Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 27 januari 2012, 19:25   #181 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

hoi jhon je hebt je best gedaan de afgelopen tijd mijn complimenten ziet er schitterend uit ja ik zit niet zoveel op het forum het is al een tijdje geleden.
ik ben de bouwer van de 1:50 7 provincien en heb de romp klaar ik heb de romp gemaakt van 3mm berkentriplex en heb er zo,n 100 uur inzitten hij is 204 cm geworden en de boegstrip van 3mm koper is klaar en ga hem nu harsen
deze winter heb ik er niets aan gedaan te koud in de schuur en ben ook nog met de irishman/yorkshireman bezig die bijna voltooid is en dat kan gewoon in de kamer.
zodra het warmer wordt ga ik er vol tegenaan.
en ik zit met paul in de zelfde vereniging dus dat gaat niet zo,n probleem worden als ik wat wil weten,ik ben ook door hem aangestoken door deze schepen.
ik heb geen foto,s op het forum staan maar als je interesse hebt kijk dan bij www.mvsv.nl onder de naam erwin van leeuwen in het fotoalbum.
het is de 2e link index.
succes met de vaart.
groet erwin
frost is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2012, 18:43   #182 (permalink)

Leeftijd: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch*DDS* Bekijk bericht
Ja,Pre Dreadnought.Alleen het verschil is het Tonnage,deze schepen waren veel lichter,en al verouderd t.o.v. het Dreadnought-type.
Jou schip is een Dreadnought type schip. Pre-dreadnoughts waren schepen die gebouwd waren voor de HMS Dreadnought (1906)
Als dreadnought type schepen worden genoemd naar aanleiding van de HMS Dreadnought. Dit had voornamelijk betrekking tot de vorm van de romp. De voor- en achterstevens waren zo goed als symmetrisch.
Dreadnought type schepen waren ook voorzien van hoofdzakelijk grote geschuttorens.

Ik las de discussie en moest het toch even kwijt
Oud 2 februari 2012, 20:18   #183 (permalink)

Peer's schermafbeelding

Leeftijd: 25
Standaard

Dag Rene,

Ik ben het niet helemaal met je eens, de Dreadnought was een slagschip met vijf torens met in totaal 10 kanonnen met een diameter van 30 centimeter. De tonnage bedroeg 18.000 ton. Verder was de lengte ongeveer 160 meter en was er een bemanning van minimaal 695 man nodig om alles aan de gang te houden.

Zet dat dan eens af tegen tegen de Zeven Provinciën: 2 kanons van 28 cm, 5.644 ton, een bemanning van 176 man en een lengte van 101.5 meter. De Zeven was ook meer bedoeld als een kustverdedigingsschip terwijl de Dreadnought een echt slagschip was.

Ik ben overigens nieuwsgierig naar de foto's van jouw Dreadnought, hoe gaat de bouw?

Groeten,

Ruben
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2012, 08:23   #184 (permalink)

P. Burghoorn's schermafbeelding

Standaard

Hallo Rene,

Ik ben het met Ruben eens. In zijn geheel is de 7P geen Dreadnought type. Het was een kustverdedigingsschip of pantserschip. Qua romp lijkt het erop maar de Dreadnought was een vernieuwing in geschut (eenheid qua kalibers) en machinerie (van stoommachine naar turbines). De 7P was geen partij voor welke Dreadnought ook.

Groeten Paul
P. Burghoorn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2012, 16:06   #185 (permalink)

Dutch*DDS*'s schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

@Frost,

Het bevald me dat je toch de 7 provincien aan het bouwen bent,en de bouw tot nu toe ziet er al goed uit.Het herinnerd me een beetje aan hoe ik begon met het bouwen voor 2 jaar geleden.Net zoals Paul toendertijd tegen mij zei:ik heb het gevoel van een Deja-Vu!Heb ik ook nu,ik hoop dat je net zoveel plezier in het bouwen hebt als ik toen.

@ Rene,Peer en Paul,

Tja jongens zo is dat met deze schepen,diskussievoer ten alle tijden
Als Dreadnought heb ik haar ook niet voorgesteld toendertijd,als pre-Dreadnought ja(ik wist het toen ook niet beter)Daar ze eigenlijk bedoeld was voor de Kolonien in de Oost en het geld toen maar weer eens knap was was ze in haar vuurkracht te vergelijken met een beetje uit de kluiten gewassen kruiser.
Ook al is het niet eens een Pre-Dreadnought en ook al had ze geen schijn van kans tegen "echte slagschepen"het is en blijft een stuk Nederlandse geschiedenis.
Het geschut van de 7 provincien was wel het grootste geschut dat ooit bij de Marine werd gebruikt.Maar met 2 stuks kom je niet ver.Je kan het niet vergelijken met een Slagschip,zelfs Stevie Wonder ziet het grote verschil

groet John
Dutch*DDS* is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2012, 09:58   #186 (permalink)

Leeftijd: 45
Standaard

interesant bouw ik heb zelf ook zoiets staan maar dat moet de Furie worden met stoom aandrijving maar oke deze is vergrrot van tekening en waarvan de spanten van 8 mm multiplex zijn gemaakt helaas kon mijn oom hem niet afbouwen door zijn ziekte nu heb ik alles geerfd en zo snel ik tijd heb wil ik hem af gaan bouwen zal niet snel gaan maar het begin heeft hij al gemaakt .........tussen ( ) weet je dat er een speciaal teken vergroot apparaat is om tekening te vergroten ik dacht dat het niet zo goed gaat met kopieeren kloppen dan de maat verhouding nog ....maar ik moet zeggen bouw ziet er goed en netjes uit
ger1967 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Bouwverslagen - Schepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten