![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2008 Locatie: belgië antwerpen Leeftijd: 22
|
hey ik ben een beginnende modelbouwer en heb vandaag mijn eerste boot gekocht een "Smit Nederland" deze sprak me wel aan . ik ga proberen regelmatig bouwverslagen op het forum te zetten zodat jullie het wat kunnen volgen en eventueel bijsturen waar nodig alle tips en trick's zijn altijd welkom groetjes bart |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Welkom op dit prachtige forum... De Smit Nederland is een zeer goeie keuze geweest hier bij wat foto's van mijn Smit Nederland: dit is wel wat te hard maar ff voor de show af en toe. en ik lag voor nog te hoog ![]() dit is van mijn lier deze wordt nog werkend gemaakt ![]() achterdek: ![]() nog 1 en dat is van in de stuurhut: ![]() ik hou het bij deze foto's misschien als je nog vragen heb stuur maar een PB'tje Ik blijf je volgens en blijf tips geven! Mvg, Karsten |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 18
|
Hoi bart, Wat de andere ook al zeiden dat het een zeer goede keus is geweest. Maar ik raad het je sterk af om alles van hout te maken. Want dat geeft hele grote nerven als het hout er wat langer op zit. Ik ben nu zelf met een smit denemarken 1:50 bezig en maak veel van printplaat en kunststof. tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
groetjes bart | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2007 Locatie: beveren waas Leeftijd: 52
|
tim bart heeft een bouwdoos gekocht van billingboats en is zijn eerste boot die hij bouwt dan is het zeker niet de bedoeling al het hout dat gemaakt is voor de bovenbouw te gaan veranderen dat zou weg gegooid geld zijn en hij zal het al moeilijk genoeg hebben met deze in elkaar te steken mvg rudieke |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Vergeet niet de bovenste rand van de romp af te snijden. Anders wordt de romp veel te hoog. Ik denk dat de stabiliteit ook afneemt als je deze rand er wel op laat zitten. Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
dus zeker een stuk af doen maar bedankt voor de tip | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2008 Locatie: aerdenhout Leeftijd: 18
|
Hoi bart, Een plaat kunststof kost ongeveer 3 euro. Als je daar je opbouw van maakt en je dek met verschansing zal het niet meer dan 10 euro zijn. Anders moet je plamuur kopen van 12 euro. Dat kost egt heel veel tijd om dat netjes te schuren. tim
__________________ Werf: Smit Lloyd 107 Website:http://tamiyashop.kixtart.ws/Webwink...ginpagina.html |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
@tim, Als je een model mooi wil hebben moet je er ook de tijd voor nemen, ook voor het schuren. Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Een mooi model Succes er mee heb er al vele draadjes over gelezen. Zelf ben nu bezig met ene boeier van billing boats Nog maaals succes!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
|
Hallo Bart, Welkom als scheepsmodel bouwer. Je hebt een leuke sleper gekocht, waar je perfect mee kunt varen. Heb je al een naam bedacht van één van de 9 zusterschepen?. Ik zou alleen je dekluik verkleinen, door dit net na de beting af te zagen en alleen het achter deel uitneembaar te maken. En het stuurhuis over een opstaande rand van 2cm afneembaar te maken. Voor wat praktische tips hierbij een link naar een collega bouwer Daan http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nederland.html Veel bouwplezier. mvg Paul Bijgaande een link naar mijn Smit Duitsland van Billing boats Zoals je kunt zien kan ze wel wat hebben.(en mijn Rode Zee) Demo's 2007/Varen Hollands diep 15-07-2007/DSC_1723 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
nee hbe nog geen naam bedacht maar tegen dat hij klaar is zal ik er wel uit zijn heb wel totaal geen idee wat je bedoelt met beting misschien een klein woordje uitleg ?? alvast bedankt groetjes bart | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |