![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hengelo Leeftijd: 31
|
@duimpje dank je voor het compliment. Hij is nog niet af, in het aan brengen van de details gaat veel tijd in zitten. @Kreidler51 dat is de Smit Rotterdam Ik ben nog steeds bezig met de davids. Op deze foto heb ik de pijp bevestigd waar men de davids neer kan strijken. ![]() De luchthapper achter de stuurhut moet nog niets lager. Verder heb ik de steunen gemaakt waar de reddingsboot op rust. ![]() ![]() De slingers bevestigd waar men de davids neer kan strijken. Ik heb op alle 4 de davids zo'n slinger gemaakt. Ik neem aan dat op alle 4 de davids een slinger zat. Laatst gewijzigd door V. Oortgiesen; 27 februari 2009 om 18:57 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
De kranen zien er net zoals de rest van de details prachtig uit. Ik blijf het volgen.
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
@Bart dank voor je compliment. Het is veel werk, maar geeft wel voldoening. De davids hebben een schilderbeurtje gekregen. Op het achterste opbouw van het achterschip heb ik een boog geplaatst. Er komt daar nog 1 boog op en die komt aan de voorkant te zitten. Op het achterdek komen 3 sleepbogen te zitten, maar die moet nog gemaakt worden. Aan de voorkant ben ik bezig met de versteviging van de verschansing. Ik heb gekozen voor evergreen T - profiel. Het was mij onduidelijk welk soort profiel de versteviging had. Maar na het bestuderen van de foto's (met loep). Leek mij dat ze een T- profiel gebruikte, voor het voordek en achterschip. De schootjes liggen nog los op. ![]() ![]() ![]() In scheepshistorie deel 6 (bestellen bij de NVM) gaat een deel over de Zwarte Zee III uit de oorlog. Er staan foto's bij die niet in het boek van "De vier Zwarte Zeeen" staan. Het boek "De schipper van de Zwarte Zee" heb ik uitgelezen. Wie het model maakt moet wel dat boek lezen. Zwartje krijgt nog 1 grote verfbeurt wanneer de bovenbouw bijna klaar is. |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Het wordt de hoogste tijd voor een update, de laatste weken druk bezig geweest met de kleine details aanbrengen. Die kosten het meeste tijd. Ook het mooie weer breekt weer aan. Op dit moment ben ik bezig met het voorschip. De bolders aan het maken. De ankergaten zitten erin. De ankerwinch moet nog gemaakt worden. Ik zat te denken om er 1 zelf te maken, of er 1 te kopen en die aan te passen. Op het achterschip heb ik het dekhuis aangepast. ![]() ![]() Meer foto's volgen |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Vincent, mag ik je een tip geven? Neem "Zwartje" Binnen zijn je foto's vrij donker en omdat er veel contrasten in je foto's zitten (zwarte romp, wit dekhuis) gaan er veel details verloren. Jammer! En zorg voor een "rustige" achtergrond op je foto's. Een flipperkast is leuk, maar daar moet je op flipperen, niet als achtergrond voor scheepsfoto's gebruiken. Je zal zien dat de kwaliteit van je foto's met sprongen vooruit gaat! Voor de rest: je bent goed bezig!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: Halderbergen
|
Hee Vincent, wat ziet mij oog... Is dat soms een ankerlier van de ZZ4 van Billing Boats? Het is zeker de moeite waard om er zelf een te maken aangezien die van de 3 totaal anders is. Het is een klusje maar dan heb je ook wat. groeten Paul |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Tijd voor de beloofde foto's, ditmaal zijn de foto's genomen buiten met de tip van Roel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vandaag heb ik messing buizen gekocht voor de masten. De ankerlier is voor de show er komt een zelf gemaakte ankerlier erop. Dat probeer ik te maken, ik heb geen draaibank, maar wel een hoop onderdelen van oude horloges. Mocht iemand nog tips of opmerkingen hebben hoor ik het graag. Gr Vincent |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Ziet er mooi uit, alvast veel suc6 met het bouwen van een lier, het gaat mooi zo. Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2008 Locatie: Pernis Leeftijd: 46
|
Hallo Vincent, Mijn complimenten voor de bouw van zo'n mooi schip en je ziet dat je ook zonder draaibank een heel eind kan komen. Je moet alleen een beetje meer improviseren. Succes met de verdere bouw. Groeten, Peter |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
@Peter Dank je wel voor je compliment, dat motiveert toch om je lat steeds hoger te zetten. Oke, het wordt de hoogste tijd voor een update. Tja met het mooie weer, heb je ook andere verplichtingen Ik heb in die weken niet stil gezeten met de bouw van mijn Zwartje. Ik had de vorige keer over dat ik de ankerwich met de hand ging maken, nou ik ben er nog niet begonnen. Ik wacht even totdat de romp voor en achterdek klaar is, dan krijgt Zwartje nog de definitieve kleur, ga ik met een airbruch doen, komen gelijk de stickers op. Wat ik de afgelopen tijd gedaan heb is het volgende. - romp was beschadigd, die heb ik weer gerepareerd. - achterdekhuis aangepast. De reling bovenop was te hoog, die heb ik lager gemaakt. - aan de stuurinrichtinghuis(aan het eind van het achterdek) heb ik 2 deurtjes gemaakt en 2 schootjes aangebracht. - Ik wou beginnen met de schootjes aan het achterdek, maar ik zag dat er een houten balk in de weg zat. Balk zat aan de onderzijde, zodat de schootjes niet op het dek bevestigd kunnen worden. De balken heb ik weg gevreesd. Hier komen de foto's ik zal binnenkort foto's buiten maken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Graag hoor ik nog tips of op/aanmerkingen. Groeten Vincent |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |