Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 17 november 2008, 12:34   #16 (permalink)

Lagopus's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
Lagopus ,

heb je de dikte van de beplanking van je spanten afgetekend ?

de groetjes ,

Laurent
Beste Laurent ik heb de tekening van de spanten verkleind naar 97%. Dit heb ik gedaan om de dikte van de beplanting te corrigeren.

Lagopus
Lagopus is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 12:38   #17 (permalink)

Lagopus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Die ronde kielbalk zou je misschien meer werk kunnen kosten dan je er profijt van hebt.
Ik zou een gewone kielbalk gebruiken,die kun je dan schaven/schuren zoals je wil,en ook zo sterk/zwaar maken als je wil.
Op een gewone kiel kun je ook makkelijker uw huid monteren.

Die lipjes(op de spanten) zijn toch prima?Wanneer ze tegen een lat kunnen ben je er toch?

Deze zal ik in ieder geval volgen.Mooi projekt.

Grtz...

Marc
Beste Marc,

je hebt gelijk. Een gewone kiel is wel makkelijker schaven/schuren. Het lijkt me alleen lastig aan de voorkant van het schip (misschien zie ik wel beren op de weg).
Lagopus is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 20:08   #18 (permalink)

Buchertje's schermafbeelding

Smile

Hallo mede bouwers hier nog even een filmpje van deze zeewaardige M-Fregatten

dit was wel even off-topic YouTube - FRAGATA CLASE-M

gr. Gert.
Oud 23 november 2008, 09:16   #19 (permalink)

Luc Biemans's schermafbeelding

Leeftijd: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lagopus Bekijk bericht
Beste Gert,

Inderdaad moet de kielbalk nog gelegd worden. Ik heb de spanten nu ruw af en moet ook nog de spanten uithollen. Ik begin echter de twijfelen of ik de lipjes boven op de spanten wel lang genoeg heb gemaakt voor de montage op een plank.

Misschien heeft er iemand nog tip's and trick's, Ik zit er namelijk over te denken om voor de kielbalk een ronde balk te gebruiken. Ik wil dan een gat boren door de spanten en ze dan met een rond balkje aan elkaar maken. Hierdoor komt de kielbalk echter niet onder op de bodem te liggen (wel bijna).

Lagopus

Hoi,
Kijk ook even bij mijn verslagje (Hr. MS. Tromp). Ik heb nl. de spanten per stuk aan een plank vastgemaakt. En van onderaf pas de kielbak erin geplakt.
Luc
Luc Biemans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 01:10   #20 (permalink)

diamond334's schermafbeelding

Leeftijd: 27
Standaard

hoi

binnenkort krijgt de ex doorman een nieuw achterdek.
Maar voor de moment zitten we nog voor libanon.
En kheb ook nog een paar mooie onderwater foto's, maar das voor als ik thuis ben.

Groetjes Geert
diamond334 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2009, 09:49   #21 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Shifter's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Hoi

Is de bouw hiervan nog actief?
Ik zag op tv een videoclip waar de Doorman in voor komt (zie bordje op hek bij 1:05).
De muziek is bagger overigens...
YouTube - Candee Jay: Back For me
Shifter is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2009, 19:54   #22 (permalink)
GertRoelse
Guest

Standaard

Hallo allemaal.
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met de bouw van de karel Doorman. m-fregat. build op KMS de schelde te Vlissingen.
Ik bouw hem schaal 1:100 en de bedoeling is om hem rc te maken. De aandrijving is mijn probleem. Welke motoren heb ik nodig? En omdat de roeren onder een bepaalde hoek staan is de roeruitslag niet het zelfde. Ik weet dit niet op te lossen.
Ik ben vooral benieuwd hoever anderen inmiddels staan. En zeker naar foto's om van elkaar te leren....

Groeten Gert
  Met citaat reageren
Oud 12 april 2009, 21:04   #23 (permalink)

FreekS's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Gert,

Ik heb een LCF fregat gebouwd; en die heeft ook van die schuine roeren.

Ik heb een solide romp dus gewoon gaten schuin geboord naar tekening, en daar de roerkoningen in gelijmd. Met een spanten constructie zul je de plaatsing van de roerkoningen anders moeten doen

Daarop wieltjes geplaatst (tussen M3 moeren en met locktight), en hoewel die wieltjes niet in lijn zitten, omdat de roeren onder een hoek staan, kun je ze toch gewoon verbinden en met 1 servo aandrijven.

Ik heb daar een lang stuk schroefdraad voor gebruikt waardoor je de roeren mooi paralel kunt afstellen (allemaal standaard te koop).

Mbt de aandrijving heb ik twee direct aangedreven schroeven met speed 500E motoren maar als ik het opnieuw zou doen zou ik vertraagde motoren gebruiken om de schroeven op schaal te kunnen gebruiken.

Overigens is bij het draaien het effect van die schuine roeren goed te zien; het schip wil schuin gaan in de bocht maar lijkt zich vooral bij scherpe snelle bochten dan weer op te richten.

Freek

Click the image to open in full size.
Oud 21 mei 2009, 07:15   #24 (permalink)
Gaston labarca
Guest

Standaard

Groeten aan alle

Ik ben een marine Chili en ik ben al op zoek naar de plannen voor het fregat Klasse M karel doorman, Ik vraag me af of sommige van jullie willen delen, omdat de marine onlangs verworven chile 2 van deze eenheden.
Ik heb tekeningen van het type 23 fregat Iron Duke klasse, county-class destroyer en Leander klasse fregat, indien een van u geïnteresseerd mijn e-mail is sniper_gla@hotmail.com afscheid gaston

Saludos a todos

Soy un modelista naval de chile y he estado buscando planos de la fragata clase m Karel doorman,Quisiera saber si algunos de ustedes quiere intercambiar, ya que recientemente la armada de chile adquirió 2 de estas unidades.
Yo tengo planos de las fragatas tipo 23 clase iron duke , destructor clase county y fragata clase leander, si a alguno de ustedes la interesa mi email es sniper_gla@hotmail.com
  Met citaat reageren
Oud 21 mei 2009, 14:29   #25 (permalink)

hermor's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Beste Gaston,

Weet niet of je dit kan lezen echter, de link spreekt voor zich denk ik..

Tekeningen M-fregat

Gr. Kees

Laatst gewijzigd door hermor; 2 mei 2010 om 12:08
hermor is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2009, 19:20   #26 (permalink)

Wimo's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Standaard Motoren M-fregat

Hoi, ik heb een M-Fregat in de schaal 1:72 en heb hiervoor 2x Speed 400 voor gebruikt zonder vertraging. Dit in combinatie met een 12V 6.5 Ah accu + een vaartregelaar die zo afgesteld is dat de motoren niet voluit kunnen lopen(het is tenslotte geen speedboot), maakt dat ik ongeveer 1.5 uur continue kan varen. De boot ligt mooi stabiel op het water, de romp is van balsa en de opbouw van 0.8 mm triplex. Belangrijk is dat het gewicht zo diep mogelijk in de romp komt te liggen. De 12V accu ligt bijvoorbeeld op de bodem van de romp. Verder heb ik nog een blok accu van 2V(voor de Radars) en een ontvanger accu in de boot liggen. Dit alles maakt dat ik geen extra ballast hoeft toe te voegen.

groeten en bouw ze,

Willie
Wimo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 21:33   #27 (permalink)

hms kortenaer's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

er zit een fout in de tekening van de nvm over de raderbolle achter de burg en je kan ook bij de nihm in den haag die zit bij alexstanderkazen dit heeft de goed tekening
voor de bouw van m fregat ben je all lid van mini marine internationaal dat is een marine modelbouw vrienden club wij staan ook op de marinedagen in den helder en onze web site is MMI - De landelijke vriendenkring voor modelbouwers van marineschepen
met vrienderlijk groeten marco de koster mini marine internationaal
je mag mij ook bell op 06 13771324 voor info en ik heb ook fotos van van de m fregat
hms kortenaer is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen
Reageren

Labels
karel doorman

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten