![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 oktober 2008 Locatie: Salland Leeftijd: 42
|
Forumleden, Ik ga hier het bouwverslag bijhouden van mijn M-fregat karel Doorman schaal 1/100 scratchbuild. Spantenplan heb ik al af en moet nu beginnen met zagen. Ik heb bouwtekeningen van de Marine en van de Nederlandse Vereniging Modelbouwers gekregen. Lagopus |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Geweldig! Heel veel succes en ik ben benieuwd naar de voortgang. Robert
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
Tof! Lijkt me erg mooi. Mijn broer zit nu met de Lynx gestationeerd op de Hr.Ms. Van Speijk, zelfde klasse 1:100 word dus een lengte van 1.2 meter? FLink scheepje Enige schip wat ik heb gebouwd is een revel doosje van de Hms Manchester van 20cm... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Foto's kun je niet naar het forum uploaden. Je moet ze zelf ergens neerzetten (Imageshack, Photobucket, you name it) en dan linken met [img]-tags
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Vrienden Foto Upload En voor zover als ik het kan zien is hij of zij toch vriend mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hallo, De bouw is begonnen en ik heb nu een manier om mijn foto's te tonen. De tekening komt van de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers. Zoals jullie zien moet ik nu beginnen met zagen. Dit zal nog wel een hele klus worden. Ik wil de boot op de kop opbouwen, dus hier heb ik al rekening gehouden met het spanten plan. De huidige status van de kosten is: Tekeningen NVM: € 26,87 Tekeningen Marine: € 12,00 Multiplex spanten: € 12,50 Sub-totaal: € 51,37 Lagopus Laatst gewijzigd door Lagopus; 17 november 2008 om 11:52 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Nou dat is bijzonder, ik zie dat bij hem niet staan.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
Hoi, je kan je foto's, die op je eigen site staan, wel 'embedden' in de post. Kijk: Taggs er omheen, url van de foto erin, klaar. Als je deze post quote, zie je hoe het werkt. Succes verder, leuk project! Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007 Locatie: Bosschenhoofd Leeftijd: 42
|
Ziet er goed uit lagopus, de tekeningen die je gekregen hebt zien er uit als de laatste versie van de M-fregatten serie namelijk met de laatste versie Satcom bollen ipv van de tekening die ik heb met nog de versie bollen die op de GW's aan wezig waren. Ga je nog gebruik maken van een kielbalk want ik zie nog geen inkepingen. In ieder geval een leuk project om te blijven volgen. succes met het vervolg. Gr. Gert.
__________________ Op de werf TH-7 adriana maria in voorbereiding BCK-40 Quo Vadis |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Inderdaad moet de kielbalk nog gelegd worden. Ik heb de spanten nu ruw af en moet ook nog de spanten uithollen. Ik begin echter de twijfelen of ik de lipjes boven op de spanten wel lang genoeg heb gemaakt voor de montage op een plank. Misschien heeft er iemand nog tip's and trick's, Ik zit er namelijk over te denken om voor de kielbalk een ronde balk te gebruiken. Ik wil dan een gat boren door de spanten en ze dan met een rond balkje aan elkaar maken. Hierdoor komt de kielbalk echter niet onder op de bodem te liggen (wel bijna). Lagopus Laatst gewijzigd door Lagopus; 17 november 2008 om 09:33 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2004 Locatie: Bavikhove
|
Die ronde kielbalk zou je misschien meer werk kunnen kosten dan je er profijt van hebt. Ik zou een gewone kielbalk gebruiken,die kun je dan schaven/schuren zoals je wil,en ook zo sterk/zwaar maken als je wil. Op een gewone kiel kun je ook makkelijker uw huid monteren. Die lipjes(op de spanten) zijn toch prima?Wanneer ze tegen een lat kunnen ben je er toch? Deze zal ik in ieder geval volgen.Mooi projekt. Grtz... Marc |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| karel doorman |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |