![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |
#16 (permalink)
| |
| Lid sinds: 27 december 2005 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 52
| Citaat:
Vraag is allen of er van de "burst" veroorzaakt door de klep nog wat overblijft bij de kanonnen. Benodigde capaciteit drukvat. En hoe de rookvloeistof zich gedraagt onder druk. Dat laatste voegt waarschijnlijk nog wat extra druk toe. En hoe je drukvaatjes moet maken weten ze wel op het stoomforum.
__________________ Facta non Verba: In het water: riviersleper Dickie, Op de helling: Onderzeebootjager Rotterdam, Op de testbank: Multiplexers, Servoregelaars, ESC, etc... | |
| | |
| |
#17 (permalink)
|
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
dat zou je eventueel met een servo kunnen doen, de de slang dichtdrukt. heb een keer in een mba volgens mij zo een plaatje gezien hoe dat werkte, zal straks ff kijken.
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| |
#18 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 december 2005 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 52
|
De truc zit 'm in een beetje snelle klep. servootje of electromagneetje er aan om te bedienen. Dat moeten ze ook op het stoomforum al 's gedaan hebben
__________________ Facta non Verba: In het water: riviersleper Dickie, Op de helling: Onderzeebootjager Rotterdam, Op de testbank: Multiplexers, Servoregelaars, ESC, etc... |
| | |
| |
#19 (permalink)
|
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: Schiedam Leeftijd: 38
|
IDEE: Een blaasbalgje (langzaam) vol zuigen met rook en dan in één keer leegblazen via de kanonnen (d.m.v. veer o.i.d.)
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| |
#20 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 maart 2008 Locatie: Barendrecht
|
Hallo Vincent, Ik volg met belangstelling je project. Ik ga deze gebruiken voor mijn Happy Hunter. Als ik je voorbeeld zie, moet het beter werken als de kleine Graupner rookgenerator. Weet je al wanneer het volgende deel op het forum komt? Gr. Wim Laatst gewijzigd door 761525; 9 februari 2009 om 21:59 |
| | |
| |
#21 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo even mee aan het denken geweest gloeiplug in het kanon maar niet horizontaal maar recht op met de gloeidraad naar boven je ziet deze toch niet van buiten een grote injectie spuit vullen met rookvloeistof en deze bedienen met een servo (linear)of bij de duikboten gaan kijken met een piston heel dunnen buisjes naar de kanonnen laten lopen waardoor de vloeistof in het kanon druppelt deze kunnen in siliconen slang zijn deze kan beter tegen warmte deze buisjes komen boven in het kanon uit boven de gloeiplug achter in het kanon een dikkere darm waardoor je lucht kan blazen je moet het kanon zien als een + tekentje met een verlenging voor de loop die dikke darm kan je aansluiten aan een blaasbalgje dat weer door een servo bedient wordt de servo trekt de blaasbalg open tot hij achter een haakje blijft hangen en gaat terug in onderste stand staan bij het schot trekt een servo het haakje weg en een gewicht doet de balg snel naar onder vallen het ophalen van de balg kan automatische verlopen door middel van een servo tester en twee schakelaartjes door de lengte van de bediening van het haakje kan je de tijd regelen dat het schot duurt voorstelling alles met 1 servo van het haakje wat je dus maar 1 kanaal kost servo gaat een stukje naar achter en schakelt de gloeiplug's aan gaat verder en drukt op de olie spuit olie druppelt op de gloeiplug servo gaat verder en trekt het haakje los en schakelt meteen het geluid ook in van het schot(geluidsmodulle) en je kanonnen geven een rook pufje en alles herhaalt zich doordat het gewicht van de balg beneden is en de servo comando krijgt door dat er onder in een schakelaartje bedient wordt om de balg terug omhoog te trekken het kost wat tijd want in het echt moeten ze ook herladen phfffffffffffffffffffff veel uitleg ik hoop dat jullie het begrijpen groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| |
#24 (permalink)
|
| Lid sinds: 3 januari 2008 Locatie: belgie Limburg Leeftijd: 42
|
Vincent, verzorg je. Raf , bedankt om mee te helpen denken, ik kom binnenkort,vermoedelijk april (MM-dag),is eventjes langs en dan kan je de boot en bedoeling is van dichtbij bekijken |
| | |
| |
#25 (permalink)
|
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo doe me dan tegen die tijd een pb want mijn geheugen is zoals een zeef hahaha groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| |
#27 (permalink)
|
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
als je even de moeite neemt om alleen al de titel te lezen, zul je zien dat dit een bouwbeschrijving is en je hem dus ZELF MAAKT!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| |
#30 (permalink)
| |
| Lid sinds: 7 februari 2006 Locatie: Oostende - België Leeftijd: 50
| Citaat:
Fogger - smoke maker - RC Groups Grtz, A!H.
__________________ "Loup garou à la graisse de ranoncule de mille tonnaires de Brest !" (Kpt. Haddock) | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |