![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 42
|
Hallo allen, Enigszins gegrepen door het 1:200 virus heb ik besloten om de het revell smit Frankrijk model te bouwen en RC uit te voeren. Het pakket heb ik na lang zoeken gevonden in de UK, besteld en inmiddels binnengekregen. Pfff ik haal weer wat op mijn hals, het scheepje is wel heel erg klein. bijgaand enkele foto's waarbij ze op de brug staat van mijn smit Denemarken 1:33. Als aandrijving ga ik 2x miniservo gebruiken. Hoe ik deze precies moet aanpassen weet ik nog niet, maar daar hoop ik via het forum achter te komen. Als energievoorziening komen er 2 LiPo cellen van 400 mAh in. als een ontvanger een 4 kanaals corona synthesized ontvangertje. Een en ander moet ik nog bestellen. De roeren worden niet bediend. het manoeuvreren zal gaan met de 2 motoren. Schroefaskokers ga ik zelf maken van messing buis voorzien van 2 busjes en de schroeven van het pakket zelf. Ik heb het model inmiddels in de TNO sleeptank gehad (gootsteen) en ze komt bij een gewicht van ca 60 gram op de waterlijn te liggen. Reken 10 gram voor de opbouw dan hebben wij max 50 gram om de electronica en aandrijving in te bouwen. Volgens mij moet dit lukken, ik kom op ca. 25 gram voor de accu's incl kabel, 10 gram voor de 2 uitgeklede servo's samen, 7 gram voor de uitgeklede ontvanger, en dan heb ik nog 8 gram voor de assen en kokers. Het kan allemaal net. De bouwdoos ![]() de smit Denemarken op de smit Denemarken ![]() ![]() hier de lipo cel, volgens mij 3,7V per stuk wordt 7,4 Volt met zijn tweeen. ![]() De planning is om het scheepje voor de werkschependag af te hebben, maar we gaan niets overhaasten. De 1:33 Smit Denemarken vraagt ook nog de aandacht Groeten, Martin.
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 november 2008
|
hallo leuk nog zo'n smit frankrijk 1:200 ivm met de gebruik van miniservo's als motor, hier op het forum bouwde nog iemand zo'n schipje en hij ging ook zoiets doen maar kwam tot de vaststelling dat die miniservo's gewoon niet genoeg kracht kunnen opbrengen, ik vrees dat je dus naar een ander alternatief op zoek zult moeten gaan in alle geval succes, maak er iets moois van duimpje |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Van het weekend bezig geweest De schroefaskokers en schroefassen zijn klaar. Tevens een start gemaakt met het dek en dekhuis. De opbouw is afneembaar evenals het grootste deel van het dek. aan de binnenrand van de opening heb ik een waterkeering gezet om al die hoge golven buiten te houden. Ik ga toch eerst proberen om met micro servo's te werken. Ik heb een stel gevonden met een instelkracht van 1,7 kg voor net geen 4 dollar. Ik vind die het proberen waard. De schroefassen lopen ook heel soepel. Er zit alleen nog geen vet in de koker. Bijgaand wat foto's ![]() ![]() ![]() tot zover... Groeten, Martin
__________________ in aanbouw: Smit Denemarken 1:33 (BB), Waker 1:200, Queen Mary 2 1:400, Amati "Dorade"1:20. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Dit gaat zo te zien weer een mooi verslag worden! Ga zo door. Greetz, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Martin, Ik bewonder je moed om hier aan te beginnen RC te maken, zelf heb ik er ook 2 gebouwd maar niet RC en daar had ik al moeite mee. succes, Brandaris |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Gewichtsbesparing! Ik ben weer begonnen aan de SMIT Denemarken. Het zat me een beetje dwars dat de schroefaskoker erg zwaar zijn geworden. ca 4 gram per stuk. Dit lijkt niet veel maar ik kan elke gram extra missen. de Carbon versie weegt iets minder dan 2 gram, dat is mooi 50% gewonnen. Dus nieuwe kokers gemaakt van carbon buis. (lekker high tech.) Ook heb ik een mini servo uit elkaar gehaald. Inderdaad zijn deze niet geschikt om als aandrijving te gebruiken. We zoeken verder. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom. Ik kan een diameter van ca 16mm hebben.(8mm van hart as tot binnenzijde romp) Hier de koker. ![]() Tot zover, Groeten, Martin
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 23
|
Ja, mijn excuus. Was weer eens te snel Hoe zijn de wrijvingseigenschappen ten opzichte van de messing variant van de assen? Succes verder. Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys Laatst gewijzigd door robin rozendaal; 26 februari 2009 om 18:50 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2005 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 51
|
Ha die martin. Kijk hier eens die heeft hele kleine motoren Mikroantriebe KKPMO Onlineshop - Kleine DC Motoren. Heb zelf kleine besteld die ik als schottel ga gebruiken. Hierover later meer ben ik nog aan het uitwerken. gr kappie |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
@Robin, De wrijvingseigenschappen zullen hetzelfde zijn. De koker is aan beide zijden voorzien van een messing bus die als glijlager dient voor de as. Dus, koker van carbon. rond 4x2,5 voorzien van 2x bus 2,5x1,6 aan de uiteinden met daarin een schroefas van 1,5mm van zilverstaal. De koker spuit ik vol vet, daarna het asje erin en voila. @ Kappie perfect dit is precies wat ik zoek. Ze hebben ook mini regelaars zie ik. Thanks. Groeten, Martin
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Halo allemaal, Het is een tijdje stil geweest maar ik heb niet stil gezeten. Ik heb alleen me gek gezocht naar een aandrijving en besturing die er in past en die niet teveel weegt. Ik heb in Polen een firma die micro aandrijvingen levert inclusief besturingen. Gisteren binnengekregen via de post. 2x micromotor 3,5 Volt 2x snelheidsregelaar 1x lipo 1x micro ontvanger 4ch incl kristal zie bijgaande foto's. Ik heb er een pen bijgelegd om de schaal aan te geven. Dat wordt nog leuk met mijn kolenschoppen. Ook heb ik een interieur geschrached, ik vond het wel heel kaal anders. De ruiten moeten er nog in. ik heb nog wat over vanuit het Smit Houston project. ![]() ![]() Nu aan de slag om een en ander in te bouwen. Groeten, Martin
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
|
Hallo Martin, Je schrijft dat je de schroefas van 1,5mm zilverstaal hebt gemaakt. Dit materiaal roest. Als je niet uitkijkt zit het in de kortste keren vast aan je lagers, ondanks het vet in de kokers. En een nadeel van vet in je askokers kan zijn, dat de weerstand te hoog wordt voor de kleine motoren. Je kunt dikke (carter) olie gebruiken, dit loopt iets minder snel tussen je lagers uit dan kruipolie en geeft iest minder weerstand. Ik zou toch proberen om aan RVS as te komen. mvg Paul |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Paul, Bedankt voor de tip. Ik zal proberen hieraan te komen. Wellicht dat in anders een messing asje maak, hier kan ik redelijk makkelijk aankomen. Groeten, Martin
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |