![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 23 november 2008 Leeftijd: 43
|
Ik ga er dan een beetje vanuit dat je dat bootje bedoelt ?? Dat is een replica van onze "sloep", een beenakkervlet met 1 cyl inboard. Als wrak gekocht en opgeknapt en daarna een schaalmodel gemaakt van blik. Geheel gesoldeerd dus. Daar vaar is af en toe mee in de tuinvijver.... Verder staat er het voorwiel van een savage 4x4 en twee sets zeilen van een hegi zeiljacht, 1 x origineel en 1 x tja mogelijk ooit nog eens met spinaker ofzo Laatst gewijzigd door guzzman; 25 januari 2009 om 12:55 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 9 december 2008 Locatie: Friesland Leeftijd: 22
|
het ziet er allemaal mooi uit ben zeer benieuwd naar het eind resultaat maar je schouw is inderdaard vol, snap niet echt hoe je met die servo's en die gespannen lijnen het zeil gaat bedienen. p.s. komen er ook loos gaten in je kuip? |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Hmmmmmmmmmm, ik dacht toch echt antwoord te hebben gegeven op jouw vraag, echter niets meer van te vinden, nog een keer dan maar: Ik heb twee winches, van iedere winch loopt een draad naar voor en terug, je krijgt dan een zgn LOOP. In deze loop zitten twee knopen ( de rode kruisjes op de foto ) Hieraan zitten de schoten voor de fok en kluiver ( groenen en blauwe draad ) Als ik nu de positie van de winch verander loopt links de draad uit en rechts komt hij naar binnen ( deze draden lopen door de buizen ivm de ruimte. Nu kan ik de zeilen van links naar rechts trekken. Voor het grootzeil is het hetzelfde, een knoopje met een draad eraan en inhalen of uitzetten, misschien schept de foto wat duidelijkheid ??? |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Inmiddels weer een kleine update : De kajuit staat in de verf en begint vorm te krijgen: ![]() Ook de achterbank is klaar en het binnenwerk staat in de blanke lak: ![]() Hierna de laatste gang geplaatst : ![]() Het model is nu dicht !!! Als ik nog ergens bij zou moeten moet dat door de opening in het dek, ik hoop dus van niet !!! ![]() Nu eerst verder met de lijsten rondom en dan alles in de grondverf..... |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Zo, ben ik weer, even tijd voor een update : De stootlijst rondom is geplaatst, evenals de ronde buis bovenop de zijwanden : ![]() ![]() Tevens is het model inmiddels in de grondverf geweest en is een begin gemaakt met de kleur van het dek : ![]() ![]() ![]() en de onderzijde : ![]() Ook is de reling op de kajuit geplaatst : ![]() ![]() Het geheel ziet er dan zo uit, alleen nog bb en sb lampjes erin en dat is klaar : ![]() Zo nu eerst verder met schilderen en dan ........ Zeilvoering afmaken, blokken maken enz enz enz en nog uitvinden hoe ik een kiel ga maken >>> tot zover , |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Na een lange zomer met veel werk ( huis, boot enz enz enz) is de tijd weer aangebroken om zo langzamerhand weer wat aan de modelbouw te gaan doen. Het project bestaat nog steeds en heeft geduldig staan wachten. Om weer een beetje het gevoel te krijgen ben ik begonnen met het afschilderen van de romp en het bevestigen van het grootzeil aande mast. ![]() ![]() ![]() Het gaat allemaal wat langzaam maar het begin is er. Ik heb me ook even gebogen over de vraag of er geen knik in de romp zit. Dat klopt en ik kan er niet achter komen hoe dat komt, de spanten staan goed. Ook ben ik bij het origineel wezen kijken, daar is het ook iets te zien maar niet zo duidelijk. ( van een afstandje valt het wel mee en er is niets meer aan te doen dus het moet maar ) tot zo ver maar weer, en nu snel verder..... |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2004 Locatie: Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel Leeftijd: 41
|
Hallo Guzzman, Het ziet er allemaal erg goed uit! Zelf bouw ik al een heel groot aantal jaren vliegtuigen (groot, klein, zweef motor etc.). Op dit moment varen wij zelf ook met onze eigen boot en begon de gedacht te spelen eens een modelboot te bouwen en was mij mijn oog gevallen op dit model van Billing Boats 1:22. Nu las ik dat jij destijds de kit hiervan had aangeschaft voor jouw model. Is deze kit van goede kwaliteit en geheel compleet (dus inclusief mast, zeil, beslag etc.) verf en lijm begrijp ik dat dit er niet in zit. Wellicht heb je foto's van de kit. Afijn, ik ben erg benieuwd en nogmaals compliment voor jou resultaat! Alex Söntgerath |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |