals de deuren en luiken, ladders en patrijspoorten.
Click the image to open in full size.
Ook de railing aan de hangar zelf zit er al op.

Overigen heeft Kees wel gelijk dat de railing wel erg dun is maar alle scepters zijn apart gesoldeerd dus het valt wel mee. De rest gaat overigens met rvs dus dat moet nog beter gaan.

Ook de beweegbare railing rond het helidek is af. Moet alleen nog gemonteerd worden. Ziet er nu veel netter en strakker uit.

En tot slot de patrijspoorten :

Deze week zal het tempo er wel een beetje uit gaan ivm werk en andere verplichtingen.

Luc
Luc Biemans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 19:14   #153 (permalink)

Standaard

Hoi,
Tijdje even niets bericht maar ondertussen is er wel wat gedaan. Vrolijk bezig geweest met mijn nieuwe railing waarvan de dwarsverbindingen (in echt de kabels tussen de scepters)nu van 0,3 mm RVS zijn gemaakt. Lijmen met superlijm aan de scepters en die op hun beurt met houtlijm in het voorgeboorde gaatje van 0,8 mm. Een heel gepiel waar je een goede pincet, een vaste hand en heel veel geduld voor nodig hebt. Kortom, het schiet niet op. Maar hier is het resultaat van het harpoondek :

En voor we het gaan vragen, ja de raketinstallaties stonden er al op maar die kon ik vrolijk weer weg halen want anders kon er niet bij. Had Dutch DDS (John dus) toch wel heel erg gelijk op de vaardag van de MMI toen hij zei dat hij eerst alles gereed maakte voordat de montage begon. Ik zit nu regelmatig mezelf in de weg.

Maar goed het is de eerste keer zullen we maar denken.

Luchthappers zijn ook al klaar maar die vergeet ik te fotograferen dus dat komt de volgende keer.

En de railing rond de radiotoren en tartar-radarvolginstallaties, of hoe dat ook heet :

Welaan, dat was 'm weer.
groeten,
Luc
Oud 12 november 2009, 07:56   #154 (permalink)

abtmodelschepen's schermafbeelding

Leeftijd: 72
Standaard Je bent weer een stapje verder.

Hoi Luc,

Ziet er goed uit heb je de railing nu gemaakt van 0.3 mm uitgetrokken draad? In ieder geval het ziet er perfekt uit. Afgelopen zaterdag hadden was de algemene leden vergadering van MMI in het baggermuseum, zoals afgesproken was Paul er ook en id lid geworden. Ook was Fred en Leon aanwezig en heb met beide nog een onder onsje gehad. Het was een geslaagde dag, helaas niet het weer even niet. Je zult misschien denken zie geen foto's klopt ben er nog mee aan het stoeien, hahahahah Heb je
info gevolg maar toch nog een probleempje maar blijf stug doorgaan ondertussen gaat de bouw verder.
Voor nu groetjes
Aad
abtmodelschepen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2009, 11:25   #155 (permalink)

Standaard

Hoi Aad,

Inderdaad met 0,3 mm staaldraad. Moet je bij elke hoek wel heel precies buigen. Ben er achter gekomen dat dit het beste gaat met de twee draden in het begin aan elkaar getaped en dan bij elke bocht tegelijk met een punttangetje buigen in de goede hoek. Vervolgens alle nodige scepters er ineen keer aanrijgen en dan stuk voor stuk op de goede plek brengen. De gaatje in de boot heb geboord met een 0,8 mm boortje en met houtlijm dicht gesmeerd. Dan direct erna de scepters natuurlijk aanbrengen. Zodra er een paar echt goed zitten meteen het draad met superlijm vastmaken en dan op je gemak verder werken. Gaat prima.
Oud 12 november 2009, 12:19   #156 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abtmodelschepen Bekijk bericht
Je zult misschien denken zie geen foto's klopt ben er nog mee aan het stoeien, hahahahah Heb je info gevolg maar toch nog een probleempje
Wat je ook kan doen is je foto's op imageshack of picasaweb zetten. En dan de link kopiėren in je bericht. Kwam er nl. net achter dat je maar 100 foto's in je album mag zetten. Op zich wel logisch maar veel te weinig om een paar verslagen te onderbouwen met voldoende foto's.

Luc
Oud 14 november 2009, 11:00   #157 (permalink)

P. Burghoorn's schermafbeelding

Standaard

Hallo Luc,

Mooi relinghekje! Schaal 1:100 blijft toch wel erg klein he... Zoals Aad al schreef ben ik naar de MMI geweest en tevens lid geworden. Leuke vriendenkring echt de moeite waard!

groeten Paul
P. Burghoorn is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 16:21   #158 (permalink)

Standaard En weeer aan de slag

Hoi,

Een beetje te druk de afgelopen tijd dus de bouw liet wat op zich wachten. Niet in de laatste plaats omdat ik nog even een vliegtuigje wilde afmaken wat maar in de weg stond. Inmiddels nagenoeg af dus kan ik weer met de Tromp verder. Waar was ik..... o ja, de reling en het luchtrooster.
Eerst het rooster :

en dan de details met de diverse reling. En zoals Paul al schreef, een heel gepiel (vrij vertaald)

en nu weer verder met de overige stukjes reling. dus van de week weer een update.

Laatst gewijzigd door Luc Biemans; 18 december 2010 om 13:54
Oud 10 januari 2010, 10:00   #159 (permalink)

Standaard

En weer een stapje verder.

Achter de toren is nu "klaar" (nog een beetje plamuren schuren en spuiten natuurlijk). Verder met de reling gevolgd door de dragers van de reddingsvlotten. En zoals Paul al opmerkte : ook dit is weer een heel gedoe op de vierkante millimeter.
Niet in de laatste plaats omdat ik de vlotten zelf natuurlijk ook nog even moet maken, alle 14 stuks. Ik kijk er al rijkhalzend naar uit. Maar goed, het is toch geen weer om buiten te spelen.
Vanavond volgen de vorderingen van vandaag.

Laatst gewijzigd door Luc Biemans; 18 december 2010 om 13:54
Oud 10 januari 2010, 10:36   #160 (permalink)

FreekS's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard Mooi

Ziet er weer mooi uit Luc! Ik zoek wanhopig naar bouwtijd maar al die logees hier in zwitserland in mijn werkkamer ....
Oud 10 januari 2010, 14:26   #161 (permalink)

han mul's schermafbeelding

Leeftijd: 52
Talking

Die vorderingen van vandaag zullen er niet veel worden.
Ik kom zo op inspectie en verwacht een mooi geschrobt dek !
Oud 10 januari 2010, 15:44   #162 (permalink)

abtmodelschepen's schermafbeelding

Leeftijd: 72
Standaard Ik miste je al een tijdje.

Hallo Luc,

Ja van buiten spelen komt niets heb er zelf al moeite mee om de deur uit te gaan. Maar wil toch nog iets doen heb pas de bouwdoos van Trumpeter
gekocht LCM (3) welke in de 2e wo gebruikt zijn. ondertussen zijn de bemanning zover klaar. Verder is besteld een Sherman tank van Dragon en komt er nog een Willy in te staan alles op schaal 1:35. Verder zit ik op een geluidsmodul te wachten voor mijn S Boot, dan kan ik de laatste details plaatsen. Het ligt in de bedoeling om op 5 Juni op uitnodiging naar Wageningen te gaan met Hans Vollebregt die van de Missouri ze willen enkel schepen uit de periode 1940/45.
Ondertussen is ook de site wat aangepast, en heb Paul Burghoorn z'n Hertog Hendrik geplaatst binnenkort komt ook de Holland erbij te staan en zoals je gelezen hebt is hij lid van MMI geworden. Helaas dit jaar geen Marine dagen wel houden we de open dag, waar dat is nog niet bekend.
Ondertussen heb ik je nog gevolgd met de bouw en zag net dat je de Harpoons hebt geplaatst, zien er weer strak uit.
Mt.Vr.Gr
Aad

www.abtmodelschepen.nl
abtmodelschepen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2010, 21:45   #163 (permalink)

Standaard na een middagje pielen

Tijdens dit soort werkjes denk ik toch wel eens : waar ben ik aan begonnen.
De hele middag voor een tweetal rekjes om 6 reddingsvlotten op te leggen. Omdat zoals gebruikelijk weer eens de tekening nou niet echt uitsluitsel gaf hoe een en ander in elkaar zat eerst maar eens een uurtje naar heel veel foto's gekeken.

Uiteindelijk hier op uit gekomen ::
aangevuld met de nog wat verbindingen, en de (16 dus) reddingsvlotten in ruwe vorm.

En vervolgens mijn vingers gewaagd aan allerlei hulpstukken van mijn dremeltje en de boormachine (Ja Han, je had gelijk).hammer:

Nog een dwarsverbinding aan het frame gemaakt en het voorlopige eindresultaat :

En voor de vragenstellers : Wit is kunstof en bruin is hout. Begon met 1mm triplex en de rest moest dunner dus kunststof. En natuurlijk heb ik ook 1 mm kunststof maar dat was ik even kwijt. (Lag natuurlijk bij de 0,3 en 0,5 mm plaatjes kunsstof maar ik was al begonnen en heb een hekel aan dingen 2 keer doen).

Nu goed nadenken hoe ik de ribbels op die k..... vlotten ga maken dus als iemand nog tips heeft, graag !

O ja, ook nog wat aan de reling gesleuteld

Dat was 'm weer.

En Aad : Jij verveelt je ook niet snel zeg. Zag die doos laatst staan in Rotterdam op de Oude Binnenweg maar heb m maar laten staan. Tenslotte nog de tekeningen van de HMS Onverschrokken liggen en een F4u Corsair.
Daarnaast is mijn maanraket van Kuifje ook nog niet af en ik krijg wat commentaar op het aanpakken van meerdere projecten tegelijk.
Oud 10 januari 2010, 23:11   #164 (permalink)

FreekS's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

[QUOTE=Luc Biemans;1524535]
Nu goed nadenken hoe ik de ribbels op die k..... vlotten ga maken dus als iemand nog tips heeft, graag !

Word heel mooi hoor!

Op mijn reddingsvlotten van de 7PROV heb ik stripjes sticker geplakt om de naden aan te geven, en dat ziet er na schilderen best goed uit.

Freek
Oud 11 januari 2010, 19:36   #165 (permalink)

Standaard dementerend

Man o man o man. Waar zit mijn verstand ?
Na veel stukken van Laurent te hebben gelezen hoe hij ook papier en karton inzet voor de modelbouw en dat vervolgens in de epoxy zet, had ik natuurlijk mijzelf moeten bedenken dat zoiets ook voor mijn vlotjes moest gebeuren. Maar nee hoor, pas dankzij Freek kwam ik hier weer op.
Zo gezegd, zo gedaan. De oude voorraad stickers opgeduikeld, reepjes gesneden et voilą :

Ziet er toch wel geinig uit. Nu nog even aan de Tromp bevestigen en dan in volle vaart naar de antennes. Of toch eerst maar even de bediening van het kanon en de raketinstallaties ? We gaan het zien zou ik zeggen
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten